با خوردن این میوه دور مسکن و داروهای مضر را خط بکشید

گیلاس میوه تابستانی محبوبی است که نه فقط طعم بی نظیری دارد بلکه خواص دارویی زیادی نیز دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

با خوردن این میوه دور مسکن و داروهای مضر را خط بکشید
کدخبر : 13089
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یکی از میوه های تابستان که خواص زیادی دارد، گیلاس است. از جمله خواص گیلاس می توان به ویتامین ها و مواد معدنی زیادی اشاره کرد که در این میوه وجود دارد. همچنین برای تاثیر بر سلامت بیماری های جسمی و روانی را از دیگر خواص گیلاس می دانند. در ادامه با خواص گیلاس بیشتر آشنا شده و مزایای دارویی این میوه خوشمزه تابستان را بیشتر بشناسید

خواص میوه گیلاس، خوشرنگ تابستانی

گیلاس میوه ای مفید برای کاهش وزن و لاغری

یکی از مهم ترین دلایلی که می توانید از گیلاس در رژیم های لاغری استفاده کنید این است که این میوه دارای کالری بسیار پاینی می باشد، علاوه بر این گیلاس چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی های اطراف شکم بسیار مفید است. این میوه علاوه بر فیبر غنی، دارای انواع مواد مغذی و ویتامین ها می باشد و به همین دلیل می تواند به همراه احساس سیری طولانی،  انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم کند.

کمک به دیابت

مصرف مواد غذایی که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند برای دیابتی ها مفید می باشد و گیلاس هم از این نوع مواد غذایی محسوب می شود، شاخص گلیسمی گیلاس ۲۲ می باشد و قند ان نسبت به میوه های تابستانی مثل زردآلو و هلو بسیار کمتر می باشد.

گیلاس مفید برای درمان کم خونی

برای درمان کم خونی هم می توانید روی کمک گیلاس حساب کنید. گیلاس حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شود که در نتیجه به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

خواص گیلاس برای میگرن

جالب است بدانید که ترکیباب موجود در گیلاس می توانند مانند قرص های مسکن باعث کاهش درد سردردهای میگرنی شوند. گیلاس حاوی مقادیر مناسبی آنتوسیانین و انواع بیو فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی می باشد که برای قطع سریع سردرد بسیار مفید هستند.

گیلاس، ضد سرطان

گیلاس حاوی مقادیر غنی از کورستین می باشد که این ماده به عنوان یکی از موثرترین مواد ضد سرطانی شناخته می شود. علاوه بر این آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در گیلاس نیز می توانند مانع آیسیب رساندن رادیکال های آزاد مخرب به سلول های بدن شوند. ضمن اینکه مصرف گیلاس می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

تقویت قوای جنسی

مصرف گیلاس می تواند به درمان ناتوانی ها و بی میلی جنسی زنان و مردان کمک کند. گیلاس به دلیل وجود ویتامین های C و A می تواند سطح هورمون های تستوسترون و استروژن را افزایش دهد و علاوه بر افزایش میل جنسی، باعث افزایش حجم اسپرم های آقایان نیز شود.

برطرف کننده بی خوابی

یکی از برجسته ترین فواید گیلاس، برطرف کردن بی خوابی است. این میوه تابستانی تولید هورمون ملاتونین در غده پینه آل را تسهیل می کند. به کمک هورمون ملاتونین می توانید خوابی عمیق و راحت را تجربه کنید. این هورمون تحت عنوان تنظیم کننده گردش خواب و بیداری و ساعت درونی شناخته می شود.

کاهش حمله های قلبی

گیلاس دارای ریز مغذی پلی فنول است. این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از آسیب های سلولی حاصل از پیری و عوامل محرک محیطی جلوگیری می کند؛ به عبارت  دیگر باعث طول عمر سلول ها می شود. پلی فنول ها در کنار کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E از بافت های بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان