هزینه سفر به کربلا در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ | هزینه سفر به کربلا با تور هوایی و زمینی

توجه داشته باشید که قیمت تور هوایی کربلا 1402 برای کودکان زیر 2 سال و 2 تا 12 سال متفاوت است. برای کودکان زیر 2 سال، 10 درصد از هزینه بزرگسالان و برای کودکان 2 تا 12 سال باید 80 درصد از هزینه های بزرگسالان را بپردازید.

هزینه سفر به کربلا در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ | هزینه سفر به کربلا با تور هوایی و زمینی
کدخبر : 13930
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

هرساله یکی از چالش‌های زائران اربعین انتخاب پایانه مرزی مناسب و ابهام در خصوص هزینه کرایه خودروها از مرز تا شهر نجف است؛ خبرگزاری ایمنا فاصله‌ها و هزینه‌های پایانه‌های مرزی تا نجف را بررسی کرده است.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام بانک مرکزی، فروش ارز (اسکناس) به هر زائر حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق انجام می‌شود؛ فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

1904456

هزینه سفر به کربلا در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه سفر به کربلا به عوامل متعددی مانند زمان سفر، میزان روزهای اقامت و نوع تور شما بستگی دارد. هزینه سفر عتبات عالیات توسط سازمان حج و زیارت تعیین می شود و یک بازه از مبالغ را نسبت به هتل، تور، پرواز و یا نوع سفر زمینی مشخص می کند. در سال 1402 مبلغ تعیین شده برای تورهای زمینی و هوایی کربلا، 4.750.000 تومان تا 17.000.000 تومان است که این بازه می تواند با توجه به مسائلی که عنوان شد متغیر باشد. در این مقاله قصد داریم عوامل موثر در هزینه سفر به کربلا را بررسی کنیم و حداقل و حداکثر هزینه ای که برای سفر به کربلا لازم است را بیان کنیم.

هزینه سفر به کربلا با تور هوایی

تورهای هوایی کربلا در حال حاضر از تهران، قم، مشهد و یزد راه اندازی شده اند و با برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت، قرار است تورهای کربلا از کرمان نیز راه اندازی شوند. البته تورهای زمینی از اکثر شهرهای ایران راه اندازی شده اند و این مسئله به تورهای هوایی کربلا مربوط می شود. بازه قیمت تورهای هوایی کربلا از 13 میلیون تا 17 میلیون تومان است که تمام این تورها به مدت 8 روز می باشند. 

این هزینه ها در مدت زمان اربعین و یا عید نوروز کمی با افزایش روبرو می شوند که البته بنا به دستور سازمان حج و زیارت باید از این اتفاق جلوگیری شود. اما مسئله مهم در سفر به کربلا در زمان اربعین، شلوغ بودن و سختی رزرو بلیت است. به همین علت باید سعی کنید از چند هفته قبل برای رزرو بلیط و یا خرید تور کربلا اقدام کنید.

توجه داشته باشید که قیمت تور هوایی کربلا 1402 برای کودکان زیر 2 سال و 2 تا 12 سال متفاوت است. برای کودکان زیر 2 سال، 10 درصد از هزینه بزرگسالان و برای کودکان 2 تا 12 سال باید 80 درصد از هزینه های بزرگسالان را بپردازید.

هزینه سفر به کربلا با تور زمینی

سفرهای زمینی هزینه های کمتری در پی خواهند داشت، اما نرخ این تورها هم به شهر مبدا، امکانات رفاهی تور و زمان سفر شما بستگی خواهد داشت. سفر به کربلا با تور زمینی معمولا به مدت 7 الی 8 شب برگزار می شود که هزینه ای نزدیک به 5 تا 7 میلیون دارند. این مبلغ می تواند برای تورهای کربلا از شهرهای دورتر و شرقی ایران، نزدیک به 7 میلیون و شهرهای نزدیک تر، تا 4.700.000 تومان نیز برسد.

در تورهای زمینی هم مانند تورهای هوایی، هزینه های کودکان 2 سال و 2 تا 12 سال متفاوت است. در تور زمینی کربلا هزینه کودکان زیر 2 سال رایگان است و شما فقط باید هزینه بیمه سفر را بپردازید، اما برای کودکان 2 تا 12 سال، باید 80 درصد از هزینه بزرگسالان را برای آنها پرداخت کنید.

هزینه سفر به کربلا در پیاده روی اربعین

اگر قصد سفر به کربلا در ایام اربعین را دارید، هزینه های شما به شدت کاهش پیدا می کند. به صورتی که حتی ممکن است فقط با 1.500.000 تومان این سفر را به اتمام برسانید. البته در این ایام هزینه اتوبوس ها، کرایه های داخل مسیر و در برخی موارد بلیت هواپیما افزایش می باید، اما سفر شخصی به صورت زمینی بسیار ارزان قیمت خواهد بود. در ادامه به بررسی ریز هزینه ها در این سفر می پردازیم.

هزینه دریافت پاسپورت

در ایام اربعین شما قبل از هر چیز باید برای دریافت پاسپورت و در صورت دارا بودن آن، باید برای تمدید آن اقدام کنید. در مرحله بعد باید در سامانه سماح ثبت نام و خودتان را بیمه کنید که هزینه بسیار کمی از شما دریافت می شود. در جدول زیر می توانید هزینه دریافت پاسپورت برای کربلا را مشاهده کنید.

هزینه های سفر به کربلا در سال 1402 مبلغ به تومان

دریافت فرم 1.000

وجه سازمان شهرداری 3.750

سازمان نیروی انتظامی 75.000

هزینه انگشت نگاری 15.000

هزینه دادرسی 20.000

عکس و احراز هویت 42.000

هزینه دفتر 33.000

جمع کل هزینه های دریافت پاسپورت 204.000

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان