یارانه معیشتی| یارانه معیشتی جدید

واریز یارانه معیشتی به حساب این متقاضیان | یارانه معیشتی برای این دهک واریز نشد

بنا بر اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمک معیشتی ماه اول با دستور رئیس‌جمهور به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده و بعد از تائید قابل برداشت خواهد بود.

واریز یارانه معیشتی به حساب این متقاضیان | یارانه معیشتی برای این دهک واریز نشد
کدخبر : 1119
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه معیشتی یکی دیگر از یارانه هایی بود که دولت در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد. یارانه معیشتی که در 20 م هر ماه به حساب برخی از خانوار ها واریز می شد برای تامین کالای اساسی بود. با توجه به تصمیم جدید دولت برای برقراری عدالت بین دهک ها و اقدام به اصلاح یارانه ها، یارانه معیشتی و نقدی ترکیب شده و تحت عنوان یارانه جدید به مبلغ 300 تا 400 هزار تومان واریز می گردد. اما باز هم واریز یارانه معیشتی و نقدی باهم برنامه مداوم دولت نبوده و به زودی این یارانه ها هم حذف شده و سبد کالا جایگزین یارانه معیشتی و سایر یارانه ها خواهد بود. اخرین اخبار مربوط به یارانه معیشتی را در ادامه بخوانید.

بنا بر اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمک معیشتی ماه اول با دستور رئیس‌جمهور به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده و بعد از تائید قابل برداشت خواهد بود.

 

یارانه معیشتی

 

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: سی‌امین مرحله یارانه معیشتی (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد. همچنین، دوازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد

سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با برنامه «صبح بخیر ایران» از شیوه تکراری در کلاهبرداری با نام جاماندگان یارانه معیشتی خبر داد و اظهار کرد: هر بار که قرار است یک طرحی اجرا شود و یا خدماتی به هموطنان داده شود، مجرم سایبری هم دست به کار شده و یک پلتفرمی مجرمانه شبیه همان طراحی کرده و از هموطنان کلاهبرداری می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: چند مورد سرقت و هک گوشی از زمان واریز یارانه معیشتی گزارش شده است که در این رابطه ۴ نفر در کل کشور دستگیر و تعدادی سرشماره هم مسدود شده است.

وی افزود: هموطنان دو اصل را مدنظر قرار دهند؛ اول اینکه هیچ سازمان، نهاد و ارگان دولتی یا غیردولتی رسمی از طریق شماره تلفن‌های شخصی پیامک نمی‌فرستد و دوم اینکه برای ارائه خدمات دولتی از طریق پیامک، وجه نقد از کسی دریافت نمی‌شود.

معاون پلیس فتا تصریح کرد: پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان و ارگان‌ها حتما باید دارای شناسه ارسال کننده باشد، به عنوان مثال پیامک بسته حمایتی با عبارت (e.refah) و پیامک‌های مربوط به قوه قضاییه با عبارت (عدل ایران - adliran) ارسال می‌شوند.

سرهنگ پاشایی در ادامه گفت: شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان بر روی لینک‌های که با سر شماره‌های شخصی برایشان ارسال می‌شود، کلیک نکنند؛ زیرا در صورت کلیک بر روی لینک‌های آلوده، گوشی در اختیار کلاهبردار قرار می‌گیرد.

معاون پلیس فتا اظهار کرد: افرادی که مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که روشن و خاموش کردن گوشی و درآوردن سیم کارت هیچ تاثیری ندارد؛ تنها راهکار برگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه است تا دسترسی کلاهبردار قطع شود

یکتا،رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص معوقات جامانده یارانه اردیبهشت گفت: تنها یک دهک از جامعه شامل دریافت یارانه نخواهد شد.

محسن زنگنه در جلسه علنی در تذکری گفت: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم ماهیانه تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد.

او ادامه داد: در این صورت همه مردم از یارانه برخوردار می‌شدند.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان داشت: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه دارای اشکالات اساسی است و ما این روزها نارضایتی‌های مردم را در حوزه انتخابیه شاهد هستیم.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه گفت: نمایندگان توجه داشته باشند و مردم نیز مطمئن باشند همان‌طور که دولت پیشتر اعلام کرد ۹ دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود.

پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است، اعلام می‌کنیم همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آنها نشده، بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد.

رئیس مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رییس جمهور گفت:تنها یک دهک شامل دریافت یارانه نخواهند شد.


چه خبر از کالابرگ؟

تنها در سقف پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد، پرداخت می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

او ادامه داد: امیدوارم دستگاه های اجرایی، فرآیند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک برای تامین کالاهای ضروری معیشتی که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند، تسریع کنند.

استمرار تامین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی‌مورد می‌شود.

نکته مهم دیگر رسیدگی فوری و دقیق به شکایت‌های مردم در پرداخت مبلغ کمک معیشتی است که ممکن است به دلایل مختلف نسبت به تعیین دهک خود معترض باشند که البته دولت محترم اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار دارد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان