رییسی خطاب به مشاور امنیت ملی هند: باید در تغییر نظم نوین جهانی منشا اثر باشیم

رییس جمهور گفت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

 رییسی خطاب به مشاور امنیت ملی هند: باید در تغییر نظم نوین جهانی منشا اثر باشیم
کدخبر : 11605
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 آیت‌الله سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار «اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور گفت: امروز نیز اراده سران ایران و هند گسترش روابط به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری است و این موضوع در دیدار بنده و آقای «نارندرا مودی» در سمرقند مورد تأکید قرار گرفت.

رییس جمهور با اشاره به اینکه شرایط جهان در حال تغییر بوده و نظم جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است، افزود: در بطن تغییرات در حال انجام در جهان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه سازمان‌های شانگهای و بریکس با توجه به برخورداری از قدرت و منابع قابل توجه، می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

رییسی با بیان اینکه تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و هند علاوه بر تأمین منافع متقابل می‌تواند در حل و فصل مسائل منطقه و از جمله مسئله افغانستان تأثیرات سازنده‌ای داشته باشد، اظهار داشت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

«اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار با بیان اینکه تغییرات بزرگی در جهان در حال رخ دادن است و فناوری‌های نوظهور اقتصاد کشورها را بیش از پیش بهم پیوند داده است، ‌اظهار داشت: هند باور دارد که برای اثرگذاری مثبت بر این تغییرات نیازمند تعمیق و گسترش روابط با همسایگان خود و بویژه ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان