روانشناسی | تست شخصیت شناسی

روانشناسی | میخوای اطرافیانتو بهتر بشناسی؟ | فقط کافیه به مدل کفششون دقت کنی

میخوای اطرافیانتو بهتر بشناسی؟ | فقط کافیه به مدل کفششون دقت کنی

روانشناسی | میخوای اطرافیانتو بهتر بشناسی؟ | فقط کافیه به مدل کفششون دقت کنی
کدخبر : 14168
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد. این تست‌ها می‌توانند از ابزارهای ساده تا ابزارهای پیشرفته‌تری اعم از تصاویر، ویدئوها، صدا و سایر ابزارهای تشخیصی بهره بگیرند. تست‌های روانشناسی دارای شاخص‌های مختلفی هستند که در مورد هر فرد بررسی می‌شود. برخی از این شاخص‌ها شامل خصوصیات شخصیتی، قابلیت‌های شناختی، عواطف و رفتارهای فردی، اضطراب، استرس و افسردگی و سایر اختلالات روانی و رفتاری است. در نتیجه، تست‌های روانشناسی یک ابزار مهم برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی فرد است، که به کمک آن می‌توان بهبود روانشناسی و رفتار فرد را مدیریت کرد.

آیا نوع کفشی که انتخاب می‌کنید، واقعا شخصیت شما را آشکار می‌کند؟

وقتی به این موضوع فکر کنیم خیلی هم عجیب و غریب نیست. به هر روی کفش یکی از انتخاب‌های مهم ماست! به عبارت دیگر، انتخاب کفش یکی از راه‌هایی است که خودتان را به دنیا معرفی می‌کنید و می‌گویید: من چنین آدمی هستم!

البته، این یک عادت آگاهانه نیست، بلکه عادتی است که همه ما ناخودآگاه به آن دچاریم.

در یک مطالعه در سال 2012، به شرکت کنندگان تصاویری کادر بسته از کفش چند فرد غریبه نشان داده شد. تنها با نگاه کردن به کفش‌هایشان، شرکت‌کنندگان توانستند 90 درصد از ویژگی‌های شخصیتی غریبه‌ها از جمله جنسیت، سن، موقعیت اجتماعی، درآمد و غیره را به درستی حدس بزنند.

کفش‌های شما در مورد شخصیت‌تان چه می‌گویند؟

خواه اعتراف کنید و خواه نه، همه ما به کفش‌هایی که انتخاب می‌کنیم فکر می‌کنیم. ملاحظاتی مانند راحتی و سبک و کاربردی بودن دست کم یک بار از ذهن ما عبور می‌کند.

به عنوان مثال، اگر در یک روز بسیار گرم کارهای زیادی دارید و باید حسابی بدوید، احتمالا کفش‌های کتانی می‌پوشید.

با گذشت زمان، این ملاحظات عادی و یک ویژگی شخصیتی ما می‌شوند. یعنی ما می‌توانیم روی کفش‌ها حساب کنیم و شخصیت یک فرد را تنها از طریق کفش‌هایش بسنجیم.

و اما شخصیت شناسی از روی کفش!‌ فهرست زیر انواع کفش و شخصیت را نشان می‌دهد:

کفش مجلسی

کفش مجلسی سبکی است که فرد بیشتر در یک محیط حرفه ای و رسمی می‌پوشد. وقتی کفش‌های مجلسی می‌پوشید، برای موفقیت لباس پوشیده‌اید. حتی اگر این کار به معنای فدا کردن راحتی شما باشد، باز هم انتخاب‌تان همین است.

شما متعلق به همه هستید، چه برای نصیحت و چه برای محبت کردن. حتی اگر همه آدم‌ها شخصیت شما را دوست نداشته باشند، باز هم یک چیز را خوب می‌دانند و آن اینکه شما قابل اعتماد هستید.

علاوه بر این، کفش‌های مجلسی نشان می‌دهند که شما باهوش، بالغ، با اعتماد به نفس و هدف گرا هستید.

کفش اسلیپ آن

کفش‌های اسلیپ آن راحت هستند. همین را می‌توان در مورد افرادی که آنها را می‌پوشند نیز گفت. این کفش‌های راحت، در نقطه تلاقی بین درون‌گرایی و برون‌گرایی قرار دارند. اگر دوست دارید به طور منظم از این نوع کفش استفاده کنید، احتمالاً دوست ندارید زیاد توی چشم باشید.

کفش کتانی نیت (پارچه‌ای)

اگر کفش‌های کتانی پارچه‌ای می‌پوشید، احتمالا در سنین نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود هستید. علاوه بر این، دوست دارید با مد همراه باشید.

در عین حال این مدل کفش می‌تواند ماهیت سازگارانه شما را آشکار کند. اگر مد روز ترین کفش‌های کتانی را می‌پوشید، دوست دارید از سوی همه پذیرفته شوید.

کفش تخت

کفش‌های تخت لزوماً نشان دهنده شخصیت ساده نیستند. در عوض، تمام معنایش این است که شما آدمی راحت، متواضع و متمرکز هستید.

کفش رانینگ (Running)

تمایل به کفش‌های رانینگ می‌تواند نشان دهد که شما فردی فعال هستید. بله، این یکی ممکن است بیش از حد بدیهی به نظر برسد، اما در واقع درست است!

البته، این نوع کفش فقط برای ورزش نیست. در واقع، افرادی که کفش رانینگ می‌پوشند، دوست دارند مشغول باشند.

اما اگر شما یک جفت کفش رانینگ دارید که گاه گاهی از آن استفاده می‌کنید، ممکن است به این معنی باشد که کمی غیر متمرکز و اغلب در تلاش‌های خود ناموفق هستید. شما می‌خواهید مشغول باشید، اما همیشه کوتاهی می‌کنید.

کفش‌های گران قیمت

اگر دوست دارید کفش‌های گران قیمت و برند بپوشید، دنیا را در دستان خود دارید. این فقط به این دلیل نیست که پولی برای خرج کردن دارید، بلکه به این دلیل است که می‌دانید آن را کجا خرج کنید. علاوه بر این، انتخاب کفش گران قیمت می‌تواند نشان دهنده میزان درآمد شما باشد!

کفش‌های پر زرق و برق

اینکه می‌گویند افرادی که کفش‌های پر زرق و برق می‌پوشند برون گرا هستند، دست کم گرفته شده است. طبیعتاً این افراد بدشان نمی‌آید که در مرکز توجه قرار گیرند. اما لزوماً هم به این معنی نیست که آنها عامدانه این کار را می‌کنند. بلکه ممکن است نشان بدهد که فرد از خود مطمئن است و اعتماد به نفس بالایی دارد.

شخصیت شناسی از روی کفش: کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه‌دار در درجه اول نشان می‌دهند که دوست دارید کارها را حرفه‌ای نگه دارید و می‌توانید دنیا را در دست بگیرید.

علاوه بر این، اینکه بتوانید کفش‌های پاشنه بلند را به رخ بکشید ثابت می‌کند که شما با اراده و مطمئن هستید و نمی‌خواهید زیر مشکلات تسلیم شوید.

کفش‌های نسخه محدود

همه می‌خواهند کفش‌های نسخه محدود داشته باشند! اما فقط برخی از مردم عزم و اراده داشتن آن را دارند!

تطبیق پذیری یکی از ویژگی‌های شخصیتی افرادی است که کفش‌های نسخه محدود می‌پوشند. آنها نمی‌خواهند خود را به یک ترند مد محدود کنند. در عوض، دوست دارند فرصت‌ها را به‌ موقع استفاده کنند. این افراد ریسک پذیر و ماجراجو هم هستند.

کفش‌های کهنه و خوب نگهداری شده

افرادی که کفش‌های کهنه را نگه می‌دارند و به نوعی می‌توانند آن‌ها را سال‌ها استفاده کنند، بسیار وظیفه‌شناس هستند. اگر آنها می‌توانند کفش‌های خود را به مدت طولانی نگه دارند، تصور کنید که چه توانایی دیگری دارند؟

تعهد آنها به نگهداری از کفش‌های مورد علاقه‌شان نیز نشان می‌دهد که این افراد همیشه کار خود را به طور کامل انجام می‌دهند.

دمپایی و صندل

هر کس حداقل یک جفت دمپایی دارد. دمپایی برای تعطیلات بسیار مناسب است. اما اگر خارج از بافتار مناسب دمپایی می‌پوشید، احتمالاً به عنوان فردی دیده می‌شوید که دوست ندارد زندگی را خیلی جدی بگیرد.

شخصیت شناسی از روی کفش: بوت و چکمه

افرادی که بوت و چکه و کفش ساق دار را ترجبح می‌دهند به ‌عنوان آدم‌هایی خوشرو، اجتماعی و بافرهنگ دیده می‌شوند.

کلام پایانی

لابد شنیده‌اید که می‌گویند هرگز نباید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد. اما طبق تحقیقات، این قانون شامل کفش‌ها نمی‌شود! چنانچه دیدید، شما می‌توانید از روی کفش‌هایی که یک فرد می‌پوشد، چیزهای زیادی در مورد او بگویید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان