قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا صعود کرد | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۲۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

قیمت طلا صعود کرد | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 12639
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۲۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود را طی چهارماه گذشته تجربه کرد. افزایش ارزش دلار و اظهارات سخت‌گیرانه مقامات فدرال رزرو بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر گذاشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.38 درصد افزایش به 1921 دلار و 21 سنت رسید.

شاخص دلار 0.5 درصد بالا رفته و به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شده و تمایل برای آن پایین می‌آید.

ارزش دلار پس‌از آن‌که جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره از افزایش بیشتر نرخ بهره خبر داد بالا رفت. وی قول داده بانک مرکزی محتاطانه عمل کند.

پاول موافق افزایش بیشتر نرخ بهره است و انتظار ندارد این روند به این زودی‌ها پایان یابد. این اظهارات خبر خوبی برای بازار فلزات نبود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو در مصاحبه‌ای در روز جمعه گفت احتمالاً بانک مرکزی دو بار دیگر نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش می‌دهد و این یک پیش‌بینی منطقی است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز 0.53 درصد کاهش یافت و به 22 دلار و 55 سنت رسید. پلاتین هم با 0.39 درصد کاهش 921 دلار و 70 سنت معامله می‌شود./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان