اقساط وام کرونا تا کی ادامه دارد؟

شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز و مبلغ ۳۵ هزار تومان به‌عنوان قسط وام کرونا از یارانه افراد کسر شد. حالا این سوال مطرح شده که اقساط وام یک میلیونی کرونا چه زمان تمام می‌شود؟

اقساط وام کرونا تا کی ادامه دارد؟
کدخبر : 2939
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 پرداخت وام کرونا در سال ۹۹ آغاز شد. در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است. این یعنی تا دی ماه ۱۴۰۲ اقساط وام کرونا از یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه ۹۹ انجام شد و تاکنون مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. یعنی وام کرونای مرحله اول دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون ۱۸ قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و ۱۲ قسط دیگر آن باقیمانده است. پس اقساط این وام هم تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد.

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه به حساب مردم واریز می‌شد. یکی یارانه نقدی و دیگری معیشتی. اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود. این یعنی در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است و این یارانه دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

مبلغ اقساط وام کرونا چقدر است؟

مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از یارانه افراد کسر می‌شود. اما این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان