حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/دستور جدید رئیسی برای افزایش دوباره حقوق بازنشستگان | افزایش 1 میلیون و 200 هزار تومانی حقوق بازنشستگان

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: دولت به هیچ وجه اجازه نخواهد داد حقوق کارگران و بازنشستگان ضایع شود و این مهم جزو اولویت هاست.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

ابراهیم رئیسی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج اظهار کرد: شان و جایگاه بازنشسته ها و همچنین وضعیت معیشت آن ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امسال سال رشد و تولید است و رفع و کاهش بیشتر مسائل و مشکلات در سطح جامعه از جمله بیکاری و فقر در گرو تولید است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم انتظار کار جهادی و انقلابی از مسئولان دارند و این خواسته به حق آن هاست.

آیت الله رئیسی ابراز کرد: این استان سرزمین گنج ها هست البته بخشی از این ظرفیت ها کشف و مابقی بابد شناسایی و در جهت بهبود رفاه، اشتغال و مسکن مردم استان استفاده شود.

وی ادامه داد: مردم همیشه با دولت همراهی دارند، هر اتفاق خوبی برای استان بیفتد یا هر کم کاری که صورت بگیرد، توسط همین مدیرانی اتفاق می افتد که در این سالن جمع هستند.

رئیس جمهور باداشاره به اینکه حضور مردم در استقبال از هیات دولت قابل تقدیر است ادامه داد: این حضور مردم وظیفه بنده و مدیران را سنگین تر می کند و مسئولان باید بیشتر برای این مردم تلاش کنند.

وی افزود: هر کوتاهی، کم‌کاری و رفتار و حرفی که ایجاد ناامیدی در جامعه می‌کند، باید از آن‌دوری‌کرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید برای عبور از مشکلات تدبیر داشت، در زمین هموار همه می توانند رانندگی‌ و مدیریت کنند. اما در زمین ناهموار مدیریت، تلاش و عرق ریختن می‌خواهد.

وی بیان کرد: برای انجام کار تنها اعتبار کافی نیست ، بعضی مدیران بوده که اعتبار و نیروی انسانی در اختیار داشته اما کار را انجام نداده و تسهیلات و اعتبار را به هدر داده اند.

رئیس جمهور از استاندار استان تقدیر کرد و افزود: استاندار به جد کارها را پیگیری می کند، وی محور وحدت در استان شده و کارهای خیلی خوبی انجام گرفته است.آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این استان ظرفیت های زیادی وجود دارد، گفت: باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم و طرح نویی برای پیشرفت و توسعه استان بیاندازیم.وی ابراز کرد: کارهای مهم و سخت اراده جدی و شجاعت می خواهد و باید مدیران به طور جهادی پای کار بیایند.

آیت الله رئیسی به اهمیت سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: موانع سد راه سرمایه گذار باید برداشته شود، نباید سرمایه گذاری گرفتار نظام اداری شود.وی ادامه داد: مدیران به دنبال کارهای تحولی باشند، اینگونه مردم راضی می شود.

حقوق بازنشستگان

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس‌جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اطمینان می‌دهم اجازه نمی‌دهیم هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد، اظهار کرد: دولت به دنبال تأمین و پرداخت حقوق پایدار و متناسب بازنشستگان است؛ در عین حال تلاش خود را برای اصلاح وضعیت ناترازی صندوق های بازنشستگی به کار خواهیم بست تا شاهد تعادل منابع و مصارف در صندوق‌ها و ثبات و پایداری در نظام بیمه اجتماعی کشور و حل مشکلات کلان اقتصادی از طریق خاموش کردن موتورهای خلق تورم و نقدینگی باشیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده این نهاد مستقل است اما ضروری است با هماهنگی و تعامل با نهادهایی که مسئول مهار تورم هستند اقدام یا تصمیمی اتخاذ شود.

وی افزود: این امر منافاتی با استقلال این نهاد ندارد اما انتظار دولت این است که اینگونه تصمیمات یکجانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم اخذ نشود.

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تجربه تاریخی هستند که باید این تجربیات در اختیار ما قرار بگیرد، زیرا این افراد همان‌هایی هستند که در تولید این کشور و در خلق ارزش‌های بزرگ، اقتدار کشور نقش داشتند و باید این تجربه‌ها را در صحنه‌هایی که در شرایط سخت قرار میگیریم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از پیشنهادات سازمان تأمین اجتماعی برای برنامه هفتم استفاده مجدد از توانمندی بازنشستگان در فعالیت‌ها بوده و برای این خدمت دوباره نیز می‌توان بازنشستگی دیگر در نظر گرفت.

موسوی در خصوص اقداماتی که قرار است برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود گفت: ابتدا وام قرض الحسنه است که مرحله اول آن برای درخواست کنندگان واریز شده و مرحله دوم ثبت نام به فوریت آغاز خواهد شد که سعی خواهیم کرد این مرحله ثبت نام به شکل غیر حضوری باشد و از بستر الکترونیکی استفاده شود.

وی در خصوص مبلغ وام تامین اجتماعی گفت: مبلغ این وام در سنوات گذشته ۱۲ میلیون تومان بود که این وام به ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

موسوی گفت: دوم اینکه سفر کرامت رضوی از نیمه ابتدایی مرداد ماه آغاز خواهد شد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در خصوص سفر کرامت رضوی گفت: افراد از طریق کانون‌ها می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و سعی خواهد شد امکان ثبت نام غیر حضوری هم برای بازنشستگان فراهم شود.

 میرهاشم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی، سازمان خدمت محور مردمی در دولت سیزدهم است که ۴۶ میلیون نفر را تحت پوشش خود برای رشد و پیشرفت و ارتقای کشور قرار داده است. درجمهوری اسلامی نیز برای تحقق حکمرانی تامین اجتماعی عدالت محور، حمایت از افراد و خانواده آن‌ها در دوران ناتوانی، بیماری، بازنشستگی و از کارافتادگی برای یک زندگی شرافتمندانه در بخش‌های مختلف قانون اساسی به ویژه اصل ۲۹ قانون اساسی مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: ما نیز در نظام رفاه و تامین اجتماعی موظف هستیم که با ارائه خدمات متنوع در عرصه نظام بیمه‌ای تامین اجتماعی تضمین‌کننده این مهم برای ایجاد رضایت و رفاه و آسایش برای مردم در همه بخش‌های مرتبط با خودمان باشیم. به رغم برخی مشکلات و موانع و همچنین دشمنی دشمنان پیشرفت و رشد این کشور و آن‌هایی که موانع برای ارتقای رفاه داشتند، امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا و تلاش خادمان مردم در حوزه رفاه و تامین اجتماعی حدود ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و این درحالیست که قبل از انقلاب فقط ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیونی از مواهب بیمه‌های اجتماعی بهره‌منده بودند و این دستاورد یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • ناشناس
    2

    خیلی خوب است

  • ناشناس
    2

    ان شالله از این ماه اجرایی بشه

  • مجیدسیار
    0

    حقوق‌باتورم‌همخوانی‌ندارد‌حال‌کارمندان‌وخیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان