سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر داغ امروز برای سهام داران عدالت | در این تاریخ سود سهام عدالت ویژه به حسابتان واریز میشود

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش می‌یابد.

خبر داغ امروز برای سهام داران عدالت | در این تاریخ سود سهام عدالت ویژه به حسابتان واریز میشود
کدخبر : 11358
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش می‌یابد.

تسنیم: رئیس سازمان بورس گفت: زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش می‌یابد.

مجید عشقی افزود: براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی شرکت‌ها از طریق ناشران به سهامداران چهار ماه کاهش یافت.

عشقی تصریح کرد: زمان بَر شدن پرداخت این سود‌ها تا بازه زمانی حتی یکساله، موجب کاهش ارزشِ آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با مشورت مجموعه‌های سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه، مصوب شد تا اساسنامه شرکت‌های پذیرفته در بورس و فرابورس تغییر کند.

عشقی همچنین گفت، این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد.

 مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی نتوانستند سود مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند.

محمد باغستانی با بیان اینکه مرحله دوم سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت روز ۲۵ اسفندماه  سال قبل به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز شد، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از بانک‌ها، سود حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به حساب آنها واریز نشده است.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

مدیرعامل سمات اظهار کرد: سهامدارانی که با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

باغستانی اضافه کرد: سود سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را برطرف کنند، در مراحل بعدی به حساب آنها واریز خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. گفتنی است، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را در دو مرحله و در روزهای ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز کرد.

 منبع: همشهری آنلاین

 خبر مهم وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره امسال در رشد تولید و مهار تورم، افزایش نقش مردم را در برنامه داریم و وزارت اقتصاد در این‌باره چند برنامه مشخص دارد. ابتدایی‌ترین مورد تسریع و فراگیر شدن سامانه صدور مجوزهای کسب و کار است؛ تا امروز ۲۸۴ هزار کارآفرین و فعال اقتصادی توانسته‌اند مجوز خود را دریافت کنند.

وی افزود: هم‌چنین استفاده از ظرفیت بازارهای سرمایه کشور برای تأمین مالی تولید را در نظر داریم و در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های بخش غیردولتی را داشتیم. ضمنا مسئله تأمین مالی بخش‌های غیر دولتی در بازار سرمایه در نظر است که در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق انجام گرفت و دولت در سال گذشته استقراض کمتری انجام داد و فضا برای فعالان بخش غیردولتی بازتر شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: مقرر شده امسال رئیس سازمان بورس و مدیران مجموعه بازار سرمایه به‌صورت ماهانه به استان‌ها می‌روند تا پروژه‌های استانی که از طرق غیربانکی باید تأمین مالی باید شود، از طریق بازار سرمایه به آن کمک شود.

خاندوزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سه درصد افزایش سهم تسهلیات خرد به مردم و خانوارها را داشتیم و این روند را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه را داشتیم.

وی گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

 منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان