جعبه مقوایی طلق‌دار و میزان تاثیرات آن در فروش کالا

جعبه مقوایی طلق‌دار و میزان تاثیرات آن در فروش کالا
کدخبر : 9173
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 

جعبه‌های مقوایی طلق‌دار یا پنجره‌ای از جمله مهم‌ترین نوآوری‌هایی بود که سال‌های گذشته در امر بسته‌بندی به وجود آمد. خوش‌بختانه این روزها مدل‌ها و انواع مختلفی از این نوع طراحی بسته‌بندی وجود دارد. بسیاری از محصولات درون این نوع جعبه مقوایی یعنی، جعبه طلق‌دار، قابل بسته‌بندی و عرضه هستند. خوش‌بختانه تولید‌کنندگان در سال‌های اخیر به حجم بالای اهمیت مرحله طراحی و اجرای بسته‌بندی در امر ارائه محصول به مشتریان پی برده‌اند و اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده‌اند. در ادامه بر آنیم که در خصوص میزان تاثیرات استفاده از جعبه مقوایی طلق‌دار در فروش کالا مباحثی را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی و تولید جعبه و بسته‌بندی

پیش از هر چیزی بهتر است که تعریفی در خصوص بسته‌بندی داشته باشیم. در حالت کلی بسته‌بندی به این معناست که شما یک جعبه، ظرف، کارتن، پلاستیک یا هر چیزی مشابه به این‌ها را طراحی کنید تا محصولات خودتان را در همان قالب ارائه کنید. از این جهت که بسته‌بندی‌ها، پوشش بیرونی محصول و بخش ظاهری مارکتینگ شما را تشکیل می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردارند.

جعبه‌های مقوایی طلق‌دار

طلق به ماده‌ی پلاستیکیِ مسطحِ شفافی گفته می‌شود که در بخشی از یک جعبه مقوایی استفاده می‌شود. این طلق امکان عبور نور را فراهم کرده و در نهایت امکان مشاهده محصول داخل آن نیز به وجود می‌آید. در نتیجه بخش‌هایی از اطلاعات مرتبط با محصول از همین کانال قابل ارزیابی است. مقواها نیز انواع مختلفی دارند که از جهت مواد اولیه، رنگ و کیفیت دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از انواع مقواها در بسته‌بندی یکسری محصولات خاص استفاده می‌شود و در همان بخش کاربرد دارد. برای مثال مقواهای بهداشتی در حوزه انواع محصولاتی کاربرد دارد که سلامت مشتریان و بهداشتی بودن بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. در مواردی نیز این موضوع منتفی است. بنابراین از یکسری مواد اولیه بازیافتی جعبه های مقوایی ساخته می‌شود. این جعبه‌ها در بخش بسته بندی انواع ابزارآلات و تجهیزات ماشین یا هر نوع وسیله‌ای که ارتباط مستقیمی با سلامتی افراد ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

12

موارد کاربرد جعبه‌های مقوایی طلق‌دار

در اکثر موارد شاهد هستیم که لوازم آرایشی و بهداشتی، عروسک و اسباب بازی و لوازم تزئینی همچون شمع و گل و .. در جعبه‌های پنجره‌ای قرار می‌گیرند. در این موارد برای حفظ موارد بهداشتی، مشتریان می‌توانند محصول را بدون اینکه نیاز باشد از جعبه خارج کنند بررسی کنند. در نتیجه هیچ مشکلی برای مشتریان بعدی که آن محصول را خریداری می‌کنند پیش نخواهد آمد.  

تاثیر جعبه مقوایی طلق‌دار در فروش کالا

همانطورکه گفته شد جعبه طلق‌دار در بسته‌بندی انواع محصولات این امکان را به خریداران یا مشتریان می‌دهد که بخش‌هایی از محصول را مشاهده کنند. به طور کلی در امر فروش و مارکتینگ این نکته بسیار اهمیت دارد؛ به میزانی که اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهید به همان میزان اعتمادشان به شما بیشتر می‌شود. در واقع به موازات افزایش اطلاعات مشتریان، به اعتمادشان نیز افزوده خواهد شد. افزایش اعتماد مشتری مساوی است با افزایش احتمال خرید کالا. افراد هم به عنوان تولید‌کننده و فروشنده دقیقا همین موضوع را پیگیری می‌کنند. در واقع به دنبال راهکار‌هایی هستند که میزان اعتماد و احتمال فروش را افزایش دهند. برهمین اساس باید گفت که تلاش کنید حدالامکان در خصوص محصول‌تان اطلاعات بیشتری به مشتری‌تان بدهید، حتی اگر لازم هست آن را در یک جعبه مقوایی طلق‌دار یا پنجربه‌ای بسته‌بندی کنید. جالب است بدانید که مشتریان نیز نسبت به این بسته‌بندی‌های طلقی رغبت زیادی نشان می‌دهند.

از سوی دیگر شما باید آگاه باشید که اولین مواجهه یک مشتری با محصول شما صرفا با بسته‌بندی و بخش‌های ظاهری محصول است. در این مرحله در صورتی که بتوانید توجه، اعتماد و ذهن مشتری را درگیر کنید احتمالا تا حد زیادی مسیر فروش را پیش رفته‌اید. پس بهتر است که برای این جنبه از طراحی فروش و عرضه محصول‌تان فکر شده و دقیق پیش بروید. اگر هم اید‌ه‌ای در این زمینه ندارید این امکان را دارید که با مشاورین متخصص در حوزه فروش و مارکتینگ مشورت‌هایی داشته باشید. قطعا می‌توانند تا حد زیادی راهنمایی‌های تخصصی و آگاهانه‌ای را به شما ارائه کنند.

 

13

مطالعات پژوهشی در خصوص اثر جعبه‌های مقوایی طلق‌دار در فروش کالا

براساس پژوهش‌های مختلفی که در زمینه رفتار مشتریان در هنگام خرید انجام شده، نتایج جالبی در خصوص واکنش آن‌ها به بسته‌بندی‌ها حاصل شده است.

پژوهش‌ها حاکی از آن است که احتمال خرید محصولات دارای بسته‌بندی‌های شفاف نسبت به سایرین حدود 6 برابر است. یعنی زمانی که یک خریدار به محصولات مختلف نگاه می‌کند و در حال ارزیابی است، در صورتی که محصول مورد نظر، جعبه مقوایی طلق‌دار یا هر نوع بسته‌بندی شفاف دیگری داشته باشد، احتمال خرید 6 برابر افزایش می‌یابد. درواقع دیدن محصول و بررسی بخش‌های مختلف آن توسط مشتری تا حد زیادی حس اعتماد را در وی ایجاد می‌کند و در نهایت به خرید منتهی می‌شود.  

به طور کلی این روزها جعبه مقوایی طلقی به عنوان ابزاری موفق در حوزه مارکتینگ تلقی می‌شود. در نتیجه طراحان و صاحبان کسب و کار تلاش می‌کنند از این نوع بسته‌بندی بیشتر استفاده کنند.

تمامی این آمار‌ها از یکسری پژوهش‌های معتبر بدست آمده که به شکل دقیق تعداد زیادی از مشتریان را مورد بررسی قرار دادند. بنابراین روشن است که تا چه حد این نوع بسته‌بندی می‌تواند میزان فروش شما را افزایش دهد و در پی آن سودی سرشار برای شما حاصل کند.

با آگاهی از این دست پژوهش‌ها و نتایج آن ها به راحتی می‌توانید که برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه‌ای برای کسب و کار و روند مارکتینگ و جذب مشتری‌تان انجام دهید.

خاتمه

شاید اگر بیست سال قبل به یک صاحب کسب و کار یا یک تولید کننده صنعتی شناخته شده و بزرگ می‌گفتیم که نوع بسته‌بندی چه نتایج معناداری در آمار فروش دارد، سخن ما برای او همچون لطیفه ای سرگرم کننده می‌نمود. اما این روزها با توجه به ورود انواع تکنیک‌های مارکتینگ و نیز گسترش خدمات جذب مشتری دیگر کسی نیست که بتواند در این زمینه با نگاه انکار بنگرد. این است قدرت تفکر و اثر به کار گیری اصول روانشناسی در حوزه فروش و بازرگانی که باعث شده صنعت در کوتاه‌ترین زمان با گذشته کلاسیک خود فاصله‌ای چند صد ساله پیدا کند.

اگر قصد سفارش جعبه و کارتن بسته بندی طلق دار یا پنجره دار را دارید میتوانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان شرکت های کارتن سازی معتبر، بهترین انتخاب را از آن خود کنید.

از جمله این شرکتها: کارتن سازی آوین پک ، جعبه سازی کارتن پک ، کارخانه کارتن سازی زرین کارتن و از این قبل ها هستند. برای آشنای بیشتر میتوانید نام آنها را در مرورگر خود جستجو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان