قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا ریخت | قیمت طلا در بازار امروز 28 تیرماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۷۵ دلار و ۳ سنت رسید.

قیمت طلا ریخت | قیمت طلا در بازار امروز 28 تیرماه 1402
کدخبر : 13294
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۷۵ دلار و ۳ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا که در روز گذشته به بالاترین رقم طی یک ماه و نیم گذشته رسیده بود، به خاطر بالا رفتن ارزش دلار کاهش یافته است. این در حالیست که سرمایه‌گذاران منتظر توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به 1975 دلار و 3 سنت رسید.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی یک سال گذشته رسیده بود.

افزایش خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته میلادی کمتر از حد انتظار بوده و تنها 0.2 بالا رفته است. در حالی که اقتصاددان انتظار یک افزایش 0.5 درصدی را داشتند.

در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 26 ژوئیه 25 واحد افزایش دهد، ممکن است بانک مرکزی این کشور همچنان به سیاست‌های سختگیرانه خود ادامه دهد که مانع افزایش قیمت طلا می‌شود.

اکثر اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس بیست و ششم تا محدوده 5.25 و 5.50 افزایش دهد و بعد این روند متوقف شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای آن را افزایش می‌دهد.

پیش بینی می‌شود طلا به سطح 2000 دلار بازگردد.

چین اعلام کرده طرح‌هایی برای تثبیت رشد در 10 بخش اقتصاد خود از جمله خودرو و فولاد دارد. چین با مشکل تقاضای کم و پایین آمدن درآمدها مواجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان