یارانه معیشتی | جاماندگان یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه معیشتی ویژه برای این خانوارها به مناسبت عید فطر

امشب مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه معیشتی ویژه برای این خانوارها به مناسبت عید فطر
کدخبر : 16135
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: امشب مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

​«سیدصولت مرتضوی» روز سه‌شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم از سراسر ایران شد.

تماس اول به شهروندی با معلولیت چشمی شدید اختصاص داشت که پرداخت نشدن حقوق و عیدی معلولان گلایه‌مند بود؛ وزیر تعاون در پاسخ به او گفت: حمایت دولت از معلولان در حد مستمری و کمک هزینه است و براساس قانون در صورت تحقق منابع دولت در این زمینه هزینه می‌کند.

وی افزود: دولت سال قبل همین مستمری را دوبار در سال، یکبار به صورت ۲۰ درصد و یکبار به صورت ۳۰ درصد افزایش داد و موضوع عیدی هم در صورت تحقق منابع حتما تقدیم جامعه معلولان خواهد شد.

انتقاد از بیمه تکمیلی بازنشستگان جهادکشاورزی، موضوع تماس‌ دوم بود که مرتضوی با تأکید بر اینکه بیمه تکمیلی مورد اشاره که انتقادات زیادی هم به آن وارد است تغییر خواهد کرد، گفت: در تلاش هستیم متناسب با توان کشور مشکلات جامعه بازنشستگان را تامین کنیم.

تماس سوم هم مرتبط با بیمه بود و کارخانه‌داری از مشکلاتی که در مسیر کارآفرینی به وجود آمده بود، با وزیر سخن گفت. مرتضوی در پاسخ به این شهروند ضمن تأکید بر پیگیری مشکلات کارخانه وی، گفت: اگر حقی از فردی به هر دلیلی و هر زمانی تضییع شده، باید جبران شود و تعطیلی کارخانه‌ها در سیاست‌های دولت اصلا جای ندارد و باید مطالبات به نحو دیگری از کارخانه‌ها اخذ شود.

تماس چهارم از کارگران کارخانه هپکو بود و به گفته خودش قصه پر غصه‌ای هست. وزیر تعاون، کار و راه اجتماعی در پاسخ به این شهروند با اشاره به اینکه به طور کامل و جامع در جریان پرونده هپکو هستیم، گفت: دستورات ویژه‌ای درباره هپکو صادر شده است و امیدواریم این تصمیم‌های جدی به نتیجه منجر شود.

تماس پنجم از تبریز و درباره یکی از صندوق‌های بازنشستگی بود که نیازمند اصلاح قانونی برای حل مشکل این صندوق داشت. وزیر در پاسخ به وی گفت: حرف‌های همکاران را به خوبی گوش کردم و تغییر و تحول در صندوق برای حمایت از کارگران بوده است.

مرتضوی یادآور شد: صرف اصلاح مصوبه از سوی هیات وزیران نتیجه‌بخش نخواهد بود و ممکن است منع قانونی وجود داشته باشد؛ برای این اصلاح باید یا به هیات تطبیق مجلس یا دیوان عدالت اداری مراجعه شود اما دولت هم نهایت تلاش خود را می‌کند.

تماس ششم به رباط کریم و درباره تعاونی‌های مسکن و مشکلاتی که هیأت مدیره‌ و اساسنامه این تعاونی‌ها دارند، اختصاص داشت که وزیر تعاون دستور بررسی موضوع را داد.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. رئیس‌جمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماس‌های مردم شد. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی مستقیم ۲۳ نفر از اعضای کابینه به تماس‌های مردمی بوده است.

از چند ماه قبل اعلام شد که دولت قرار است کالابرگ توزیع‌ کند اما از همان زمان اعلام شد که پرداخت کالابرگ به معنای‌ حذف یارانه نقدی‌ نیست‌ و سرپرستان خانوار خودشان تصمیم می‌گیرند که یارانه واریزی را در قالب نقدی استفاده کنند و یا با آن کالابرگ بخرند.

میرکاظمی هم به همین‌ نکته‌ اشاره کرده و گفته منابع لازم برای توزیع کالابرگ تامین شده است. یارانه این کالابرگ‌ها همان یارانه نقدی است که مردم دریافت می‌کنند منتها اگر کسی بخواهد از کالابرگ استفاده کند، یک ماه زودتر از حسابش می‌تواند برداشت کند و منابع اضافه‌تری وجود ندارد.

این خبر به آن معناست‌ که امسال هم مانند سال‌های گذشته یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما افراد می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که با یارانه واریزی کالای اساسی بخرند و یا آن ذا به صورت نقدی برداشت کنند.

اما گفته‌ شده که کالاهایی که در قالب کوپن الکترونیک پرداخت می‌شود از قیمت کنونی آنها در بازار ارزانتر است و وعده داده شده که قیمت این کالاها هم قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد. البته دولت با اجرای این طرح و توزیع کالا با قیمت دو سال قبل مخالف بود. اما به نظر می‌رسد که فعلا بنا بر اجرای‌ این طرح است.

در این حالت، یارانه نقدی‌ یک ماه زودتر به حساب خانوارها واریز می‌شود و افرادی که می‌خواهند با آن کالا بخرند، یک ماه زودتر فرصت خرید کالا را دارند اما افرادی که می‌خواهند یارانه را در قالب نقدی برداشت کنند، مانند ماه‌های گذشته امکان برداشت را دارند. یعنی بیستم‌ هر ماه. به عبارتی خریداران کالاهای اساسی زودتر امکان برداشت یارانه را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه