قیمت خودرو | قیمت خودرو کاهش

قیمت خودرو ارزان می شود ؟ | پیش بینی عجیب از قیمت خودرو در آینده

قیمت خودرو امروز شنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد که بر این اساس قیمت تیبا و پراید و تعدادی از خودروهای داخلی اعلام شد.

قیمت خودرو ارزان می شود ؟ | پیش بینی عجیب از قیمت خودرو در آینده
کدخبر : 299
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو در سال جدید با افزایش شدیدی روبرو شده است. مسئولان نتوانستند راهکاری برای کاهش قیمت خودرو ارائه دهند. به گفته مسئول مربوطه افزایش قیمت خودرو به دلیل ناتوانی در حجم تولید بوده و به تناسب آن تعداد متقاضیان نیز بالا بوده است. قیمت خودرو در روزهای پایانی فروردین همچنان روند صعودی خود را در پیش گرفته تا جایی که منجر به افزایش قیمت خودرو کارکرده نیز شده است. از طرفی گروه صنعتی ایران خودر و سایپا نیز تصمیم به حذف قرعه کشی خودرو گرفتند. باید دید این اتفاق چه تاثیری بر قیمت خودرو می گذارد.

حمیدرضا حیدری در بررسی وضعیت کنونی بازار خودرو اظهار کرد: طی ۱۰ الی ۱۲ روز اخیر عوامل گوناگونی دست به دست هم داد تا بازار خودرو از حالت رکود ثابت خارج شده و شاهد رونق اندکی باشد. از جمله عوامل این اتفاق می‌توان به نوسانات قیمت دلار، گرانی خودروهای ایرانی و... اشاره کرد. افزایش قیمت خودروهای داخلی امری غیرقابل پیش‌بینی بود زیرا عرضه خودروهای ایرانی با کاهش چشم‌گیری مواجه شده است.

وی افزود: اگر عرضه خودروهای داخلی به صورت منظم انجام شود، شاهد افزایش عظیم قیمت‌ها در بازار خودرو نخواهیم بود. به عنوان نمونه در حال حاضر خودروی پژو ۲۰۶ که قیمت مصوب آن در کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان است، در بازار با قمیتی حدود ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با توضیح تفاوت نوسانات خودروهای داخلی و خارجی عنوان کرد: قیمت خودروهای خارجی ۱۰ الی ۱۵ درصد و خودروهای داخلی به طور میانگین یک تا ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. از میان خودروهای داخلی پژو ۲۰۶ نسبت به سایر خودروها نوسانات و افزایش قیمت بیشتری را پشت سر گذاشته است. 

حیدری ادامه داد: نکاتی که در پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو حائز اهمیت است، قیمت دلار و میزان عرضه خودرو در بازار است. من پیش‌بینی می‌کنم طی هفته آینده رونق بازار خورو جریان یافته و رکود حاکم بر آن شکسته شود. اگر خودروسازی در ایران انحصاری نبود، وضعیت بازار شاهد بهبود قابل قبولی می‌بود. امیدواریم با ثابت شدن قیمت ارز شاهد سامان‌ گرفتن بازار خودرو نیز باشیم.

قیمت خودرو امروز شنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد

یمت خودرو صفر داخلی امروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۱ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۱۶۹میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۴ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۶۸ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۳۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۸۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۶ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت ۵۶۱ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اخباری که در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت‌ها منتشر می‌شود تاثیر خود را در بازار می‌گذارد. اما عوامل مهم‌تری نسبت به این اخبار وجود دارد که تاثیر واقعی بر قیمت‌ها دارد.

او افزود: باید به این نکته توجه کرد که قدرت خرید خودرو در بازار وجود ندارد. معاملاتی که در حال انجام است به دلالان برمی‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: چند عامل در به رکود رفتن بازار خودروی کشور تاثیرگذار هستند. اولین عامل کاهش قدرت خرید مردم است. البته بازار انتظار واردات و تزریق خودرو به کشور را دارد. با طولانی شدن مذاکرات وین انتظار واردات خودرو نیز کمرنگ‌تر می‌شود. تا زمانی که این شرایط تغییری نکند، بازار به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد

قیمت خودرو

راهکار جدید برای کاهش قیمت خودرو 

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: اگر دو شرط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی طرح‌های فروش عملی شود، میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. در نتیجه قیمت‌ها نیز تعادلی می‌شوند.

او توضیح داد: بازار نسبت به روزهای گذشته ثبات بیشتری دارد. نوسان کاهش یافته و قیمت‌ ها به صورت لحظه‌ای افزایش ندارد. اما همچنان قیمت‌ها بالا است. به نظر می‌رسد این شرایط تا روزهای آینده ادامه یابد.

پیش از این اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت کمبود عرضه خودرو به بازار است. خریداران خودروی صفر نمی‌توانند در نمایشگاه‌های کشور خودروی مورد نظر را خریداری کنند و باید به سراغ دفاتر رفت.

قیمت خودرو

پشت پرده گرانی قیمت خودرو

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: قیمت برخی خودرو‌ها از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ درصد گران شده است.

با توجه به بسیاری از عواملی که بر تولید خودرو‌های جدید تأثیر منفی می‌گذارند، تعجبی ندارد که قیمت خودرو‌های دست دوم همچنان بالا می‌رود.

ویروس کرونا، کمبود تراشه و جنگ در اوکراین همگی باعث اختلال در زنجیره تامین خودرو در سطح جهانی شدند و این منجر به یک اثر منفی در بازار شد.

هم اکنون خرید یک خودروی جدید از بازار با وجود قرعه کشی هایی که در کارخانه راه افتاده است، بیش از گذشته سخت شده و افرادی که خواهان خودروی صفر کیلومتر با قیمت کم هستند، باید مدت زیادی منتظر بمانند تا بتوانند یک خودروی صفر با قیمت کارخانه بخرند و در عین حال برخی که توان مالی خودروی صفر در بازار را ندارند، به سمت خرید خودرو دست دوم می روند و بر اساس آنچه فروشندگان خودرو می گویند، هر ماه قیمت خودرو‌های دست دوم نیز به سمت افزایش قیمت جدید سوق پیدا می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان