قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت طلا در بازار امروز 12 مردادماه 1402

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد برای سرمایه گذاری در بخش طلا مصنوعات طلا بخرند.

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت طلا در بازار امروز 12 مردادماه 1402
کدخبر : 13605
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه در ماه محرم و صفر گفت: با توجه به تجربه سال‌های قبل در این دو ماه قیمت‌ها در همین مسیر با نوسان ۱ تا ۲ درصد افزایشی یا کاهش ادامه خواهد داشت با توجه به تلاش مسئولان اقتصادی برای حفظ آرامش اقتصاد و بازار ارز به نظر می رسد که همین سطح قیمت ها تا پایان ماه صفر ادامه پیدا کند.

محمدولی در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری در حوزه طلا همچنان سودآور است نیز اظهار کرد: طلا سرمایه‌ای است که در هر زمان به راحتی به نقدینگی تبدیل می‌شود، جابجایی و نگه‌داشتن آن هم از دیگر حسن‌های طلاست بنابراین کسانی قصد سرمایه‌گذای دارند می‌توانند در بخش مصنوعات طلا و حتی تولید مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری کنند که هم به نفع کشور، هم صنعت طلا و هم فرد سرمایه‌گذار است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز در بازار امروز ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت طلا در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد.

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۴۳ دلار و ۶۰ سنت به فروش می‌رسید.

قیمت امروز مثقال طلا نیز به ۱۰ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان رسیده است.

گفتنی است بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر و با توجه به تذکر پلیس امنیت و اماکن، تمام واحدهای صنفی طلا و سکه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل هستند.

در جدول زیر قیمت انواع طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید.

اونس طلا     ۱۹۴۳ دلار و ۶۰ سنت

مثقال طلا     ۱۰ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان

طلای ۱۸ عیار     ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۰۰ تومان

طلای ۲۴ عیار     ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان