وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری 150 میلیونی هدیه رئیسی به خانوارها | شرایط دریافت وام فوری بانک ملی با اقساط بلند مدت

شرایط و نحوه دریافت وام ۱۵۰میلیون تومانی+ مبلغ اقساط

وام فوری 150 میلیونی هدیه رئیسی به خانوارها | شرایط دریافت وام فوری بانک ملی با اقساط بلند مدت
کدخبر : 13903
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است.در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

اگر به تازگی سربازی‌تان را به پایان رسانده‌اید، امکان دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۵۰میلیونی سربازان ماهر را دارید.

به گزارش بانک اول ستاد کل نیروهای مسلح برای سهولت این سربازان در ورود به بازار کار، امکان گرفتن وام ۱۵۰میلیونی خوداشتغالی را برای آنها فراهم کرده است تا بخشی از مشکلاتشان را حل کند. اما این وام به کدام دست از سربازان تعلق می‌گیرد و روش دریافت وام سربازان ماهر چیست؟

شرایط دریافت وام ۱۵۰میلیونی سربازی چیست؟

برای دریافت این وام قرض‌الحسنه که با سود و کارمزد ۴درصد برای وام‌گیرنده محاسبه می‌شود، باید شرایط موردنظر گرفتن آن را داشته باشید.

سرباز حتما قبل، حین یا بعد از پایان دوران سربازی گواهینامه مهارتی را در یکی از رشته‌های فنی، کشاورزی، هنری، خدماتی، فرهنگی یا صنعتی و… گرفته باشد.

متقاضی باید حتما از دانشسرا، هنرستان عالی، یا آموزشگاه‌های علمی کاربردی فارغ التحصیل شده باشد و حداقل مدرک کارشناسی گرفته باشد.

متقاضی حتما باید کارت معافیت خود را در سال ۱۳۹۷ یا سال‌های بعد از آن گرفته باشد.

برای گرفتن وام سربازی از کجا اقدام کنیم؟

اما برای دریافت این وام باید از کجا شروع کنیم؟ اولین قدم برای ثبت درخواست وام سربازی، رفتن تا دفاتر پلیس +۱۰ است. بعد هم باید فرم مربوط به درخواست وام خوداشتغالی سربازان را پر کرده و همراه مدارک موردنیاز تحویل پلیس + ۱۰ دهید. البته هنگام تحویل مدارک ۵۰هزار تومان هم ازتان به عنوان حق‌الزحمه ثبت وام پول می‌گیرند. تمام فرم‌ها به کارگروه خوداشتغالی انتقال داده می‌شود و در صورتی که طرح شما موردتایید قرار بگیرد، پرونده به بانک معرفی شده و از متقاضی وام هم خواسته می‌شود باقی مراحل گرفتن وام را از طریق بانک پیگیری کند. تمام مراحل از جمله معرفی بانک و دیگر مراحل هم از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

اقساط وام ۱۵۰میلیونی سربازی چقدر است؟

لازم است بدانید که این وام جزو وام‌های قرض الحسنه به حساب می‌آید و با کارمزد ۴درصد به متقاضی داده می‌شود. دریافت کننده وام می‌تواند این وام را طی ۵ تا ۷سال برگرداند. اگر بازپرداخت اقساط ۵ساله را انتخاب کند، ماهانه ۲میلیون و ۷۲۷هزار تومان قسط خواهد داد. در صورتی که بازپرداخت اقساط را ۷ساله انتخاب کند هم ماهی یک میلیون و ۹۴۸هزار تومان قسط می‌دهد. اگر بازپرداخت اقساط را طی ۵سال انتخاب کنید، در مجموع ۱۶۸میلیون تومان باید به بانک برمی‌گردانید. اگر هم اقساط را ۷ساله برگردانید، این مبلغ ۱۷۴میلیون تومان خواهد بود.

احتمال گرفتن وام سربازی چقدر است؟

در سال ۱۴۰۱ از بین ۴۷هزار متقاضی که مدارکشان مورد تایید قرار گرفت، به ۶۵۰۰نفر وام تعلق گرفت. یعنی تنها ۱۴درصد متقاضیان واجد شرایط توانستند از این وام استفاده کنند که میانگین خیلی پایینی است. برای همین هم امسال بودجه ۲هزار میلیارد تومانی برای وام سرباز ماهر در نظر گرفته‌اند که یعنی حدود ۱۳هزار و ۵۰۰نفر می‌توانند وام ۱۵۰میلیونی خوداشتغالی سربازی را بگیرند. پس گرفتن این وام از سال گذشته آسان‌تر خواهد بود. مثل هر وام دیگری برای دریافت این تسهیلات هم داشتن یکسری مزایا – مانند داشتن طرح تولیدی برای خوداشتغالی، تعداد نیروهایی که با کارآفرینی شما سر کار می‌مانند و … – نسبت مستقیم با شانس برنده شدن طرح و گرفتن وام دارد.

در طرح نهال بانک ملی افراد دارای حساب قرض‌الحسنه در نزد بانک ملی می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اقدام کنند. این تسهیلات بدون سود و دارای ۴ درصد کارمزد است و شخص وام گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.
به گزارش بانک  اول مشتریانی که خواهان وام 300 میلیون تومانی بانک ملی هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و به آن سودی تعلق نمی‌گیرد. متقاضیان این تسهیلات باید تنها چهار درصد کارمزد بپردازند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات ارائه ضامن رسمی است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام نیز به 60 ماه می‌رسد. متقاضیان این تسهیلات نباید به هیچ عنوان بدهی معوق یا چک برگشتی ثبت شده در سیستم بانک مرکزی داشته باشند.

شرکت

بانک ملی

نام وام

نهال ملی

سود

4 %

این تسهیلات قرض‌الحسنه است

سقف وام

300 میلیون تومان

نوع ضمانت

ضامن رسمی

 

نیاز به سپرده

حساب سپرده لازم

قرض الحسنه

مسدودی سپرده

حداکثر زمان بازپرداخت

60 ماه

قسط وام

5,524,957 تومان

کل سود وام

31,497,397 تومان

مجموع رقم وام و سود

331,547,397 تومان

سپرده جداگانه

-

هزینه‌های جانبی

۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و اعتبارسنجی

 

شرایط و مقررات

وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز فرایند ثبت، شناسایی و ارزیابی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از محل منابع جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با هدف کمک به توسعه اشتغال زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور با اولویت شرکت‌های مناطق محروم و مرزی و با همکاری ۱۰ بانک عامل در کشور خبر داد.

 روح‌الله ذوالفقاری با اشاره به جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، اظهار کرد: امسال ‌پنج هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه به عنوان تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور و خلاق پیش‌بینی شده است. بر همین اساس صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به بانک‌های عامل اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلاتی که در جریان این طرح به هر شرکت‌ اعطا می‌شود، سه میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد (قرض‌الحسنه) و دوره بازپرداخت آن نیز ۴۸ ماه است.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به اینکه در این فرآیند ۱۰ بانک عامل صندوق نوآوری را همراهی خواهند کرد، گفت: این بانک‌ها شامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سینا، توسعه تعاون، سامان و اقتصاد نوین است.

ذوالفقاری در ادامه درباره نحوه محاسبه مبلغ تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای معرفی به بانک‌ها نیز گفت: این تسهیلات بنا به درخواست متقاضیان با دو الگو محاسبه می‌شود؛ الگوی اول «تثبیت اشتغال ایجاد ‌شده» است. در این روش، «خالص افزایش اشتغال» در شرکت از فروردین ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۲ بر اساس شاغلان تمام‌وقت لیست بیمه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. «خالص افزایش اشتغال» شرکت، از طریق تفریق «تعداد افراد مندرج در لیست بیمه فروردین‌ماه ۱۴۰۱» از «تعداد افراد مندرج در لیست بیمه تیرماه ۱۴۰۲» به دست می‌آید. به ازای هر نفر «خالص افزایش اشتغال» با مدرک کارشناسی و بالاتر، تسهیلات بر اساس نوع شرکت (دانش‌بنیان، فناور یا خلاق)، آخرین مدرک تحصیلی شاغل، عضویت شاغل در بنیاد ملی نخبگان و استان محل ثبت شرکت محاسبه می‌شود.

وی افزود: الگوی دوم نیز «ایجاد اشتغال جدید» است. در این روش، شرکت با تکمیل کاربرگ‌های مندرج در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح خود برای ایجاد اشتغال جدید را به همراه «فرم تعهد اشتغال» (ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی) بارگذاری می‌کند. با ارزیابی طرح توسط صندوق، «خالص افزایش اشتغال» شرکت برآورد و تسهیلات بر اساس نوع شرکت (دانش‌بنیان، فناور یا خلاق)، آخرین مدرک تحصیلی شاغلان جدید و استان محل ثبت شرکت محاسبه می‌شود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین درباره شرایط شرکت‌های متقاضی تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ هم گفت: شرکت باید جزء شرکت‌های دانش‌بنیان (مورد تأیید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری)، شرکت‌های فناور (مورد تأیید یکی از پارک‌های علم و فناوری کشور) یا شرکت‌های خلاق (مورد تأیید دبیرخانه توسعه زیست‌بوم واحدهای خلاق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) باشد. همچنین شرکت نباید مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد، یعنی بر اساس اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱، زیان انباشته کمتر از ۵۰ درصد سرمایه ثبت‌شده آن باشد. ضمن اینکه شرکت باید دارای کد کارگاهی و لیست بیمه بوده و فاقد قسط معوق یا چک برگشتی باشد.

ذوالفقاری در پایان درباره نحوه مراجعه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق برای بهره‌مندی از این تسهیلات نیز گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی www.inif.ir مراجعه و درخواست را در سامانه غزال ثبت کنند. ما نیز این درخواست‌ها را بررسی کرده و شرکت‌ها را به تناسب نیازهایشان و طرحی که قرار است اجرا کنند، به یکی از بانک‌ها معرفی می‌کنیم تا از تسهیلات پیش‌بینی‌شده بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان