همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/آغاز واریز 25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان از امروز | تسویه کامل معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: دولت باید یکبار برای همیشه مشکل حقوق بازنشستگان را حل کند و یکی از قدم‌های مهم برای حل این مشکل نجات صندوق‌های بازنشستگی از ورشکستگی است بنابراین باید برای اقتصادی شدن این صندوق‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در آنها راهکار ارائه دهد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. این تلاش‌ها به منظوراهش تفاوت‌ها و ایجاد عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان انجام شده است. هدف اصلی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق آنها است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در عمل می‌تواند با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه باشد. به طور کلی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک فرایند پیچیده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تأمین منابع مالی مناسب و هماهنگی بین مختلف نهادها و سازمان‌ها است. در ادامه به آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان می پردازیم.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، گفت: همسان‌سازی حقوق‌ها یکی از مطالبات جدی بازنشستگان است. اگر چه نیروهای انسانی بزرگترین سرمایه ما در کشور محسوب می‌شوند اما متاسفانه این سرمایه نادیده گرفته شده است و به نظر می‌رسد در دهه‌های آینده حجم بازنشستگان افزایش پیدا کند بنابراین مشکلات این قشر بیشتر نمایان خواهد شد. لذا باید از اکنون به فکر آنها باشیم.

وی ادامه داد: دولت باید یکبار برای همیشه مشکل حقوق بازنشستگان را حل کند و یکی از قدم‌های مهم برای حل مشکل، نجات صندوق‌های بازنشستگی از ورشکستگی است بنابراین باید برای اقتصادی شدن این صندوق‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در آنها راهکار ارائه دهد چراکه تنها در این شرایط همسان‌سازی اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری بود لذا دولت باید اهتمام لازم را در این رابطه داشته باشد. نیاز است که دولت برای پیشبرد این مسئله و تحقق امر به مجلس لایحه ارائه دهد یا حداقل در برنامه هفتم توسعه به آن می‌پرداخت تا شاهد تغییر در زندگی بازنشستگان عزیز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان باید اصلاح شود، عنوان کرد: نباید فاصله میان حقوق بازنشستگان و شاغلان زیاد باشد و نیاز است که اصلاح لازم در حقوق بازنشستگان صورت گیرد. امیدواریم بتوانیم در برنامه هفتم توسعه اصلاحاتی ایجاد کنیم که همسان‌سازی محقق شود و این اصلاحات مورد قبول مجلس و دولت قرار گیرد.

نماینده مردم بندرعباس همچنین خاطرنشان کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری حقوق بالا و نجومی طلب نمی‌کنند و صرفا به دنبال دریافت حقوق عادلانه‌ای هستند تا بتوانند زندگی ابتدایی خود را بچرخانند، بنابراین حقوق این افراد باید متناسب با حقوق کارکنان و شاغلان باشد.

مرادی با بیان اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد، افزود: با توجه به اینکه قشر قابل‌ ملاحظه‌ای در کشور حق بازنشستگی می‌پردازند، انتظار دارند در آینده از فواید آن بهره‌مند شوند و صندوق‌ها از آنها در زمان بازنشستگی حمایت کنند اما متاسفانه صندوق‌ها رو به ورشکستگی هستند لذا باید از صندوق‌ها حمایت کرد تا بتوانند سرمایه‌گذاری عظیم‌تری داشته باشند و در نهایت به منابع مالی بیشتری دست پیدا کنند.

وی افزود: بسیاری از بازنشستگان با وجود سالخوردگی هنوز مشکلاتی در تامین مسکن دارند و مستاجر هستند، همچنین در بحث خرید یک خودروی ساده با مشکل مواجه هستند، این در حالی است که بازنشستگان از مزایا و پاداش، اعم از کارانه، اضافه کاری و ماموریت نیز محروم هستند لذا باید برای سامان بخشی به وضعیت معیشت این قشر از جامعه در برنامه هفتم توسعه فکری اساسی شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

براساس گفته‌ی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شده است.

به این ترتیب، همسان‌سازی احتمالاً برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت؛ اما سوال اصلی برای بازنشستگان کارگری این است که آیا این همسان‌سازی شامل حال بازنشستگان کارگری می‌شود؟

مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: در دور قبل همسان‌سازی در سال ۹۹، دولت اعتبار جداگانه به صندوق‌های کشوری و لشگری اختصاص داد و با این اعتبار، حقوق بازنشستگان این صندوق‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما برای بازنشستگان کارگری از خزانه‌ی دولت بودجه تخصیص ندادند و آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بدون یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس شورا باید جامعه‌ی هدف را در جریان این همسان‌سازی و جزئیات دقیق آن قرار دهند و بگویند سهم ۶۵ درصد از بازنشستگان کشور که مستمری‌بگیر صندوق تامین اجتماعی هستند، از آن چقدر است؟

مروتی، اگر قرار باشد بازهم بازنشستگان کارگری از شمول طرح خط بخورند، بی‌عدالتی گسترده‌تر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این صندوق یک نظام بیمه‌ای بین نسلی است، گفت: بی‌انصافی استهمه مشکلاتی که طی عمر دولت‌های مختلف به وجود آمده را به گردن دولت سیزدهم بیاندازیم؛ مشکلات امروز در حوزه صندوق بازنشستگی نتیجه پنج دهه گذشته است.

به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی سه‌شنبه در همایش تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش یزد، با بیان اینکه بیش از نصف منابع سالانه این صندوق از محل بودجه دولتی تامین می‌شود، افزود: با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از نصف منابع سالانه صندوق بازنشستگی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود، گفت: اینکه بگوییم دولت سیزدهم کاری برای بازنشستگان انجام نداده است بی‌انصافی است و دولت سالانه ۲۰۷ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله رایزنی برای اعطای تسهیلات اشتغال و ازدواج به فرزندان بازنشستگان افزود: هزینه درمان هر فردی در حوزه نظام بازنشستگی در سراسر کشور که دچار بیماری حاد شده باشد را یا از طریق بیمه سلامت و یا از طریق صندوق بازنشستگی را قبول می‌کنیم.

ترکی بیان کرد: در حوزه گردشگری تلاش کرده‌ایم تا برای بازنشستگان مزایایی در نظر گرفته شود و تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در مراکز گردشگری تحت پوشش یکی از این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: به دنبال رفع دغدغه‌های بازنشستگان هستیم و ما خود را مکلف به پاسخگویی می‌دانیم و دشمن به دنبال خوراک رسانه‌ای و سوء استفاده از مطالبات بازنشستگان در جهت تحقق اهداف خود است و باید مواظب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

استاندار یزد نیز در این همایش گفت: با تلاش و همت بیشتر مسئولان باید مسایل و مشکلات بازنشستگان با جدیت پیگیری و بیش از گذشته کرامت آنان در جامعه حفظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • اشنا
    0

    درسخن،باید باید، درعمل هیچ !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان