مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی

به صورت مشخص هرکدام از بازنشستگان تامین اجتماعی بسته ماهانه مزایای ثابتی دریافت می‌کنند. این مزایا مشتمل بر حق عائله، حق معیشت، حق اولاد و حق مسکن هستند.

مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی
کدخبر : 1849
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

برای سال ۱۴۰۱، مزایای مستمری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی چقدر زیاد شد؟

دولت پرونده افزایش بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را بست، حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح بگیران مشمول ۱۰ درصد افزایش حقوق شدند.

با این حال هنوز میزان افزایش مزایای جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بسیاری از مستمریبگران نامعلوم است.

به صورت مشخص هرکدام از بازنشستگان تامین اجتماعی بسته ماهانه مزایای ثابتی دریافت می‌کنند. این مزایا مشتمل بر حق عائله، حق معیشت، حق اولاد و حق مسکن هستند.

برای سال ۱۴۰۰ سازمان تامین اجتماعی ماهانه به هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان حق معیشت، ۳۷۰ هزار تومان حق عائله مندی، ۹۶ هزار تومان حق اولاد و ۱۵۰ هزار تومان حق مسکن پرداخت کرد.

پیگیری‌های تجارت نیوز نشان می‌دهد که برای سال ۱۴۰۱، روال افزایش این مزایا تغییر کرده است، مطابق روال جدید مبنای افزایش این مزایای جانبی همان شیوه‌ای است که در قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان تعیین شده است.

براین اساس می‌توان انتظار داشت که این میزان افزایش همان ۱۰ درصدی باشد که در لایحه بودجه برای کارکنان دولت پیش بینی شده است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با تایید ضمنی این مطلب به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته مزایای جانبی با در نظر گرفتن متناسب سازی افزایش یافت و بر همین منوال بعید است که برای سال ۱۴۰۱ مجموع افزایش این مزایا به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

خبر تصویب میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی روز تعطیل  ۱۵ خرداد منتشر شد، مطابق این مصوبه هیات دولت حداقل مستمری تامین اجتماعی به میزان ۵۷ درصد افزایش خواهد یافت.

در خصوص سایر سطوح بگیران نیز میزان این افزایش ۱۰ درصد است، البته به آن گروه از سایر سطوح بگیرانی که مستمری کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند نیز مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در همین رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت مستمری خرداد براساس افزایش مصوب دولت پرداخت می‌شود و مابه التفاوت دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه در دو ماه پیشرو تسویه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان