یارانه جدید | واریز یارانه جدید

یارانه جدید خرداد ماه کی قابل برداشت است ؟ | آخرین خبر در مورد یارانه جدید

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خرداد، ماه گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما همچنان قابل برداشت نیست. این یارانه را چه زمان می‌توان برداشت کرد؟

یارانه جدید خرداد ماه کی قابل برداشت است ؟ | آخرین خبر در مورد یارانه جدید
کدخبر : 1508
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه جدید نوع دیگری از یارانه های پرداختی دولت است که طبق لایحه و بودجه ای که دولت تعیین می کند به مردم پرداخت می شود. همانند یارانه های دیگر، یارانه جدید نیز شامل تمامی افراد نمی شود و مشمولان یارانه جدید نیز توسط دولت تعیین می گردد. یارانه جدید در هر دوره برای کالای خاصی پرداخت می شود. و اینبار یارانه جدید نان یکی از واریزی هایی است که دولت تصمیم دارد آن را برای جبران گرانی های اخیر به مردم پرداخت کند. جزئیات تازه ای از یارانه جدید  را در ادامه بخوانید.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که احتمالا یارانه خرداد ماه در آخرین روزهای ماه جاری قابل برداشت می‌شود.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد یارانه خرداد احتمالا اواخر ماه جاری واریز می‌شود. علت این مساله هم رسیدگی به اعتراض افرادی است که یارانه نگرفته‌اند.

کمک معیشتی جدید دولت برای ۹ دهک درآمدی جامعه واریز شد. و تعدادی از افراد که جزو دهک دهم شناخته شدند، از لیست جدید خط خوردند.

اما بسیاری از این افراد به عدم واریز یارانه انتقاد کردند. قرار شد معترضان به واریز نشدن کمک معیشتی اردیبهشت ماه، در سامانه ثبت‌نام کنند و وزارت کار بعد از رسیدگی به این اعتراضات، لیست جدید یارانه‌بگیران را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد.

حالا این سازمان اعلام کرده که برای واریز یارانه خرداد ماه، منتظر اتمام ثبت‌نام جاماندگان است و در مرحله بعد باید اطلاعات ثبت‌نام شدگان را بررسی کند و این روند سبب می‌شود که یارانه آخر خرداد ماه واریز شود.

اولین یارانه جدید در روز ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد و انتظار می‌رفت که یارانه خرداد ماه هم نهایتا تا تاریخ ۲۱ خرداد قابل برداشت باشد.

یارانه جدید برای جاماندگان واریز می‌شود؟

رئیس جمهور گفته بود درباره اولین ماه واریز یارانه‌ها اصل بر خوداظهاری افراد است و یارانه جدید برای تمام افرادی که اعتراض کرده‌ و در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند واریز می‌شود.

اما قرار بر این بود افرادی که همچنان وارد لیست نشده‌اند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند تا اطلاعات آنها راستی‌آزمایی شود و چنانچه جزو ۹ دهک اول درآمدی باشند وارد لیست یارانه خرداد ماه شوند.

فرصت ثبت‌نام برای کمک معیشتی جدید تا چهارم خرداد ماه بوده و افراد تنها تا امروز برای اعتراض و ثبت اطلاعات خود فرصت دارند.

به نظر می‌رسد که وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید به اعتراضات و درخواست‌های ثبت‌شده رسیدگی کند و افراد واجد شرایط را به لیست پیشین اضافه کند. بر این اساس با توجه به اینکه قرار است به اعتراضات هم رسیدگی شود یارانه جاماندگانی که وزارت کار تشخیص بدهد، پایان ماه واریز می‌شود.

زور دولت به یارانه‌ها خواهد رسید؟ از زمان احمدی نژاد و جدی تر شدن پرداخت یارانه‌ها توسط دولت و درواقع از همان ۴۵ هزار تومان که سال‌ها همان مبلغ ماند تا ۴۰۰ هزار تومان اخیر رئیسی همواره این سوال توسط اقتصاد دانان مطرح شده که در شرایط تحریمی و با تورمی که امان مردم را بریده چطور دولت‌ها ریسک پرداخت یارانه را می‌پذیرند؟ اما قصه ی یارانه ی رئیسی با مبلغی که در سفره مردم تاثیری ندارد اما برای خزانه رقم قابل توجهی محسوب می شود با این تفاسیر همواره این نگرانی وجود دارد که با تورم پس از یارانه چه کنیم؟ این رقم از کجا تامین می شود؟ و.. در همین باب با حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس یازدهم گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

دولت خسیس نباشد؛ به همه یارانه بدهد

حاجی دلیگانی در پاسخ به اینکه آیا زور دولت به پرداخت این مبلغ می رسد یا خیر گفت: بله. چراکه از محل هدفمندی ارز از محل قبلی، یعنی هدفمند شدن یا افزایش نرخ حامل‌های انرژی ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می‌شود. که یک بخش آن الان به عنوان یارانه پرداخت می‌شود. سالانه ۱۱میلیارد دلار ارز توزیع شده است. یا سال قبل هم به همین منوال ۱۴ میلیارد دلار ارز توزیع شده است. این‌ها وقتی تبدیل به ریال می‌شود چه عددی خواهد شد؟ این منابعی است که در اختیار دولت قرار داده شده اما دولت به نظر من باید خساست به خرج ندهد و برای همه یارانه را برقرار کند.

وی تاکید کرد: من می‌گویم به همه یارانه بدهید مگر خلاف آن ثابت بشود. نباید امروز این طور نارضایتی ایجاد شود. مثلا در زمانی که یک عملیات جراحی سخت اقتصادی اتفاق می‌افتد همان موقع باید یارانه بگیران دهک‌های هفت و هشت و نه را قطع کنند. مثل یک اتاق عمل می‌ماند که شما اکسیژن و دستگاه تنفس را قطع کنید یا بخشی از آن را قطع کنید. باید این ثبات را برقرار کنند و بعد به سمت برقرار کردن عدالت بروند. چون بانک‌های اطلاعاتی که امروز دارند دقیق نیستند. ضمن این که هوشمندی هم ندارند.  یعنی اشکالاتی وجود دارد که باید به روز شود. برخی مبانی هم در بانک اطلاعاتی مردم باید تعریف شوند.

به کسی که خانه و ماشین دارد یارانه بدهید

نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: کسی که خانه ی۷۰ متری و کمتر از ۹۰۰ میلیون داشته باشد یا کسی که در کلانشهر است و خانه ی ۷۰ متری داشته باشد را تصور کنید قطعا رقم بیشتر از آن عدد می‌شود. کسی که خودروی ایرانی داشته باشد می گویند؛ شما خودرو و خانه دارید و یارانه نمی دهند. پس اگر خودرو نداشته باشد چه؟ اگر خانه نداشته باشد در کجا زندگی کند؟ دولت نباید در این‌ها سخت گیری کند. من به نحوه ی مدیریت و به عدم‌نگاه وسیع و به نوع نگاه سخت گیرانه انتقاد دارم.

وی در پایان گفت: میزان ارزی که تا سال گذشته به عنوان تامین کالای اساسی داده شده بود حدودا ۱۱ میلیارد یعنی ۸ میلیارد دلار در بودجه پیش‌بینی شده بود.  با پیگیری‌های که صورت گرفت و مراتب قانونی که اتفاق افتاد دولت توانست تا ۱۱ میلیارد دلار را تامین منابع و هزینه کند. اما همان خدمات و کالا هایی که با آن مبالغ در سال ۱۴۰۰، با ۱۱ میلیارد دلار انجام شد. امسال به جهت دلایل مختلفی که وجود دارد از جمله گرانی، افزایش گرانی محصولات و مواد اولیه گران شده است.

خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را مشخص کنند

حسینی در پاسخ به سوالی در مورد ثبت‌نام افرادی که خانوار آنها دچار تغییر شده است، گفت: کسی که یارانه بگیر بوده و به طور مثال ازدواج کرده است، باید به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه و مدارک لازم را ارائه کند تا از خانواده پدری جدا شود. پس از این مرحله سرپرست خانوار حسابی را در بانک افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اعلام کنند که این شماره حساب را به عنوان شماره حساب رفاهی آنها در سامانه ثبت کند، گفت: از آنجایی که این افراد یارانه بگیر بودند دیگر بررسی شرایط در مورد آنها انجام نخواهد شد. اما کسانی که از سوی خانواده پدری یارانه دریافت نمی‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس به علاوه ۱۰ ندارند و سرپرست خانواده ضمن ثبت نام، همسر خود را به عنوان فرد تحت تکفل ثبت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان