روانشناسی | تست روانشناسی

روانشناسی | یک نماد انتخاب کن و طالع این هفته رو بخون

تست شخصیت: شکلی را انتخاب کنید که شما را تعریف می کند و بفهمید که آیا شما یک فرد کنجکاو هستید یا خیر!

روانشناسی  | یک نماد انتخاب کن و طالع این هفته رو بخون
کدخبر : 15006
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد. این تست‌ها می‌توانند از ابزارهای ساده تا ابزارهای پیشرفته‌تری اعم از تصاویر، ویدئوها، صدا و سایر ابزارهای تشخیصی بهره بگیرند. تست‌های روانشناسی دارای شاخص‌های مختلفی هستند که در مورد هر فرد بررسی می‌شود. برخی از این شاخص‌ها شامل خصوصیات شخصیتی، قابلیت‌های شناختی، عواطف و رفتارهای فردی، اضطراب، استرس و افسردگی و سایر اختلالات روانی و رفتاری است. در نتیجه، تست‌های روانشناسی یک ابزار مهم برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی فرد است، که به کمک آن می‌توان بهبود روانشناسی و رفتار فرد را مدیریت کرد.

 

شکل 1

افرادی که شکل 1 را در تست شخصیت بر اساس اشکال انتخاب می کنند کاوشگران جسوری هستند. آنها خودجوش و ماجراجو هستند و همیشه به دنبال تجربیات جدید هستند. این افراد از چالش ها و موقعیت های ناشناخته لذت می برند. آنها به کار و سرگرمی های خود علاقه دارند و دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند. آنها از خلاق بودن و یافتن راه حل برای مشکلات لذت می برند.

شکل 2

کسانی که تصویر دوم را در تست شخصیت بر اساس اشکال انتخاب کرده اند، رویاپردازانی پرشور هستند. آنها درک شهودی عالی از موقعیت ها دارند و همیشه به دنبال معنای عمیق تر هستند.

این افراد بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند دنیای اطراف خود را کشف کنند. آنها می توانند تصویر بزرگ را ببینند و جزئیات را تجزیه و تحلیل کنند تا بفهمند برای آنها چه معنایی دارد. دائماً به دنبال بینش های جدید، ایده های جدید و دانش عمیق تر هستند.

شکل 3

افرادی که تصویر سوم را در تست شخصیت بر اساس اشکال انتخاب می کنند، مبتکرانی خلاق هستند . این افراد دنیای اطراف خود را متفاوت می بینند و تمایل دارند سریعتر از دیگران راه حلی برای مشکلات بیابند.

آنها بسیار کنجکاو هستند و عاشق آزمایش و یادگیری رویکردهای جدید برای بهبود جهان هستند. نوآوران دوست دارند خود را به چالش بکشند، چیزهای جدید کشف کنند و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

شکل 4

کسانی که تصویر چهارم را در تست شخصیت بر اساس اشکال انتخاب کرده اند، محققین روشنگری هستند. آنها فقط آنچه را که به آنها گفته می شود نمی پذیرند. آنها می خواهند جلوتر بروند. این افراد برای درک بهتر شرایط فعلی حقایق، فرضیات و فرضیه ها را زیر سوال می برند.

محققان به جزئیات کوچک توجه می کنند و می دانند که چگونه با بررسی دقیق همه جوانب مشکل، اطلاعات ارزشمندی را پیدا کنند. افرادی که این تصویر را انتخاب کرده اند بسیار کنجکاو هستند.

شکل 5

افرادی که شکل 5 را در تست شخصیت بر اساس اشکال انتخاب می کنند رویاپردازانی تخیلی هستند. آنها دنیا را متفاوت می بینند و می توانند هر زمان که با چالش یا مشکلی مواجه می شوند، احتمالات زیادی را در نظر بگیرند.

رویاپردازان اغلب افکار شهودی خود را بررسی می کنند تا دیدگاهی منحصر به فرد برای مشکل مورد نظر ارائه دهند. این افراد بسیار ذهن باز، کنجکاو، خلاق هستند و دوست دارند با کاوش در همه گزینه های ممکن، راه حل اصلی پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان