خبر مهم: افزایش قیمت نان در راه است؟ | خبر مهم وزیر اقتصاد درباره قیمت نان

احسان خاندوزی از اصلاح قیمت نان به صورت استانی خبر داد.

خبر مهم: افزایش قیمت نان در راه است؟ | خبر مهم وزیر اقتصاد درباره قیمت نان
کدخبر : 14600
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

درحالی که مقامات دولتی بارها اعلام کرده بودند، قیمت نان رشد نخواهد کرد.  امروز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست. استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند.

البته رئیس اتحادیه نان سنگک نیز  گفته بود در ۱۴ استان قیمت نان رشد کرده است. اما هنوز تغییر رسمی در قیمت نان پایتخت رخ نداده است.

به نقل از خبرگزاری‌های رسمی او افزود: در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است.  وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوایی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بنده گزارش قیمت‌گذاری انواع نان منطقه‌ای و محلی را از وزیر کشور می‌گیریم و سیستم نظارتی بر نانوایی‌ها را ویژه‌تر می‌کنم.

خاندوزی در عین حال بر تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن هزینه‌های پلتفرم‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش نان تاکید کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار  این مسئله را مطرح می‌کنم و اگر مصوبه‌ای باشد آن را اجرای خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان