نقد و بررسی لیفان x50

لیفان X50 در زمانی به بازار کشورمان معرفی شد که مردم هنوز با مفهوم هاچ بک کراس اوور یا کراس اوور کوچک شهری آشنا نبودند و به همین دلیل پوسترها و تصاویری از محصول جدید کرمانموتور با این فلپ های جذاب تبلیغاتی داشتند. و قفسه های سقف بسیاری از مردم را فریب دادند و بسیاری از مردم تصور کردند که یک SUV واقعی با قیمت ارزان وارد بازار کشور ما شده است.

نقد و بررسی لیفان x50
کدخبر : 9528
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 

 

 اما پس از عرضه نهایی و حضور این خودرو در نمایشگاه ها، مشخص شد که X50 تنها از نظر برخی عناصر خارجی شبیه کراس اوورها است و در عمل هیچ تفاوتی با یک هاچ بک ندارد که بسیاری از مشتریان را از خرید آن منصرف کرد. مهمتر از همه مشخصات فنی خودرو جذاب نیست و خاطره نه چندان مثبت کیفیت محصولات قبلی لیفان مانند سدان 520 به اعتبار این برند لطمه زده بود.

اما پس از مدتی زیبایی ظاهری در کنار آپشن‌های ثانویه قابل قبول و قیمت‌های رقابتی باعث شد تا X50  در بازار تنوع طلب ما نامی برای خود دست و پا کند و در مقایسه با حضور کوتاه خود در زنجیره تولید کرمان موتور (1394) تا سال 1397)، فروش نسبتاً بالا بود. برای تجربه مقبولیت؛ اما اکنون با توجه به توقف تولید و نگرانی مردم از آینده خدمات X50، بازار دست دوم این محصول کمی ضعیف‌تر از قبل شده و مشتریان فعلی استقبال بیشتری از رقبای جدید دارند.

لیفان X50 یک کراس اوور هاچ بک شهری است که اگرچه عظمت کراس اوورهای واقعی را ارائه نمی دهد، اما به لطف طراحی زیبا و هماهنگ و المان های مد روز، می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند. داخل اتاق هم وضعیت به همین منوال است و طراحی مناسب کابین و همچنین فضای قابل قبول برای یک خانواده کوچک بر جذابیت محصول افزوده است. مانند بسیاری از خودروهای اقتصادی چین، لیفان X50 از ترکیبی از موتور کم حجم تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT (یا 5 سرعته دستی) استفاده می کند تا حداقل نیازهای مشتریان را به عنوان یک خودروی مقرون به صرفه برآورده کند. فروش اینترنتی لوازم یدکی لیفان x50 در فروشگاه دیجی کار شاپ با شماره های زیر در ارتباط باشید 09128389667 --- 02136058442

البته اگر به شتاب و سرعت اهمیت زیادی بدهید، این مشخصات فنی برایتان جالب نخواهد بود، اما با این وجود قدرت و گشتاور تولیدی خودرو برای استفاده شهری کافی به نظر می رسد. از دیگر نکات مثبت لیفان X50 می توان به فرمان برقی صاف و قدرت مانور بالای آن اشاره کرد. شهری است که می توان آن را محیطی مهم به ویژه برای زنان دانست.

البته در این بین مشکلاتی مانند خرابی های نسبتاً رایج در گیربکس، هندلینگ ضعیف، مواد بی کیفیت کابین و ضعیف تر بودن بازار دست دوم نسبت به رقبا وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. علاوه بر این، به دلیل عدم انجام تست‌های ایمنی خودرو توسط مؤسسات معتبر، ایمنی خودرو در هاله‌ای از عدم قطعیت قرار دارد، اگرچه ترمزهای تقریباً قدرتمند 4 چرخ دیسکی با سیستم‌های کمکی ABS، EBD و BAS به همراه کیسه هوای جلو. ، تلاش خواهد کرد تا از جان مسافران X50 محافظت کند.

کابین لیفان X50 از نظر طراحی و فضا شرایط قابل قبولی دارد. ظاهر جذاب داشبورد، گیج های ترکیبی (دیجیتال-آنالوگ) پشت آمپر و خطوط دندانه دار وضعیتی نسبتاً مدرن و اسپرت را به تصویر می کشد و فاصله محوری مناسب و همچنین مهندسی مطلوب فضا باعث شده تا صندلی های عقب خودرو و صندوق عقب جادارتر از امثال پژو 206 است.

البته استفاده از پلاستیک های خشک بی کیفیت و طراحی ساده اهرم دنده و فضای اطراف آن به ما یادآوری می کند که با خودرویی اقتصادی روبرو هستیم، اما همچنان به دلیل ظاهر جذاب و ارگونومی قابل قبول داخلی، می توانیم این مشکلات را تا حدودی پنهان کنیم. به خصوص که قیمت های رقبای X50 از نظر کیفیت چندان بهتر نیست و به همین دلیل می توان به نماینده لیفان تخفیف داد.

 

15

 

 درست است که لیفان X50 شباهتی به SUV های واقعی ندارد و به دلیل کپی برداری از محصولات اپل و آلفارومئو، خودرو با Elle نیز اصل به نظر نمی رسد، اما باز هم باید اعتراف کنید که نسبت به قیمتش ماشین خوبی است. دامنه. چراغ‌های زیبا و جلوپنجره جلو، سپرهای مناسب و عناصر اسپرت و آفرود همگی به هم پیوسته‌اند تا چهره کودک مینیاتوری لیفان را هماهنگ و جذاب نشان دهند و گزینه‌هایی مانند رینگ‌های آلومینیومی شیک، سانروف، نور روز و چراغ‌های LED به کودک می‌دهند. کرمان موتور ظاهری مدرن. البته دلیلی برای استفاده از رینگ های بزرگتر برای بهبود هارمونی قسمت کناری وجود داشت اما با وجود این همچنان می توان از چهره لیفان X50 به عنوان یکی از برگه های برنده خودرو یاد کرد.

برای لیفان X50 یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده که در بهترین حالت تنها 102 اسب بخار قدرت (6000 دور در دقیقه) و 133 نیوتن متر گشتاور (3500 دور در دقیقه) تولید می کند. البته این ارقام برای سایز کوچک خودرو و وزن نسبتا سبک 1150 کیلوگرمی آن کافی به نظر می رسد، اما گیربکس اتوماتیک CVT مقداری از قدرت حاصله را در مسیر انتقال نیرو و با تاخیرهای خود (به ویژه در ابتدای حرکت) هدر می دهد. ) باعث می شود خودرو تا حدی کاملا صاف شتاب بگیرد. متوسط ​​باقی بماند.

به خصوص اگر قصد سفرهای جاده ای را دارید، کمبود کشش در مسیرهای صعود مشهود است. باید اذعان داشت که در نسخه دستی وضعیت کمی بهتر است و خودرو راحت تر استارت می زند اما وضعیت هنوز با ایده آل فاصله دارد. لیفان X50 عملکرد هندلینگ خوبی ندارد و در سرعت های بالاتر مستعد تکان خوردن و کم فرمانی است. به خصوص که هیچ سیستم کمکی پایداری جدیدی برای جبران مسائلی مانند مرکز ثقل بالا و سادگی سیستم تعلیق عقب وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان