با خوشمزه ترین انواع آجیل آشنا شوید

با خوشمزه ترین انواع آجیل آشنا شوید
کدخبر : 14922
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

با خوشمزه ترین انواع آجیل آشنا شوید

همه ­ی ما ایرانیها عید نوروز را با آجیل خوش طعم آن به یاد می آوریم. در واقع آجیل شب عید یکی از محبوب ترین تنقلات ایرانی محسوب می شود که انواع مختلفی دارد. البته اینکه کدام نوع از آجیل را انتخاب می کنید کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در ادامه انواع آجیل شب عید را به شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین نوع آن را برای پذیرایی از مهمانها، ثبت خاطرات به یاد ماندنی و نوش جان کردن تهیه نمایید.

 

آجیل شور

آجیل شور مخلوط به عنوان محبوب ترین نوع آجیل شب عید شناخته می شود که از تخمه آفتابگردان، پسته، بادام هندی، بادام درختی و فندق تازه تشکیل شده است. این نوع آجیل از طریق فرآیند بو دادن به دست می آید. به این شکل که همه  دانه های روغنی را در ماهی تابه های گود یا دستگاه های مخصوص با نمک و روغن تفت می دهند تا طعم شور به خود بگیرد.

اگرچه آجیل شور طعم دلچسبی دارد، با این حال مصرف آن به دلیل داشتن نمک بالا به افراد دچار فشار خون به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین باید بدانید که آجیل های بو داده خواص کمتری نسبت به آجیل های خام دارند و مصرف بیش از حد آن موجب افزایش وزن می شود.

آجیل چهار مغز، بمب انرژی

این آجیل از ترکیب مغز چهار دانه روغنی بادام هندی، پسته، بادام درختی و فندق تشکیل می شود. آجیل چهار مغز سرشار از فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع پروتئین ها، املاح ضروری و اسیدهای چرب است. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران این خوراکی را جهت تامین انرژی مورد نیاز بدنشان در برنامه غذایی خود می گنجانند.

خواص آجیل چهار مغز

پسته آجیل چهار مغز دارای فیبر فراوان می باشد که شما را تا مدتها سیر نگه می دارد. بادامهای موجود در این ترکیب نیز به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید هستند. همچنین فندق موجود در این آجیل به عنوان منبع گیاهی پروتئین شناخته می شود. از همین رو مصرف آن به فرآیند عضله سازی در بدن شما کمک می کند. علاوه بر آن این دانه روغنی حاوی بتاسیتوسترول است که در کاهش کلسترول و سلامت قلب نقش بسیار مهمی دارد.

بهترین نوع فندق

در ترکیب آجیل چهار مغز معمولا از فندق اشکورات و فندق الموت استفاده می شود که مرغوب ترین فندق های ایرانی است و مصرف آنها سلامتی بدن را تضمین می کند. در حال حاضر با توجه به تعداد بالای متقاضیان این محصول شرکت بازرگانی راگ به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان خشکبار در کشور امکان خرید عمده فندق الموت را برای تاجران و فعالان صنف خشکبار فراهم آورده است.

1

آجیل شیرین، مهمان همیشگی سفره های ایرانی

در صورتی که طرفدار طعم های شیرین هستید، به شما مصرف آجیل شیرین را توصیه می کنیم. این نوع آجیل از ترکیب مغزها، دانه های روغنی و میوه های خشک تهیه می شود. از همین رو بسیاری از ایرانیان علاوه بر عید نوروز، در شب یلدا و فصل زمستان نیز آجیل شیرین را نوش جان می کنند.

مغزهای موجود در این آجیل متشکل از گردو، بادام هندی، مغز پسته و مغز بادام است. میوه های خشکی که در ترکیب آجیل شیرین به چشم می خورد نیز شامل انجیر خشک، مویز کشمش و توت خشک می شوند. به همین دلیل شما هنگام نوش جان کردن آن تلفیقی از طعم شور و شیرین را حس خواهید کرد.

خواص آجیل شیرین

مغز گردو پر کالری ترین جز این ترکیب به شمار می رود که در عین داشتن چربی بالا، کلسترول و چربی های مضر کبدی را کاهش می دهد. برگه ی زرد آلو یا قیسی نیز سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است که این دو ماده در حفظ سلامتی پوست و مو نقش مهمی دارند. توت خشک موجود در آجیل شیرین حاوی مقادیر زیاد پروتئین و آهن است. به همین جهت افراد مبتلا به کم خونی از این میان وعده مغذی جهت خونسازی استفاده می کنند. همچنین مصرف توت خشک به دلیل برخورداری از قند کم به افراد دیابتی نیز توصیه می گردد.

کشمش قزوین

کشمشی که در آجیل شیرین یافت می شود، حاوی مقادیر زیادی از سدیم، پتاسیم، کلسیم و آهن می باشد. این ماده غذایی که از خشک کردن انگور به دست می آید، دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در میان همه اجزای آجیل شیرین می باشد. از همین رو با نوش جان کردن روزی یک مشت مویز می توانید زیبایی پوست و موی خود را تضمین کنید. علاوه بر آن مصرف روزانه کشمش قزوین تمام املاح و ویتامین های مورد نیاز بانوان باردار را تامین می نماید.

در ضمن باید کشمش های مناطق مختلف کیفیتها و خواص متفاوتی دارند. ولی مرغوب ترین نوع آن در قزوین کشت می شود و شرکت بازرگانی راگ با بهترین قیمت به فروش عمده کشمش می پردازد. با توجه به خواص بی شمار این خوراکی نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام ایام سال مصرف آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان