ترانه علیدوستی | همسر ترانه علیدوستی

تغییرات وحشتناک ترانه علیدوستی | بیماری ترانه علیدوستی چیست

عکس جدیدی از ترانه علیدوستی منتشر شده است.

تغییرات وحشتناک ترانه علیدوستی | بیماری  ترانه علیدوستی چیست
کدخبر : 508
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

ترانه علیدوستی از چهره های برجسته سینمای ایران است که توانسته جوایز زیادی را از جشنواره های مختلف از آن خود کند. ترانه علیدوستی بازیگری را از سال 80 با بازی در فیلم سینمایی "من، ترانه ۱۵ سال دارم" آغاز کرده است. ترانه علیدوستی در این فیلم سینمایی توانست جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند. ترانه علیدوستی علاوه بر این که در زمینه بازیگری فعال است در قسمت ادبیات و هنر نیز افتخاراتی داشته است. ترانه علیدوستی مترجم ادبی ادبیات انگلیسی است و توانسته جایزه ادبی پروین اعتصامی را نیز کسب کند.

ترانه علیدوستی عکسی از خود منتشر کرد که به شدت تغییر کرده است. ترانه علیدوستی به طرز عجیبی افزایش وزن داشته است.

ترانه علیدوستی

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد.

حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

او بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد.

مستند فیلم سمفونی حمید درباره زندگی شخصی و حرفه ای حمید علیدوستی ساخته شده است.

ترانه علیدوستی

شغل دوم ترانه علیدوستی

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است.او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، تألیف آلیس مونرو کسب کرد.

در تلویزیون کار نمیکنم چون خیانت فرهنگی است !

من در تلویزیون بازی نمی‌کنم. ۱۲ سال هم هست که بازی نمی‌کنم. چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است. قبلاً هم گفته‌ام. انتخاب کرده‌ام. حتی سریال‌های سطح بالاتر ما نهایتاً دستخوش یک جهت گیری بی‌موردی در پخش می‌شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می‌کنند قضاوت نمی‌کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.

او برای بازی در فیلم (من ترانه …) جایزه ی سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره ی فیلم فجر، جایزه ی نخل زرین از سومین جشنواره ی اجتماعی آبادان، جایزه ی منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنواره ی فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد. سال 1380-1379 یک دوره ی فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنری گذراند. او تا سال 1382 در فیلمی حضور نداشته و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی می پردازد و سعی دارد وارد دانشگاه بشود.

ترانه علیدوستی

شیرین ترین لحظه های بازیگریتون در کنار چه کسی بود

شیرین ترین لحظات بازیگری ام را در کنار شهاب حسینی سپری کرده ام، سرکار خانم ترانه علیدوستی با جناب آقای شهاب حسینی چندین و چند همکاری مشترک داشتند که فیلم سینمایی فروشنده و سریال زیبای شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی از فیلم ها و سریال هایی است که بسیار دیده شد.

شبکه های اجتماعی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در وبلاگ شخصی اش داستان های کوتاه و نقدهای گسترده ای داشتند که حتی در مجله و روزنامه ها منتشر می شد ، اما در سال 2010 به دلیل مطلبی از ایشان در حمایت از اصغر فرهادی که درباره دفاع از هنرمندان دگراندیش نوشته بودند،

وبلاگ این بازیگر محبوب به دستور کمیته فیلترینگ از بلاگفا حذف شد و بدین ترتیب آرشیو و همه مطالب نیز از بین رفت.

هم اکنون می توانید پیج اینستاگرام ترانه علیدوستی را در آدرس زیر داشته باشید.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در فیلم فروشنده 

فروشنده فیلمی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است که در ابتدا برسد به دست آهو نام داشت اما در اواسط فیلم‌برداری نامش تغییر کرد. این فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم‌نامه (اصغر فرهادی) و جایزه بهترین بازیگر مرد(شهاب حسینی) را از آن خود کرد.

فروشنده در ژانر درام  داستان زن و شوهر جوانی به نام رعنا و عماد را روایت می کند که به علت نشست زمین مجبور به ترک خانه خود و اسباب کشی به خانه‌ای می شوند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام «آهو» در آن ساکن بوده‌است. در این فیلم ترانه علیدوستی نقش رعنا را بر عهده دارد که مورد تعرض قرار می گیرد و....

 بازیگران فیلم فروشنده عبارتند از :شهاب حسینی در نقش عماد، ترانه علیدوستی در نقش رعنا، بابک کریمی در نقش بابک، مینا ساداتی، مارال بنی آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی پور، محمد امامی، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه زارع.

 

ترانه علیدوستی در فیلم درباره الی

دربارهٔ اِلی عنوان فیلمی سینمایی ساختهٔ اصغر فرهادی و با تهیه کنندگی مشترک اصغر فرهادی و سید محمود رضوی است. در این فیلم ترانه علیدوستی ، شهاب حسینی، گلشیفته فراهانی، مریلا زارعی ، احمد مهران فر، پیمان معادی، مانی حقیقی و... به ایفای نقش پرداخته اند.

ترانه علیدوستی در این فیلم ایفاگر نقش الی شخصیت اصلی داستان است. الی یک معلم مهدکودک کمرو، دوست داشتنی و گاهی مرموز است که با دعوت سپیده ، به همراه دوستان شهاب حسینی به سفر شمال می آید. او خودش را تا جای ممکن از جمع آنها کنار می کشد و به خوبی حسی مانند معذب بودن را به تماشاچی منتقل می کند. پس از ناپدید شدن الی در ساحل دریا، ماجرا به یک تراژدی تبدیل می شود و ... .

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد 

سریال شهرزاد که پرمخاطب ترین سریال در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی می باشد. شهرزاد درامی عاشقانه است که در بستر تاریخ روایت می شود.

ترانه علیدوستی در نقش شهرزاد در این فیلم اثری ماندگار را خلق کرد. شهرزاد دختری است آگاه به اتفاق های اجتماعی و حتی سیاسی روز ، سرکش، تحصیل کرده رشته پزشکی است که به دلیل زنده ماندن عشقش تن به ازدواج با قباد داماد بزرگ آقا را می دهد. شخصیت شهرزاد با عاشقانه های ناب و ویژگی های مقتدرش به یکی از برگ برنده های سریال تبدیل شده و همذات پنداری مخاطب را برانگیزد. ترانه علیدوستی مصطفی زمانی، علی نصیریان، شهاب حسینی و پریناز ایزدیار از بازیگران اصلی شهرزاد هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان