سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

حساب جاماندگان سهام عدالت امروز پر شد | خبر خوش ازواریزی جدید سود سهام عدالت هفته بعد

دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار آغاز می شود.

حساب جاماندگان سهام عدالت امروز پر شد | خبر خوش ازواریزی جدید سود سهام عدالت هفته بعد
کدخبر : 10838
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

واریز سود سهام عدالت از امروز پنجشنبه 25 اسفند شروع شد

سهامداران متناسب با میزان سهم خود سود دریافت می‌کنند.

دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار آغاز می شود.

مجید عشقی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت، واریز می‌شود.

وی افزود: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.

واکنش‌ها به مبلغ سود سهام عدالت

مرحله دوم سود سهام عدالت روز شنبه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود. مبلغ سود سهام عدالت بسته به پرتفوی افراد 500 هزار تا 600 هزار تومان است.

زمان نهایی واریز سود سهام عدالت روز شنبه 27 اسفندماه اعلام شد. بر این اساس آن دسته از دارندگان سهام که آذرماه سود سهام را دریافت نکردند، حالا باید منتظر واریزی باشند.

دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت می‌کنند. کسانی که سهام 532 هزار تومانی دارند، 600 هزار تومان و آنها که سهام 452 هزار تومانی دارند، 510 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

آن گروه از سهامداران که پرتفوی 492 هزار تومانی دارند هم سود 555 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند؟

همه سهامداران در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت نمی‌توانند سود را دریافت کنند. برای دریافت سود افراد باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین آن گروه از دارندگان سهام عدالت که سجامی نیستند، از این مرحله جا می‌مانند.

سهامدارانی که حساب ارزی یا حساب مشترک دارند هم نمی‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند. کسانی که حساب بانکی راکد دارند هم از دریافت سود سهام عدالت جا می‌مانند.

البته برخی از دارندگان سهام می‌گویند در هیچ کدام از این گروه‌ها قرار نمی‌گیرند، اما همچنان مشمول دریافت سود سهام عدالت نشده‌اند.

کسانی که سهام عدالت نگرفته‌اند

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند بارها برای دریافت سهام عدالت و سود آن اقدام کرده‌اند اما مشمول نشده‌اند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

«من سود سهام می‌گرفتم ولی نمیدونم چرا یک ساله به حسابم چیزی واریز نمیشه. پیگیری کردم گفتن بعضی مواقع اینجوری میشه بعد خودبه خود درست میشه!»

«چرا می‌گویید اونایی که یک میلیونی هستن یک میلیون وخورده‌ای سود میگیرن؟ در صورتی‌که همچین چیزی نیست. ما الان یک میلیونی هستیم، فقط چهارصد یا پونصد تومان واریز می‌کنند.»

«واقعا این چه عدالتیه. کسانی که همه چی دارن سهام عدالت بهشون تعلق گرفته. ما که خونواده ۴ نفره هستیم، مساجریم، یه ماشین نداریم. با دو تا بچه کوچیک هیچ سهامی بهمون تعلق نگرفته. چند بار هم ثبت‌نام کردیم، خبری نشده.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان