یارانه جدید | واریز یارانه جدید

اعتراض مردم نسبت به یارانه جدید شروع شد | جزئیاتی از دهک بندی در پرداخت یارانه جدید

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه وزارت رفاه به دلیل هجوم متقاضیان با کندی مواجه شده و باید فقط معترضان به دهک‌بندی مراجعه کنند.

اعتراض مردم نسبت به یارانه جدید شروع شد | جزئیاتی از دهک بندی در پرداخت یارانه جدید
کدخبر : 936
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه جدید نوع دیگری از یارانه های پرداختی دولت است که طبق لایحه و بودجه ای که دولت تعیین می کند به مردم پرداخت می شود. همانند یارانه های دیگر، یارانه جدید نیز شامل تمامی افراد نمی شود و مشمولان یارانه جدید نیز توسط دولت تعیین می گردد. یارانه جدید در هر دوره برای کالای خاصی پرداخت می شود. و اینبار یارانه جدید نان یکی از واریزی هایی است که دولت تصمیم دارد آن را برای جبران گرانی های اخیر به مردم پرداخت کند. جزئیات تازه ای از یارانه جدید نان را در ادامه بخوانید.

برخی شهروندان از اختلال و بالا نیامدن سامانه پایگاه رفاه ایرانیان زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلایه و اعلام کردند که نمی‌توانند اعتراض خود نسبت به عدم دریافت یارانه کمک معیشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این سامانه ثبت کنند.

در این زمینه مرتضی موتورچی، مدیر روابط عمومی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: فقط‌ کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند ضرورت دارد به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند.

به گفته وی‌ کسانی که یارانه آنها حذف شده و یا جزو افراد بازمانده از دریافت یارانه هستند، در آینده به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند که سامانه آن سازمان هم در حال به‌روزرسانی است و هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: ترافیک افراد بازمانده و افراد حذف شده از یارانه موجب شده است که سامانه وزارت رفاه با کندی مواجه شود، در عین حال همکاران ما تلاش می‌کنند ظرفیت سامانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ ارتقا دهند. همچنین شماره گویای جدید با تعداد بیشتری پاسخگو در اختیار مردم قرار گرفته است که شماره 0216369 و شماره جدید 09200006369 در اختیار مردم قرار داده شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه برخی می‌گویند در سامانه اعلام شده است که تقاضای شما پس از 6 ماه بررسی و اعلام می‌شود، اظهار داشت: اینگونه نیست و در اسرع وقت تقاضاها و اعتراضات مردمی به میزان یارانه معیشتی بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط کسانی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند که سؤال یا اعتراض نسبت به دهک‌بندی خود دارند و اعتراض دارند که چرا در دهک‌ پایین یا بالای درآمدی قرار دارند.

موتورچی همچنین در مورد اینکه برخی شهروندان گلایه کردند که با وجود اینکه جزو مستمری‌بگیران یا بازنشستگان هستند اما یارانه معیشتی آنها  حذف شده است، گفت: فقط یارانه کسانی حذف شده که طبق معیارهای سامانه در دهک دهم و پردرآمد قرار دارند.

برای اطلاع از مبلغ یارانه جدید به این شماره زنگ بزنید

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای شماره‌های تماس پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص دهک‌بندی یارانه‌ها را اعلام کرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه شماره یک از راه‌اندازی شماره‌های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به شرح زیر خبر داد:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

 چگونه شماره تلفن سهام عدالت را تغییر دهیم؟

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تأیید شود یارانه آنها جبران خواهد شد.

قرار شد آخرین جزئیات از یارانه‌های جدید از سوی سخنگوی اقتصادی دولت اطلاع‌رسانی شود. اما آخرین اطلاعیه در این خصوص چیست؟

به نقل از ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«ملت شریف ایران

همان‌گونه که صاحب‌نظران بارها اعلام نموده‌اند، روش جاری تخصیص یارانه ارزی برای کالاهای اساسی روشی غیرمؤثر و ناکارآمد بوده و اشکالات فراوانی دارد.

از جمله اشکالات: ایجاد فساد و رانت، افزایش واردات،‌ کاهش و تضعیف تولید داخلی، توسعه قاچاق، رشد تورم، کسری بودجه و برداشت غیرمستقیم از سفره مردم است.

بر این اساس کلیات سیاست‌های مربوط به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- یارانه ارز ترجیحی در مورد نان و دارو همچنان برقرار بوده و شامل کلیه افراد و اقشار جامعه خواهد بود.

۲- دولت به‌منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه بسته کمک معیشتی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای سه دهک درآمدی پایین و ۳۰۰ هزار تومان برای شش دهک بعدی تأمین می‌کند.

این یارانه دو ماه ابتدای اجرای طرح به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که همزمان با اصلاح و متناسب‌سازی قیمت‌ها امکان برداشت یارانه ماه اول فراهم خواهد شد.

۳- ایجاد زیرساخت استفاده از کالا برگ الکترونیک به‌جای بسته حمایتی نقدی در دستور کار ستاد قرار دارد و با حصول نتیجه، بسته حمایتی دولت در قالب کالا برگ الکترونیک ارائه خواهد شد.

۴- برای ثبت درخواست‌های جدید شهروندان اعم از جاماندگان ثبت‌نام قبلی و موارد تغییر و اصلاح اطلاعات خانوار، به زودی سامانه‌ای ویژه راه‌اندازی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ضمن این‌که یارانه افراد جدید مشمول طرح نیز به صورت کامل و از روز اول اجرای طرح محاسبه خواهد گردید.

۵- آن‌دسته از افرادی که درخصوص دهک‌بندی‌های فعلی اعتراض دارند می‌توانند از هم اکنون درخواست خویش را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌آدرس https:/hemayat.mels.gov.ir ثبت نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.

۶- اصلاح و متناسب‌سازی قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده است.

این قیمت‌ها از ناحیه اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط به واحدهای صنفی و تولیدی ابلاغ می‌شود، هرگونه افزایش قیمت بدون رعایت ضوابط و تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است.

۷- نهادهای بازرسی و نظارتی ذی‌ربط و سازمان تعزیرات حکومتی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و نیروهای مردمی به‌صورت مستمر بر رعایت قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی نظارت و با متخلفان به صورت قاطع و سریع برخورد خواهند نمود.

شهروندان تخلفات واحدهای صنفی را از طریق خطوط ارتباطی ۱۲۴ و ۱۳۵ به نهادهای مذکور اطلاع‌رسانی نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان