بالاخره از شر پرز فرش خلاص شدم | راهکار برطرف کردن پرز های فرش

بسیاری از افراد قبل از خرید فرش، دقیقا نمی دانند که آیا فرش پرز می دهد یا این که تا پایان عمر خود، به همان شکل اولیه است. در حالی که برخی از فرش‌ها تازه با چند ماه استفاده کردن، پرز دهی خود را شروع می کنند.

 بالاخره از شر پرز فرش خلاص شدم | راهکار برطرف کردن پرز های فرش
کدخبر : 14615
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

بسیاری از افراد قبل از خرید فرش، دقیقا نمی دانند که آیا فرش پرز می دهد یا این که تا پایان عمر خود، به همان شکل اولیه است. در حالی که برخی از فرش‌ها تازه با چند ماه استفاده کردن، پرز دهی خود را شروع می کنند. بنابراین تنها با مشاهده طرح و مدل فرش، اقدام به خرید می کنند.

قطعا هیچ شخصی علاقه ای به چسبیدن پرز های فرش به لباس خود ندارد. خصوصا در زمان هایی که مهمان دارد و اتفاقا روی پاکیزگی خانه خود خیلی هم حساس است. البته این را باید بدانید که پرزدهی فرش تازه خریداری شده، تا مقدار کمی قابل قبول است؛ اما اگر این روند طولانی شود، حس آزاردهنده ای را ایجاد می کند.

حتی برخی از موارد به قدری این موضوع سخت می شود که افراد را به تعویض فرش هم ترغیب می کند. اما با وجود تمامی این چالش ها درباره پرز فرش، راهکارهایی هم برای کم شدن آن ها وجود دارد.

بنابراین اگر فرش های شما هم پرز دهی زیادی دارند و به فکر راه چاره آسان و مناسب برای از بین بردن آن ها هستید، در ادامه این مطلب از یزد نساج همراه ما باشید.

چرا فرش های ماشینی و دستبافت پرز می دهند؟

در وهله اول باید بدانید که اصولا فرش های ماشینی پرز دهی بیشتری نسبت به فرش های دست بافت دارند. همچنین قبل از این که راهکارهای از بین بردن پرز فرش را معرفی کنیم، بد نیست که با دلایل این موضوع هم آشنا شوید؛ چرا که با این کار، شاید برای خریدهای بعدی خود توجه بیشتری داشته باشید. این موارد به شرح زیر هستند:

.نوع الیاف فرش

قطعا یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد برای میزان پرز دهی فرش، نوع الیاف موجود در آن است. البته توجه کنید که پرز دهی زیاد هم دلیل بر بی کیفیتی نمی شود؛ مثلا الیاف اکرلیک یکی از باکیفیت ترین الیاف ها است؛ اما پرز دهی بیشتری هم دارد. اگر می خواهید از کاهش پرز دادن فرش اطمینان داشته باشید، حتما قبل از خرید فرش و خرید روفرشی کشدار، به این نکته توجه کنید.

. دمای زیاد برای ریسندگی فرش

ممکن است که فرش در حین عملیات ریسندگی، تحت تاثیر دمای خیلی زیادی قرار بگیرد. به طور کلی دمای بافت فرش باید به صورت استاندارد تنظیم شود؛ در غیر این صورت، فرش به خوبی بافته نمی شود و در نهایت با پرزدهی زیاد فرش، افراد را آزار می دهد.

3. میزان تراکم فرش

به تعداد رشته ها و گره های موجود در هر متر از فرش، تراکم فرش گفته می شود. یکی از عوامل تاثیر گذار بر پرز دهی فرش هم، تراکم آن است. اگر تراکم فرش کم باشد، پرز دهی بیشتری هم دارد. اما هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، قطعا کیفیت بهتری دارد.

4.میزان پا خوردن فرش

✔تولید لیوان کاغذی تبلیغاتی | ایران لیوان

ممکن است که فرش شما در ماه های اول، اصلا پرزدهی هم نداشته است؛ اما با پا خوردن های متوالی، پرزدهی پیدا کند. البته این موضوع برای فرش های ماشینی، بیشتر از فرش های دستبافت اتفاق می افتد.

راهکارهای خلاصی از پرزدهی فرش

با رعایت موارد ذکر شده درباره علت های پرزدهی فرش، می توانید از کاهش پرزدهی فرش مطمئن شوید؛ اما اگر در حال حاضر فرش شما پرز زیادی دارد، با انجام راهکارهای زیر، آن ها را کاهش دهید:

1.مداوم جاروبرقی بکشید.

یکی از آسان ترین راه ها برای از بین بردن پرز فرش، جاروبرقی با مکش زیاد است. پیشنهاد می کنیم که حتما بعد از خرید فرش، جاروبرقی قوی روی آن بکشید تا پرز های اولیه فرش از بین برود.

2. از پرز جمع کن های فرش استفاده کنید.

امروزه برس ها و پرز جمع کن های مختلفی برای از بین بردن این اضافه الیاف های مزاحم وجود دارد. به این صورت که می توانید برس مخصوص خود را خیس کنید و روی فرش بکشید. با این کار پرزها به برس می چسبند و دوباره پخش نمی شوند. سپس بعد از این کار، جاروبرقی بکشید.

3. از چسب کاغذی استفاده کنید.

شاید این راه به نظر سخت و طولانی مدت به نظر برسد؛ اما نتیجه آن خوب است. برای این کار نیاز به جسب کاغذی دارید. چسب کاغذی را روی فرش بچسبانید و به آرامی آن را جدا کنید. آنگاه متوجه پرزهای چسبیده شده روی چسب می شوید. البته توجه کنید که به هیچ عنوان، چسب را با سرعت و خشونت از فرش برندارید.

. شامپو فرش بکشید.

اصولا شامپو فرش برای تمیز کردن فرش بدون نیاز به شسشتو استفاده می شود؛ اما برای جمع شدن پرز هم می توانید از ان استفاده کنید. برای این کار بهتر است که شامپو فرش را روی دستمال نخی بریزید و آن را روی فرش بکشید. سپس از دستمال تمیز و مرطوب دیگر هم برای تمیز کردن شامپو کمک بگیرید. توجه کنید که تمامی این مراحل، باید بدون فشار زیاد انجام شود؛ چرا که به راحتی الیاف فرش را آسیب می زند.

5. فوم نگهدارنده فرش را هم استفاده کنید.

فوم های مخصوص به فرش، برای اطمینان از آلودگی و پوسیدگی ها استفاده می شوند؛ اما این فوم ها، به کاهش پرز فرش هم کمک می کنند.

6. حوله و دستمال حمام روی فرش بکشید.

شما حتی میت وانید با کمک چند حوله یا دستمال مخصوص، پرز های فرش را کم کنید. البته باید دستمال ها تمیز و کاملا خیس باشند. همچنین اگر می خواهید سرعت کار بیشتر شود، هر چند روز یکبار این کار را امتحان کنید.

بهترین راه برای محافظت از فرش چیست؟

توجه کنید که اگر فرشی ویژگی پرزدهی را داشته باشد، نمی توانید آن را متوقف کنید؛ اما به میزان خیلی کمی آن را کاهش می دهید. اما پیشنهاد می کنیم برای محافظت از فرش دربرابر پرزدهی و آلودگی ها، از روفرشی کشدار یزد نساج استفاده کنید.

این روفرشی ها کاملا روی فرش قرار می گیرند و سبب کاهش پرز فرش می شوند؛ بنابراین شما روی فرش راه نمی روید و پرزهای فرش را هم اصلا نمی بینید. گروه تولیدی یزد نساج، یکی از مراکز معتبر فروش انواع روفرشی کشدار است که به شما در کاهش پرز فرش کمک می کند. بنابراین می توانید برای مشاهده انواع مدل روفرشی و قیمت کاور تشک، به وبسایت فروشگاه سر بزنید.

جان کلام

پرزدهی زیاد فرش یکی از آزاردهنده ترین موارد برای افراد است؛ از همین رو ما در این مطلب، انواع راهکارهای جلوگیری از این موضوع را به شما معرفی کردیم. البته اگر می خواهید از دردسرهای این مدل فرش ها راحت شوید، روفشی کشدار را برای فرش خود بخرید که بهترین سایت برای خرید این مدل روفرشی، سایت یزدنساج است که بهترین خدمات با بهترین قیمت را ارائه میدهد./تکنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان