حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر داغ امروز از افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده و چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده است.

خبر داغ امروز از افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر شد؟
کدخبر : 11429
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش چشمگیری روبرو شد. حقوق بازنشستگان امسال ده درصد افزایش داشته است و به 5 میلیون تومان رسید. حقوق بازنشستگان همواره یکی از پر صداترین مباحث مجلس بوده است.با افزایش حقوق بازنشستگان بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شد که اعتراض بازنشستگان را در پی داشت. در ادامه اخبار جدیدی از حقوق بازنشستگان را میخوانید.حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده و چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده است.

 به نقل از ایلنا، سید صولت مرتضوی درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه غیرزنجیره‌ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همان‌طور که از قبل گفته شد مردم عزیز می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم جدیدی هنوز در رابطه با شیوه‌ها و بسته‌های جدید اتخاذ نشده است.

مرتضوی درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با توجه به انتقادهای صورت گرفته به مصوبه شورای عالی کار عنوان کرد: افزایش حقوق‌ها در شورای عالی کار مصوب شده و احکام‌شان در حال صادر شدن است.

مستمری فروردین بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شد.

ایلنا نوشت: پرداخت حقوق  فروردین ماه بیش از یک میلیون و ۷۰۰,۰۰۰ بازنشسته کشوری با افزایش ۲۰ درصدی مصوب هیات وزیران، از شب گذشت در برخی از شهرستان‌ها و استان تهران آغاز شده است و به تدریج این روند ادامه دارد.

در عین حال، بازنشستگان لشگری یا همان مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز از واریز حقوق فروردین خود با بیست درصد افزایش مصوب خبر می‌دهند؛ ظاهراً کف حقوق این بازنشستگان بدون حق اولاد و مزایا، هفت میلیون و نهصد هزار تومان است.

همچنان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد.

از امروز (بیست و هشتم فروردین) واریز بخش دوم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است.

براین اساس، حروف بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان، تا روز ۳۱ فروردین براساس حروف الفبا واریز می‌شود. براساس اعلام سازمان، حقوق همکاران بازنشسته سازمان در آخرین روز فروردین واریز خواهد شد.

حقوق واریز شده به حساب بازنشستگان کارگری برابر با دریافتی اسفندماه است و این در حالیست که هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ همچنین تا این لحظه هنوز خبری از ابلاغ افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی توسط مدیرعامل این سازمان نیست.

منبع: ایلنا

 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس رقم جدید در فروردین‌ماه توضیح داد.

علی دهقان کیا با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: طبق روال گذشته حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفباء آغاز می‌شود و تا پایان هر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نخستین حقوق بازنشستگان این سازمان در سال جاری از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده است و این روند تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ماه افزایش یافته است یا خیر، گفت: بازنشستگان در فروردین‌ماه، همانند سال گذشته حقوق خود را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص چرایی عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار ادامه داد: باید ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان از سوی دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود و با توجه به اینکه تا پانزدهم‌ماه جاری همه جا تعطیل بود و تکلیف بازنشستگان سایر سطوح مشخص نبود به همین جهت سازمان تامین اجتماعی احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است و حقوق بازنشستگان بر اساس رقم سال گذشته پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه، حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت خواهد شد به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیران ۲۷ درصد و سایر سطوح ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش از اول فروردین‌ماه خواهد بود به‌طوری که مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان