کد مطلب: 29905

یارانه معیشتی

فوری/آغاز ثبتنام یارانه معیشتی جدید رئیسی | یارانه معیشتی جدید 2 میلیون تومانی برای هر نفر از این دهک ها

اخبار جدید از یارانه معیشتی جدید دولت را در ادامه میخوانید.

فوری/آغاز ثبتنام یارانه معیشتی جدید رئیسی | یارانه معیشتی جدید 2 میلیون تومانی برای هر نفر از این دهک ها

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی مهرماه به زودی واریز خواهد شد. یارانه معیشتی ممکن است از ماه های گذشته بیشتر واریز شود . یارانه معیشتی این خانوارها 2 برابر می شود . آخرین اخبار از یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: با اضافه شدن بیش از ۱۳ میلیون نفر به مشمولان این طرح، در حال حاضر جمعیت تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک به ۶۱ میلیون نفر رسید.

یحیوی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای دهک ششم و هفتم جامعه اظهار کرد: طرح کالا برگ الکترونیکی که از خرداد ماه امسال شروع شد در ۶ فاز توسعه پیدا کرد.

یارانه معیشتی جدید در حساب ها

یارانه معیشتی

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در راستای سیاست‌های رفاهی دولت است که یک سبد ۱۱ قلمی شامل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران را تأمین می‌کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: استفاده از این طرح، کاملاً اختیاری است و افراد هم می‌توانند یارانه خود را به صورت کالابرگی استفاده کنند و هم می‌توانند یارانه خود را طبق روال گذشته به صورت نقدی برداشت کنند.

یحیوی ادامه داد: کلیه خانوارهای مشمول این طرح، برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و گرفتن باقی مانده اعتبار خود می‌توانند از شبکه ملی اعتبار «شما» استفاده کنند و یا اینکه با کد دستوری * ۵۰۰* ۱۴۶۳ # تماس بگیرند.

وی یادآور شد: در خردادماه که این طرح شروع شد نزدیک ۲۰ هزار ترمینال در سطح کشور به شبکه متصل بودند اما در حال حاضر بیش از ۱۴۵ هزار ترمینال در کشور فعال هستند و حدود ۱۳۲ هزار فروشگاه خرد (سوپرمارکت‌های محلی) و ۱۳ هزار فروشگاه زنجیره‌ای نیز متصل هستند. ما همچنین در فروشگاه‌های اینترنتی هم زیرساخت‌ها را آماده کردیم و الان فروشگاه‌های اینترنتی هم متصل شدند.

یارانه معیشتی برای یارانه بگیران

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به این طرح خبر داد و گفت: با اضافه شدن بیش از ۱۳ میلیون نفر (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بعد خانوار) به مشمولان این طرح، در حال حاضر جمعیت تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک به ۶۱ میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر دهک ششم و هفتم می‌توانند به فروشگاه‌های متصل مراجعه کنند و خرید ۱۱ قلم را انجام دهند. افراد می‌توانند ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خودشان را به صورت کالابرگی خرید کنند و از مشوق دولت برای این کار به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان بهره مند شوند و با الباقی یارانه هم می‌توانند مجددا خرید کرده و یا به صورت نقدی برداشت کنند.

یحیوی گفت: این ۱۱ قلم شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت سفید، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت گوساله است و هیچ برند خاصی هم مطرح است و کاملاً آزاد است البته مبنای قیمتی ما سال ۱۴۰۱ است و ما به التفاوت را دولت پرداخت می‌کند و اگر بیشتر از این قیمت شد مازاد آن را باید خود افراد بپردازند.

یارانه معیشتی کی قابل برداشت می شود؟

طبق اظهارات سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام‌کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است.

طبق اظهارات سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام‌کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند. بر این اساس کلیه افرادی که به دریافت نکردن یارانه‌های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می‌شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می‌خورند. اکنون بسیاری از معترضان می‌توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می‌شوند اما هنوز زمان دقیق برداشت یارانه‌ها مشخص نیست. اگر مبنا دستور رئیسی برای پیگیری باشد، تکلیف این گروه از مشمولان باید در هفته جاری مشخص و کمک معیشتی این گروه قبل از یارانه تیر ماه -سومین مرحله واریز- قابل برداشت شود.

یارانه معیشتی جدید رئیسی کی واریز می شود؟

یک ماه و نیم است که مبلغ یارانه‌ها تغییر کرده و یارانه نقدی و معیشتی نیز حذف شده است؛ اما هنوز این سوال مطرح است که یارانه آبان ماه به چه صورت خواهد بود؟ نقدی یا کالابرگ؟

بیش از یک ماه است که یارانه‌ها تغییر و تحولی داشته و دیگر واریز آن‌ها مانند قبل نیست؛ البته در همین زمان کم هم ذهن‌های بسیاری به موضوع یارانه‌ها معطوف شده است.

دلیل آن ابتدا به شیوه ادامه توزیع یارانه‌ها و پس از آن نیز به پرداخت یارانه‌ها تا به امروز بازمی‌گردد.

رییسی، در روزهای پایانی اردیبهشت ماه بود که از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد؛ قرار بود یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به دهک‌های چهارم تا نهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی نیز به دهک‌های اول تا سوم پرداخت شود.

در این بین چند مشکل وجود داشت؛ اگر دقت کنید، همه افراد مشمول یارانه نشدند و دهک دهم یارانه نگرفت.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی