اقساط وام 700 میلیونی تومانی مسکن اعلام شد

وام ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن در شهر تهران با یک حساب ساده ۱۱.۶ میلیون تومان بازپرداخت دارد.

اقساط وام 700 میلیونی تومانی مسکن اعلام شد
کدخبر : 1178
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 قرار است پیشنهاد وام ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن در شورای‌ عالی مسکن مطرح شود. اما یک حساب ساده نشان می‌دهد قسط این وام در بازپرداخت ماهانه ۱۱.۶میلیون تومان است.

براساس گزارش تسنیم، روز گذشته رستم قاسمی وزیر راه‌ و شهرسازی خبر داد: پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در شهر تهران به شورای‌عالی مسکن داده شده است.

قاسمی بیان کرد:‌ فردا (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) جلسه شورای‌ عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که پیشنهاد افزایش وام خرید و ودیعه مسکن در این جلسه مطرح می‌شود.

مشخص نیست چه‌رقمی از وام پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی وام خرید و چه ‌رقمی مربوط به وام جعاله (تعمیر مسکن) است.

اگر فرض بر این باشد که شورای ‌عالی مسکن با افزایش سقف وام به ۷۰۰ میلیون تومان موافقت کند میزان قسط این وام در بازپرداخت ۱۲ساله ماهانه ۱۱ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان است.

کل بازپرداخت این وام با احتساب سود آن حدود یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان می‌باشد. سود وام ۷۰۰ میلیون تومانی حدود ۹۷۸ میلیون تومان است.

بازپرداخت وام ۷۰۰ میلیون تومانی به چه صورت است؟

در بازپرداخت به‌روش پلکانی با آن‌که مبلغ اقساط اولیه کاهش می‌یابد اما در ماه ۱۲ سال دوازدهم متقاضی در مجموع با احتساب سود، یک میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

کل سود این تسهیلات نیز به بیش از یک میلیارد تومان افزایش می‌یابد. در زمان حاضر متقاضیان وام خرید مسکن در تهران می‌توانند ۴۸۰ میلیون تومان وام زوجین نیز دریافت کنند.

۸۰ میلیون این وام جعاله است که باید در بازه زمانی ۵ساله اقساط آن پرداخت شود. قسط ماهانه وام ۴۰۰ میلیون تومانی در بازپرداخت به‌روش‌ ساده‌ ۱۲ساله، ماهانه ۶ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است.

کل سود این وام حدود ۵۶۰ میلیون تومان می‌باشد. همچنین قسط وام جعاله در روش ساده حدود ۲ میلیون تومان و کل سود حدود ۴۱ میلیون تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان