مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد برای افرادی که توانایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار و همچنین مدیریت آن را در جزیره پرنس ادوارد دارند، شرایطی را فراهم آورده است تا از طریق آن بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. هدف از این برنامه جذب نیروهای ماهر و همچنین کارآفرینان با استعداد و با تجربه به این استان و کمک به رشد اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در جزیره پرنس ادوارد است.

کدخبر : 4183
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :
مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد برای افرادی که توانایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار و همچنین مدیریت آن را در جزیره پرنس ادوارد دارند، شرایطی را فراهم آورده است تا از طریق آن بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. هدف از این برنامه جذب نیروهای ماهر و همچنین کارآفرینان با استعداد و با تجربه به این استان و کمک به رشد اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در جزیره پرنس ادوارد است. 
اما متقاضیان این برنامه باید چه شرایطی داشته باشند و چه مراحلی را طی کنند تا بتوانند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند؟ در این مقاله به‌صورت کامل با مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد آشنا خواهید شد.
مهاجرت کارآفرینی

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد بخشی از برنامه نامزدی استان جزیره پرنس ادوارد (Pei PNP) است که با هدف جذب کارآفرین با تجربه و با مهارت از سرتاسر جهان ایجادشده است. بعدازاینکه شرایط شما بررسی شد، دو سال فرصت دارید تا کسب‌وکار پیشنهادی خود را در این استان راه‌اندازی و گسترش دهید. بعدازاین مدت اگر شرایط لازم را به دست آوردید، می‌توانید برای نامزدی اقدام و درنهایت اقامت دائم کانادا را کسب کنید.
در این مدت به شما اقامت موقت و اجازه کار داده خواهد شد و می‌توانید به همراه خانواده خود در جزیره پرنس ادوارد ساکن شوید و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و آن را مدیریت کنید.

مراحل اخذ ویزای کارآفرینی در پرنس ادوارد

برای اینکه فرد بتواند برای این مسیر مهاجرتی اقدام کند، باید قدم‌به‌قدم مراحل زیر را طی کند و در هر مرحله تاییدیه بگیرد. مراحل اقدام برای برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد به شرح زیر است:
⦁ ارسال EOI یا فرم ابراز تمایل
فرد متقاضی اگر شرایط برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد را داشته باشد، باید از طریق آنلاین فرم ابراز تمایل یا EOI خود را به PEI PNP (برنامه نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد) ارسال کند. بدین منظور متقاضی باید یک پروفایل در سیستم ابراز تمایل یا EOI پرنس ادوارد بسازد.
برای این کار نیز فقط به یک ایمیل فعال و اطلاعات هویتی که شامل جزئیات پاسپورت می‌شود، نیاز خواهد داشت. به‌محض بررسی و تأیید پروفایل شما، فرد می‌تواند جزئیات EOI خود را تکمیل و ارسال کند. هر فرد تنها یک‌بار می‌تواند پروفایل بسازد و اطلاعات روی آن تا شش ماه فعال، باقی خواهد ماند. اطلاعاتی که در این قسمت وارد می‌شوند، باید دقیق و صادقانه باشند و قبل از دعوت شدن متقاضی اگر تغییری در یکی از آن‌ها اتفاق افتاد، باید اطلاعات و پروفایل فرد به‌روز شود.
⦁ دعوت به درخواست
افراد بر اساس فاکتورهای مختلف EOI خود، امتیازبندی می‌شوند و بر اساس این امتیازها با یکدیگر مقایسه و رتبه‌بندی می‌گردند. رتبه‌ها با امتیاز بالا از جانب PEI PNP برای ارسال درخواست کامل خود، دعوت می‌شوند. اگر شما دعوت به درخواست کامل شوید، ایمیلی دریافت می‌کنید که شامل فایل و دستورالعمل برای ارسال درخواست شماست. اگر دعوت به درخواست برای برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد شده باشید، باید فرم درخواست را تکمیل کنید.
⦁ دعوت به مصاحبه
پس از ارسال درخواست کامل خود برای برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد، دعوت به مصاحبه حضوری خواهید شد. در این مصاحبه افسر و مامور PEI PNP با شما در مورد سابقه کاری، تاریخچه زندگی، تحصیلات، هدف و برنامه کسب‌وکار و مواردی ازاین‌دست صحبت خواهد کرد تا بتواند به شناخت کاملی از شما و کسب‌وکاری که پیشنهاد کرده‌اید دست پیدا کند.
⦁ اقامت موقت و راه‌اندازی کسب‌وکار
شما در این مرحله می‌توانید اجازه اقامت موقت کانادا را دریافت کنید و باید در پرنس ادوارد کسب‌وکار پیشنهادی را راه‌اندازی کنید. شما دو سال برای این‌که بیزینس را راه‌اندازی کنید و تعهدات خود را انجام دهید، فرصت دارید. در این مدت متقاضی باید گزارش پیشرفت کار و شرایط خود را به اداره مهاجرت تحویل دهد.
⦁ اعلام نامزدی
متقاضی باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار را به‌عنوان ودیعه نزد دولت استان پرنس ادوارد قرار دهد. این مبلغ قابل‌استرداد و برگشت است. بعد از ورود به این استان و بعد از یک سال اگر کسب‌وکاری راه‌اندازی شده شرایط قرارداد را برآورده کند و متقاضی تمامی تعهدات خود را انجام دهد، می‌توانید درخواست نامزدی دهد و اقامت دائم کانادا را دریافت کند. مبلغ ودیعه نیز به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و بدون سود به متقاضی برگردانده خواهد شد.
مهاجرت کارآفرینی

نکات مهم در مورد مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

برنامه سرمایه گذاری و ویزای کاری در این ایالت طی سه مسیر ارائه شده است که دو مورد از آن ها شامل خرید بیزینس با حق مالکیت ۱۰۰ درصدی و خرید بخشی از بیزینس ها است. یک مسیر دیگر اخذ ورک پرمیت است که شما می توانید با استفاده از آن به این منطقه مهاجرت کنید.
در ابتدای مسیر نیاز است تا روش مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد را انتخاب کنید و شرایط مختص به آن را مطالعه کنید.
شما پس از حضور در این کشور باید به فکر راه اندازی بیزینس به صورت فعال باشید و در صورتی که نتوانید بیزینس تان را راه اندازی کنید، مشکلاتی برای اقامت دائم و حتی تمدید ورک پرمیت به وجود خواهد آمد. سرمایه گذاری بسیار بالایی در این برنامه مورد نیاز نیست اما شما باید در ابتدای مسیر میزان این سرمایه گذاری را بر اساس نوع پروژه تان بررسی کنید.
شرایط سنی و مدرک تحصیلی زیاد نمی تواند در برنامه مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد مشکل ساز باشد و شما با مدرک دیپلم نیز می توانید برای کارآفرینی در این ایالت اقدام کنید.
از جمله مهم ترین ملاک ها در این برنامه باید به داشتن سابقه شغلی مدیریتی مرتبط اشاره کرد که از الزامات برنامه به حساب می آید.
در صورتی که بخواهید بهترین پرونده را در شرایط این برنامه ارائه دهید، می توانید با متخصصان کسب و کار و وکلای تراست بیزینس در تماس باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.
هزینه اقدام برای برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد
 برای ساختن و ارسال نامه ابراز تمایل نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اگر توسط PEI برای ارسال درخواست برای برنامه کارآفرینی در پرنس ادوارد انتخاب شدید، باید 10 هزار دلار کانادا بابت هزینه‌های مربوطه پرداخت کنید و فیش و یا مدرک پرداخت آن را در هنگام ارسال مدارک، ضمیمه کنید. برای اینکه میزان هزینه لازم ریال به دلار کانادا را حساب کنید، بد نیست از صفحه نرخ ارز در کانادا دیدن کنید.
 مدارک پرداخت قابل‌قبول شامل فیش بانکی، چک تأییدشده و یا یک دستور وجه قابل پرداخت به توسعه سرمایه‌گذاری جزیره پرنس ادوارد می‌شوند.
 اگر پرونده شما در ابتدای امر پذیرفته نشد، کل این مبلغ به متقاضی برگردانده خواهد شد. اگر پرونده شما قبل از مصاحبه حضوری با افسر مهاجرتی رد یا پس گرفته شود، ۷،۵۰۰ دلار پس داده می‌شود. اگر پرونده شما پس از مصاحبه حضوری با افسر مهاجرتی رد یا پس گرفته شود، هیچ مقداری از این هزینه قابل‌برگشت نیست.
مدارک لازم برای مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد
ثبت درخواست اولیه شما به صورت کاملا آنلاین انجام خواهد گرفت و برای درخواست اولیه باید یک سری از مدارک آماده شوند. دقت کنید که تمامی مدارک شما باید به زبان انگلیسی و به صورت رسمی ترجمه شوند و پس از آن خواهید توانست اپلیکیشن خود را شروع کنید.
مدارک کلی به چند بخش تقسیم بندی می شوند که شامل مدارک هویتی، مدارک مربوط به سابقه کاری، مدارک مالی و مدارک مربوط به بیزینس آینده است. فهرست زیر نشان دهنده تمامی مدارکی است که برای مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد به آن ها نیاز خواهید داشت.
⦁ مدارک هویتی به صورت ترجمه شده رسمی
⦁ پاسپورت معتبر
⦁ مدرک تحصیلی با جواز ECA
⦁ مدرک زبان
⦁ مدارک مربوط به سابقه شغلی
⦁ رزومه
⦁ بیزینس پلن
⦁ گواهی ازدواج (در صورت وجود)
⦁ گواهی عدم سوء پیشینه
⦁ گواهی سلامت پزشکی
⦁ مدارک مربوط به تحقیقات بازار
⦁ گواهی های تخصصی شغلی و مهارت ها

فاکتورهای مهم برای مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

برنامه مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد در دسته بندی برنامه های استانی این کشور قرار دارد و در صورتی که شما بتوانید مراحل کامل را طی کنید، پس از یک سال سابقه شغلی در بیزینس آینده می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.
این برنامه مسیر اقامت دائم را آسان تر می کند که با رسیدن به موفقیت در تاسیس بیزینس، شما می توانید از طریق برنامه مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد برای خانواده تان نیز اقامت دریافت کنید.
قبل از ارسال درخواست اولیه EOI بهتر است شما شرایط برنامه و شرایط خودتان را بررسی کنید و جدول امتیازبندی را تحلیل کنید. فاکتورهای مهمی در جدول وجود دارند که امتیاز نهایی شما با بررسی آن تعیین خواهد شد. می توان گفت، مهم ترین این فاکتورها داشتن سابقه شغلی، تمکن مالی و پروژه بیزینس آینده است.

ملاک سن برای مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

ملاک سن از نخستین مواردی است که بررسی می شود و این مورد بر اساس اطلاعات ثبت شده شما در زمان ثبت پروفایل امتیازدهی خواهد شد. بهترین بازه سنی برای کسب امتیازهای بیشتر بین ۲۵ تا ۴۴ تعیین شده است و شما می توانید در بازه سنی ۲۱ سال تا ۵۴ سال برای این برنامه شرکت کنید.
⦁ امتیاز برای سن پایین تر از ۲۱ و بالاتر از ۵۴ صفر است.
⦁ بهترین بازه سنی برای برنامه بین ۲۵ تا ۴۴ سال تعیین شده است.
⦁ حداکثر می توان ۳۰ امتیاز در این بخش دریافت کرد.

تمکن مالی برای مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

تمکن مالی از جمله شرایط اصلی برنامه مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد تلقی می شود. البته، در جدول امتیازبندی برای این بخش امتیازی در نظر گرفته نشده است. شما باید حداقل تمکن مالی ۶۰۰ هزار دلاری داشته باشید تا بتوانید درخواست اولیه تان را در سیستم آنلاین به ثبت برسانید.
این تمکن مالی می تواند به صورت نقد یا املاک و دارایی های دیگر باشد. دقت داشته باشید که دارایی های متقاضی نباید دارای مشکل قانونی باشند. شما می توانید میزان تمکن مالی را با ارائه مدارک مالی بانکی و مدارک اسناد به اثبات برسانید.
دقت داشته باشید که در کنار داشتن تمکن مالی ۶۰۰ هزار دلاری، شما نیاز دارید تا در مدت یک ساله پس از حضور در این ایالت، حداقل ۱۵۰ هزار دلار روی بیزینس آینده سرمایه گذاری داشته باشید. این سرمایه گذاری از جمله شروط اساسی برای وارد شدن پرونده شما به پروسه اقامت دائم کانادا است.
میزان سرمایه مورد نیاز برای احداث و مدیریت پروژه در شهرها و مناطق مختلف پرنس ادوارد متفاوت است. بنابراین، شما در زمان تحقیقات بازار باید تحلیل مناسبی در مورد میزان سرمایه های لازم برای احداث پروژه در این ایالت داشته باشید.
مهاجرت کارآفرینی

شرایط مهم رسیدن به اقامت دائم در برنامه مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

پس از حضور در این ایالت، شما باید شرایطی را محقق کنید تا پرونده تان وارد پروسه اقامت دائم شود و در این مرحله به مشکل برخورد نکنید. پس از حضور در این کشور و تاسیس بیزینس، در صورتی که شما در بازه یک ساله شرایط زیر را به دست آوردید، می توانید روی اقامت دائم کانادا حساب باز کنید.
متقاضی و خانواده وی باید در زمان فعال بودن بیزینس در این ایالت زندگی کنند. برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد زمانی تکمیل می شود که شما سرمایه گذاری حداقل ۱۵۰ هزار دلار روی بیزینسی مشخص انجام دهید.
بیزینس باید حداقل ۱۲ ماه به صورت پشت سر هم فعال بوده باشد. متقاضی باید به صورت فعال مدیریت بیزینس را در دست داشته باشد. باید مدارک دال بر هزینه ها ارائه شود که حداقل هزینه های ۷۵ هزار دلاری را نشان دهد.
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان