قیمت گوشت | قیمت گوشت گرم

قیمت گوشت قرمز اعلام شد | پشت پرده گرانی قیمت گوشت

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت گوشت قرمز اعلام شد | پشت پرده گرانی قیمت گوشت
کدخبر : 343
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت گوشت در ماه رمضان به حدی نرسید که عموم مردم بتوانند آن را تهیه کنند. ولی دولت در این زمینه بیکار ننشست و برای پایین آوردن قیمت گوشت و خرید گوشت توسط اکثریت مردم، اقدام به راه اندازی مراکز دولتی عرضه گوشت کرد. در این مراکز قیمت گوشت از قیمت بازارز پایین تر بود. طبق وعده داده شده قیمت گوشت در این مراکز تا پایان ماه مبارک رمضان ثابت می ماند و یا تغییرات بسیار کمی خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت گوشت امروز ادامه خبر را بخوانید.

 

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

سالمی نرخ هر کیلو گوشت گوساله منجمد را ۹۵ هزار تومان، گوشت گوساله گرم را ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان، چرخ کرده را ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گرم گوسفند را ۱۳۸ تا ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام گفت: توزیع گوشت در شبکه‌های مصرفی ادارات، تعاونی و اتحادیه پرنده و ماهی بدون وقفه ادامه دارد، همچنین تکایا و مساجد در بحث‌های نذورات و کمک‌های مومنانه می‌توانند نیازشان را تامین‌ کنند.

بنابر گفته مسئولان پشتیبانی امور دام، ممنوعیت صادرات و توزیع گوشت وارداتی منجر به روند نزولی نرخ دام و گوشت در سطح بازار شده که با وجود افزایش هزینه‌های تولید، مسئولان انجمن و تشکل‌های تولیدی خواستار صادرات هستند.

علی اصغر ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد حداکثر ۱۸۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

او بهبود نسبی کشتار داخل را علت افت نرخ ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی گوشت نسبت به هفته‌های اخیر در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که نرخ کنونی هر کیلو شقه گوسفندی ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، سردست ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تومان و مخلوط ۱۸۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های قبل حدود ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: سوال ما از مسئولان مربوطه در کشور این است که چرا وقتی مازاد دام در کشور داریم و دام روی دست دامداران مانده، این دام ها را از دامداران خریداری نمی کنند که هم تولیدکنندگان ضرر نکنند و هم مردم گوشت را کیلویی ۲۴۰هزارتومان نخرند؟ چرا با وجود انباشت دام در داخل واردات گوشت متوقف نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه گوشت گرم باید با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: مافیای گوشت نمی‌گذارند قیمت گوشت پایین بیاید تا بتوانند به واردات ادامه دهند و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می رود.

صدر دادرس تصریح کرد: از سه ماه گذشته به مسئولان کشور هشدار دادیم. مکاتبات بسیاری در این زمینه کردیم. ولی کسی به حرف اتحادیه‌ها و بخش خصوصی توجهی نمی‌کند و در نهایت می‌گویند که اتحادیه ها ضعیف هستند. در حالی که مسئولان از نظرات کارشناسی اتحادیه‌ها استفاده نمی‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند.

قیمت گوشت در مراکز تنظیم بازار

آقای سالمی می‌گوید: هم اکنون هر کیلو گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۰ هزار تومان به مباشرین و ۹۵ هزار تومان به مصرف کننده و گوشت منجمد گوسفندی با قیمت ۸۰ هزار تومان در اختیار مباشرین و ۸۵ هزار تومان در دست مصرف کننده قرار می گیرد. همچنین هر کیلو گوشت گرم گوسفند با نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشرین و با نرخ ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود. گوشت گرم گوساله هم ۹۴ هزار تومان به مباشرین و برای مصرف کنندگان هم به قیمت ۱۲۰ هزار تومان توزیع می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران می گوید: توزیع گوشت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و همواره در نظر داریم که با واردات گوشت منجمد و گرم کاهش عرضه را جبران کنیم.

طبق سنوات گذشته دامداران تا اواخر خرداد به دلیل علوفه طبیعی در مرتع از عرضه اجتناب می‌کنند که پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت منجمد و گرم تنظیم بازار به دنبال جبران کمبود عرضه هستند.

طبق گفته مسئولان پشتیبانی امور دام روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت به کشور وارد می‌شود که این میزان تا سقف مجوز ۱۰ هزار تن درحال انجام است.

قیمت گوشت

قیمت گوشت وارداتی

ملکی با اشاره به واردات گوشت قرمز گفت: گوشت وارد کشور شده است اما از ۲۵ اسفند توزیع خواهد شد ولی توزیع آن تاثیری در بازار نمی‌گذارد چراکه برای کنترل قیمت‌ها حداقل یک هفته زودتر گوشت وارداتی باید در بازار توزیع می‌شد. اگر به موقع این توزیع صورت می‌گرفت بدون تردید بازار اینگونه با چالش مواجه نمی‌شد؛ امیدواریم بعد از توزیع گوشت وارداتی شاهد آرام شدن بازار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حمل گوشت با ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد، بیان کرد: جابه‌جایی گوشت نیازمند دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی است و همین مساله روند واردات و توزیع آن در بازار را کند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که دولت روند صادرات را برای تنظیم بازار داخلی متوقف کرد چرا با وجود متوقف کردن صادرات باز شاهد افزایشی شدن قیمت گوشت در بازار هستیم؟ گفت: اگر صادرات اتفاق می‌افتد قیمت‌ها بالاتر از این می‌شد و شاهد اتفاق‌های بدتری در بازار می‌بودیم.

ملکی بیان کرد: گوشت گوسفند یخ‌زده از آسیای میانه وارد شده است و کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی  آن را عرضه خواهند کرد. البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است چندان نتوانسته بازار را متعادل کند.‌  

این فعال صنفی با اشاره به رکود بازار در روزهای پایان سال، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و قابل قیاس نسبت به سال‌های گذشته نیست، در واقع بازار خرید گوشت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان