با ارزان ترین و آسان ترین روش لاغر شو | رژیم لاغری با شیر

رژیم لاغری با شیر به دلیل زدودن سموم و مواد زائد از بدن، فواید بی‌شماری را به همراه دارد. اکنون این نوع رژیم غذایی در بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته شده است.

با ارزان ترین و آسان ترین روش لاغر شو | رژیم لاغری با شیر
کدخبر : 12331
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 رژیم لاغری با شیر به دلیل زدودن سموم و مواد زائد از بدن، فواید بی‌شماری را به همراه دارد. اکنون این نوع رژیم غذایی در بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته شده است.

رژیم شیر شامل این ماده‌ی غذایی و فرآورده‌های لبنی از جمله پنیر، ماست، دوغ و کشک است. در عین حال شیر را نیز با سایر موادغذایی از جمله خرما و یا موز مصرف می‌کند. این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد. در برخی از مدل‌های مختلف این نوع رژیم، شما روزانه باید فقط ۴ پیمانه (معادل نیم لیتر) شیر میل کنید. این مقدار شیر حدود ۱۰۰۰ کالری انرژی برای بدن به همراه دارد. این ماده‌ی غذایی به دلیل داشتن انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مفید، تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد.

برای اینکه بتوانید تنها با خوردن شیر وزن کم کنید، باید از مصرف بیش از حد این ماده‌ی غذایی خودداری کنید. براساس نظر متخصصان تغذیه میزان دریافت کالری بدن از شیر نباید بیش از حد نیاز بدن باشد. درست است که شیر به کاهش وزن کمک می‌کند. اما اگر قرار باشد در طی روز بیش از یک کیلوگرم از این ماده‌ی غذایی مصرف کنید، در کاهش وزن تاثیری ندارد. رژیم لاغری با شیر ممکن است باعث کمبود برخی از موادغذایی مهم در بدن شود. از جمله‌ی این موادغذایی می‌توان به آهن و فیبر اشاره کرد. پس نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.

تاثیر شیر بر روی کاهش وزن

این ماده‌ی لبنی حاوی مقدار زیادی کلسیم است. به طوری که یک لیوان شیر می‌تواند ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به کلسیم را تأمین کند. با کمک این ماده‌ی غذایی می‌توانید یک دوره‌ی کوتاه مدتِ رژیم لاغری سریع را پشت سر بگذارید.

روش‌های زیادی برای رژیم شیر و موز وجود دارد. در این رژیم گفته می‌شود که باید به مدت ۴ یا حداکثر ۵ روز شیر را به همراه موز و خرما مصرف کنید. این رژیم علاوه بر لاغری، سلامت بدن را تضمین می‌کند. اگر بخواهید شیر را به تنهایی مصرف کنید، شاید به کاهش وزن شما کمک کند، اما مضرات و عوارض زیادی هم به همراه دارد. رژیم شیر و موز به رژیم سه‌روزه کاهش وزن سریع نیز معروف است.

نکات مهم برای رژیم لاغری شیر

اگر چه شیر یک ماده‌ی مفید برای لاغری محسوب می‌شود. اما نباید فراموش کنید که میزان کالری دریافتی از این ماده‌ی غذایی برای همه یکسان نیست. وزن و قد افراد در میزان کالری دریافتی متفاوت است. حتی جنسیت و میزان فعالیت بدنی هم یک فاکتور مهم در تعیین میزان کالری دریافتی از شیر است. رژیم شیر و موز محدودیت سنی و وزنی ندارد. یعنی شما با هر وزن یا هر سنی می‌توانید آن را اجرا کنید. اما برای میزان کالری دریافتی و مصرف میزان شیر و یا مصرف مواد غذایی مکمل مثل موز یا خرما باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان