سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر خوش از واریز سود سهام عدالت برای این افراد | واریز مرحله دوم سهام عدالت امروز؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفند جاری خبر داد.

خبر خوش از واریز سود سهام عدالت برای این افراد | واریز مرحله دوم سهام عدالت امروز؟
کدخبر : 10738
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفند جاری خبر داد.

احسان خاندوزی  در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در خصوص مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس هم در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندر عباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وراث سهام عدالت متوفیان باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی کار انتقال سهام را انجام دهد.

 به نقل از ایسنا ، مجید عشقی  درمورد انتقال سهام مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

عشقی ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.

وی افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است. برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای بخش پایانی بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و به موجب تصویب نامه شماره ۲۲۰۵۷۳ ت ۶۰۷۹۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ هیأت محترم وزیران نحوه واگذاری سهام عدالت جدید موضوع قانون مذکور را تصویب نمود.

سود سنواتی ۳۱ میلیون سهامدار امسال پرداخت شد

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از پرداخت سود سنواتی ۳۱ میلیون سهامدار که نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد باغستانی در مورد آخرین وضعیت پرداخت سود‌های سهامداران که نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، سود سنواتی ۳۱ میلیون سهامدار پرداخت شد.

سود سنواتی بیش از ۳۱ میلیون سهامدار از ابتدای سال جاری تا هفته سوم اسفند ماه از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است.

وی گفت: اطلاعات منتشر شده در مورد جزییات واریز مطالبات سنواتی سهامداران نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان ۱۶ اسفند ماه ۳۳۱ ناشر، سود سنواتی ۳۱ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۴۷۲ سهامدار را که شامل ۶ هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده اند.

پرداخت ۶۶ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان سود جاری

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری، تا پایان هفته سوم اسفند ماه سال جاری، ۵۱۴ ناشر، سود جاری ۵۹ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۷۵۰ سهامدار که شامل ۶۶ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده‌اند.

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

«دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان