قیمت طلا | کاهش قیمت طلا | افزایش قیمت طلا

کاهش باورنکردنی قیمت طلا | طلا ارزان شد

دیروز ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرد اما بیت کوین ثابت ماند.

کاهش باورنکردنی قیمت طلا | طلا ارزان شد
کدخبر : 1560
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا در روز پنجشنبه کاهش یافت زیرا برنامه انقباضی سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده جذابیت این فلز را کاهش داد و فشار اضافی ناشی از بازگشت مجدد سهام را کاهش داد.

هر اونس با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۸۴۹.۵۲ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۷ درصد افزایش به  ۱۸۴۷.۶ دلار رسید.

صورتجلسه سیاست‌گذاری  ماه مه فدرال رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد، که حاکی از آن بود که اکثر شرکت‌کنندگان از افزایش ۵۰ واحدی اضافی نرخ بهره در نشست‌های ژوئن و ژوئیه حمایت می‌کنند.

بیت کوین زیر ۳۰هزاردلار

بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه اصلی برای دومین روز متوالی آنطور که پیش‌بینی می‌شد حرکت نکردند.

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در روز گذشته ثابت ماند. به نظر می‌رسد همچنان نتوانست این ارز دیجیتالی سطح ۳۰هزار دلار را بشکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱.۸۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۳.۱۵ دلار رسید و پالادیوم با تغییر اندکی در ۲۰۰۶.۶۱ دلار معامله شد.

قیمت طلا بازهم تحت تاثیر سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۵۶ سنت رسید. افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت و سود اوراق‌قرضه آمریکا هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده‌ و بالا رفتن ارزش دلار هم تمایل دارندگان سایر ارزهای دنیا به خرید طلا را کاهش داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند بهترین زمان برای افزایش قیمت طلاست، اما بالا رفتن ارزش دلار و مهم‌تر از آن سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا نه‌تنها مانع این افزایش شده بلکه روند آن را نزولی کرده‌است. طلا در کشمکشی بین تقاضای بالا به‌خاطر شرایط تورم و سیاست‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم گیر افتاده‌است. بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند تجارت این فلز گران‌بها را کنار بگذارند.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد کاهش ۹۵۹ دلار و ۱ سنت معامله می‌شود.

یمت طلا دیروز پس از ثبات در ساعات اولیه، کاهش یافت زیرا ارزش دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری بر شمش با قیمت دلار تاثیر گذاشت و در حال حاضر چشم‌انداز فلز گرانبها به دلیل موضع تهاجمی فدرال رزرو در مورد تورم کاهش یافته است.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه عصر با ۲.۸۰ درصد کاهش به ۱۸۱۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش ۱۸۱۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 خبر روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 قیمت طلا چقدر افزایش یافت؟

 قیمت جدید دلار و یورو در بازار ( ۲۹ اردیبهشت)

 کمین خالی فروشان در بازار دلار

به نظر می‌رسد طلا تا حد زیادی حرکت‌های روزانه دلار و معیار بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را در هفته‌های اخیر دنبال می‌کند، با بالاترین رقم ۲۰ سال اخیر در دلار آمریکا که قیمت طلا را در روز دوشنبه به کمترین میزان در بیش از سه ماه گذشته رساند.

قیمت دلار پس از افزایش شدید در روز چهارشنبه ثابت ماند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

عملکرد و چشم‌انداز طلا نیز تحت تاثیر سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بوده است زیرا این بانک برای مهار تورم فزاینده فشار می‌آورد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بازده اوراق قرضه بالاتر ایالات متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو متعهد شد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می‌دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۱.۳۱ دلار رسید، پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۹۲۴.۶۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم حدود دو درصد کاهش یافت و به ۱۹۷۶ دلار و دو سنت رسید.

قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی دیروز ۲۹ اردیبهشت برای فروش ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۸۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۰۹ تومان اعلام شد. دیروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۱۸ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۳۹ تومان است.

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

در بازار دیروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۶۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان