روانشناسی | شخصیت شناسی

روانشناسی | اگه عشقت این رفتارارو داشت سریع ازش جدا شو

غرور یک ویژگی منفی در افراد است که برای دیگران ناخوشایند خواهد بود.

روانشناسی | اگه عشقت این رفتارارو داشت سریع ازش جدا شو
کدخبر : 11435
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد. این تست‌ها می‌توانند از ابزارهای ساده تا ابزارهای پیشرفته‌تری اعم از تصاویر، ویدئوها، صدا و سایر ابزارهای تشخیصی بهره بگیرند. تست‌های روانشناسی دارای شاخص‌های مختلفی هستند که در مورد هر فرد بررسی می‌شود. برخی از این شاخص‌ها شامل خصوصیات شخصیتی، قابلیت‌های شناختی، عواطف و رفتارهای فردی، اضطراب، استرس و افسردگی و سایر اختلالات روانی و رفتاری است. در نتیجه، تست‌های روانشناسی یک ابزار مهم برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی فرد است، که به کمک آن می‌توان بهبود روانشناسی و رفتار فرد را مدیریت کرد.

ویژگی های افراد مغرور

انسان مغرور کیست؟ آیا داشتن غرور واقعا اینقدرها که ما فکر می‌کنیم بد است؟ ویژگی‌های آدم مغرور چیست بر چه اساسی به یک شخص مغرور گفته می‌شود؟

1- برون‌گرایی و تمایل به جلب توجه

شاید قبل از اینکه با یک فرد مغرور به طور کامل آشنا شوید طرز رفتار وی برایتان جذاب باشد چون افراد خودخواه معمولا درونگرا یا گوشه‌گیر نیستند بلکه بر عکس، کاملا اجتماعی و برونگرا جلوه می‌کنند.

دوست دارند در جمع دیده شوند و جلب توجه کنند به همین دلیل ممکن است با این افراد معاشرت کنید و تمایل به هم صحبت شدن با آن‌ها را داشته باشید و در ابتدا متوجه خودخواهی آن‌ها نشوید ولی بعدا، این موضوع برای شما بیشتر روشن خواهد شد.

2- غرور خودخواهانه و تحقیر دیگران از ویژگی های افراد مغرور

افراد خودخواه دوست دارند از دیگران بهتر و بالاتر دیده شوند اما در واقعیت، بهتر و کامل‌تر بودن کار چندان آسانی نیست و نیاز به تلاش همه جانبه دارد. پس یک فرد خودخواه چون در وجود خود می‌داند که برتری خاصی بر دیگران ندارد و حتی نقاط ضعف زیادی هم دارد برای برتر دیده شدن یا تقویت احساس برتر بودن در خود، متوسل به روش‌های نامناسب می‌شود.

3- قدر نشناسی، یکی از اصول خودخواهی

افراد خودخواه هرگونه لطف و یاری سایرین را حق خود و انجام وظیفه‌ای برای دیگران می‌دانند به همین دلیل شاید هیچ وقت تشکر و قدردانی از طرف یک فرد خودخواه، مشاهده نشود.

حتی اگر متوجه شود دیگران انتظار قدردانی از وی را دارند شاید موضع بگیرد و ابراز نارضایتی کند. افراد خودخواه هیچ تمایلی به اقرار به لطف دیگران و جبران آن ندارند.

4- حق به جانب بودن

برای فردی که خودخواه است یکی از سخت‌ترین کارها عذرخواهی کردن است. این افراد به شدت از اعتراف کردن به خطا و اشتباه خود گریزان هستند ولی دوست ندارند خطاکار هم جلوه کنند. به همین علت سعی می‌کنند هر خطایی را که انجام می‌دهند به کلی منکر شوند و تقصیر اتفاقات را به دوش سایرین بیندازند.

در برخی از موارد برای پنهان‌ کردن تقصیر خود، اقدام به مظلوم نمایی نیز می‌کنند و تلاش می‌کنند خود را به‌عنوان قربانی اتفاقات معرفی کنند تا مجبور به اعتراف درمورد اشتباه خود و عذرخواهی نشوند.

5- منفعت طلبی و وجدان ضعیف از ویژگی های افراد مغرور

افراد خودخواه به نوعی حریص هم هستند و تمام منافع یک موقعیت یا پروژه کاری یا هر موقعیت دیگر را تنها برای خود می‌خواهند و هیچ توجهی به حقوق دیگران و تمایلی به سهم دهی به اطرافیان خود ندارند پس اگر منافع مشترکی با این افراد در یک قضیه خاص دارید باید بسیار تلاش کنید که حق شما ضایع نشود.

منفعت طلبی و فرصت طلبی جزو خصوصیات خودخواهانه افراد خودخواه است. یک فرد خودخواه، به شدت منفعت طلب است و حتی در بدترین شرایط که وظیفه انسانی ایجاب می‌کند تا به یک فرد، کمک شود شخص خودخواه هیچ میلی به این کار ندارد و منافع خود را در اولویت قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان