کالابرگ الکترونیکی | کالابرگ الکترونیکی توزیع

توزیع کالابرگ الکترونیکی در دستور کار دولت | کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه شد

راغفر: به نظر من روش منطقی این است که دیر یا زود باید به کالابرگ برگردند وگرنه گروه بزرگی از جامعه نابود می‌شوند ولی کالا برگ را اینبار باید به طبقات متوسط به پایین جامعه بدهند و این جایگزین یارانه نقدی شود.

توزیع کالابرگ الکترونیکی در دستور کار دولت | کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه شد
کدخبر : 1706
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

کالابرگ الکترونیکی در واقع همان کوپنی است که در دهه 60 به مردم داده می شد. کوپن که حالا با نام کالابرگ الکترونیکی قرار است به مردم داده شود، درواقع به عنوان کمک معیشت مردم می آید. کالابرگ الکترونیکی را می توان برای خرید کالاها و اقلام اساسی استفاده کرد. کالابرگ الکترونیکی قرار است جایگزین یارانه نقدی شود و دولت به زودی این تصمیم خود را عملی می کند. خبر ها و اطلاعات جدید در مورد کالابرگ الکترونیکی را در ادامه بخوانید

درمیان  اقتصاد دانان حسین راغفر از جمله کسانی شمرده می شود که بیشترین پژوهش و مطالعه را در مورد فقر داشته است و اما «فقر» همین کلمه ای که طی سالهای اخیر بیشتر به چشم هایمان آشنا آمد و تمام ابعاد آن را شناختیم ولمس کردیم، هرکس برای فقر و طعم آن بر زبان ملت ایران دلیلی می آورد ، یکی می گوید برجام دیگری عقیده به حجم نقدینگی دارد، یکی ریشه تورم را داخلی می داند ، دیگری تاکید می کند که مذاکرات بین المللی و عدم موفقیت در آن سفره مردم را کوچک کرده است. با همه این اوصاف تنها قربانیان این ورطه مردم هستند و پول در جیب آنها هرروز کمتر می شود، درباره علل تحولات اقتصادی اخیر و بررسی دیدگاه های مختلف در این رابطه حسین راغفر با گسترش نیوز گفتگو کرده که در ادامه می خوانید.

راغفر در توضیح اینکه افزایش یارانه ها توسط رئیسی چه تاثیری دارد گفت: یارانه نجومی برای اقتصاد کشور بسیار اسف بار است و برخلاف آنچه که گفته می‌شود موجب افزایش نابرابری در کشور می‌شود و طبقات متوسط و به ویژه پایین جامعه به شدت آسیب می‌بینند. صنعت و به ویژه تولید صنعتی از این جا به بعد کاملا تعطیل خواهد شد چون هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌های اجتماعی باز به شکل انفجاری رشد خواهد کرد. بنابراین این تاثیر این سیاست‌ها است و کسری بودجه دولت دوباره افزایش پیدا می‌کند و سال آینده باز دولت کسری بودجه بیشتری را تجربه خواهد کرد و برای اینکه بتواند بخشی از کسری بودجه‌اش را تامین کند به افزایش نرخ ارز و حامل‌ها و... متوسل خواهد شد.

 دفاع جانانه آقای رئیس جمهور از یارانه های جدید

وی افزود: دولت با چاپ پول یارانه می‌دهد و این وضعیت به شدت آثار تورمی را افزایش می‌دهد. دولت نمی‌تواند یارانه ها را تامین کند و متاسفانه این وضعیت تنها مسکنی برای کاستن از میزان نارضایتی‌ها است و اتفاق دیگری رخ نخواهد داد.

رئیسی باید هرچه سریعتر کالابرگ بدهد

راغفر افزود: به نظر من روش منطقی این است که دیر یا زود باید به کالابرگ برگردند وگرنه گروه بزرگی از جامعه نابود می‌شوند ولی کالا برگ را اینبار باید به طبقات متوسط به پایین جامعه بدهند و این جایگزین یارانه نقدی شود. به این خاطر که دولت انگیزه‌ای برای حفظ ارزش کالابرگ داشته باشد. دولت با پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه نمی‌تواند ارزش پولی را حفظ کند و ارزش یارانه از بین می‌رود یارانه یا که در سال ۸۹ دولت شروع به پرداخت آن کرد ۴۵ دلار بود که اگر دولت امروز ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند معادل ۱۵ دلار است یعنی یک سوم قبل و عمده دلیل این اتفاق تورم بسیار بزرگی است که به‌وجود آمد و ارزش یارانه را از بین برد. کالابرگ می‌تواند ارزش پول را حفظ کند. ضمن اینکه در دوران جنگ یکی از موفقیت‌های سیاست‌های آن دوره همین کالابرگ بود.

این استاد اقتصاد تاکید کرد: ۹۰% مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد و اگر این وضعیت به درستی مدیریت می‌شد تاثیر تحریم‌های خارجی هر روز کمتر می‌شد و می‌توانست اثر بخشی تحریم‌ها را به شدت کم کند ولی این اتفاق نیفتاد و سیاست‌های غلط داخلی اصلی‌ترین دلیل اثر بخش بودن تحریم‌ها شدند.

افزایش سرقت نتیجه سیاست یارانه ای است

راغفر خاطرنشان کرد: سیاست یارانه باعث می شود شتابی بی‌سابقه بر تخریب ظرفیت‌های تولیدی کشور و فرار سرمایه‌های مالی و انسانی ببینیم و به نظر من این آسیبی بسیار جدی بر اقتصاد کشور است ضمن اینکه رشد جرم و جنایت مثل زورگیری و خفت گیری و سرقت اموال عمومی و سرقت از اشخاص و اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی و از جمله مهاجرت تسریع می‌شود.

او در پایان گفت: به نظر من تیم اقتصادی دولت مجری است و تصمیم گیرنده نیستند. مردم باید از رهبری کمک بخواهند به عقیده من دولت کاره‌ای نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان