راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل

کدخبر : 18602
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل کدامند؟ ساعت سیکو از بهترین برندهای ساعت ژاپنی است که محصولات خود را در نهایت کیفیت و با استفاده از بهترین مواد اولیه به مشتریان خود عرضه می‌کند. ارزش خرید ساعت سیکو به قدری زیاد است که بسیاری از افراد خرید آن را نوعی سرمایه‌گذاری دانسته و با توجه به این موضوع اصل‌بودن ساعت اهمیت بسیار زیادی دارد.

درواقع، ساعت‌های فیک هیچ ارزشی نداشته و اگر بخواهید آن‌ها را روزی بفروشید، هیچ پولی بابت فروش این ساعت‌ها دریافت نخواهید کرد. متاسفانه این روزها مدل‌های فیک و تقلبی نیز به بازار عرضه شده که بسیار به مدل‌های اصل شبیه دارند و اندکی تشخیص آن‌ها از نمونه‌های اصل سخت است. در ادامه این مقاله از سایت گشتنی به بررسی بهترین راهکارهای تشخیص ساعت اصل از فیک می‌پردازیم.

راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل

برند ژاپنی سیکو به کیفیت عالی ساعت‌های خود شهرت زیادی داشته و ساعت‌های این برند به‌دلیل امکانات خاص خود محبوبیت زیادی در سرتاسر جهان دارند. با این وجود در خرید این ساعت‌ها باید دقت زیادی کرد؛ زیرا نمونه‌های فیک یا تقلبی نیز در بازار موجود هستند و گاهی اوقات این نمونه‌ها به قدری به یکدیگر شباهت دارند که به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. از سویی خرید ساعت فیک به جای اصل به‌دلیل قیمت بالای ساعت‌های سیکو یک نوع ضرر به‌شمار می‌رود. مهمترین راهکارهای تشخیص ساعت سیکو اصل از نمونه‌های تقلبی و فیک عبارت‌انداز:

خرید از فروشگاه‌های معتبر

بهترین راهکار برای کاهش هرگونه ضرر و به حداقل رساندن زیان‌های احتمالی خرید از فروشگاه‌های معتبر است. این دسته از فروشگاه‌ها برای جذب مشتریان بیشتر و ایجاد وفاداری در مشتری، کلیه ساعت‌های خود را با ضمانت و گارانتی اصل به مشتریان ارائه می‌کنند. این ضمانت و گارانتی نشان می‌دهد که ساعت اصل بوده و در صورت ایجاد هرگونه مشکل در ساعت، به‌صورت رایگان نیز تعمیر خواهد شد. درواقع، این دسته از فروشگاه‌ها برای داشتن فعالیت مداوم و مستمر، کلیه ساعت‌های خود را با ضمانت اصل تحویل مشتریان می‌دهند.

بررسی قیمت ساعت

یکی از راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل، توجه به قیمت آن است. معمولاً ساعت‌های فیک با قیمتی پایین‌تر از ساعت‌های دیگر به مشتریان فروخته می‌شوند. همچنین، بسیاری از سایت‌ها تخفیفات بسیار زیادی را برای ساعت‌ها قرار می‌دهند که این تخفیفات بیش از حد نشان می‌دهد این ساعت‌ها فیک بوده و اصل نیست؛ زیرا در صورت تخفیف‌‍‌های بسیار زیاد، فروشندگان در صورت اصل بودن ساعت‌ها متضرر خواهند شد. البته نمایندگی‌های اصل نیز تخفیف‌های خوبی لحاظ می‌کنند؛ اما این تخفیفات کاملاً منطقی هستند.

بررسی مشخصات ساعت سیکو قبل از خرید

در سایت مرجع سیکو و یا بسیاری از سایت‌های معتبر دیگر کلیه مشخصات ساعت‌های سیکو به‌طور کامل آورده شده است. قبل از خرید حتماً این مشخصات را با دقت مطالعه کرده و در هنگام خرید این مشخصات را بررسی کنید. به‌عنوان مثال، قطر و ضخامت ساعت باید با مشخصات سایت مرجع یکی بوده؛ و در غیر این صورت ساعت فیک خواهد بود. هر ساعتی مشخصات مربوط به خود را دارد که شما با مطالعه این مشخصات و بررسی آن‌ها به‌راحتی می‌توانید به اصل یا فیک بودن ساعت پی ببرید.

بررسی جعبه ساعت از دیگر راه‌های تشخیص ساعت سیکو

یکی از ویژگی‌ ساعت‌های اصل سیکو این است که این ساعت‌ها همراه با جعبه به مشتریان عرضه می‌شوند. البته هر ساعتی که جعبه داشته نیز به معنی اصل بودن نیست. بسیاری از ساعت‌های فیک نیز جعبه دارند. برای تشخیص جعبه اصل باید به نکاتی توجه کنید. اول این که دفترچه راهنما و کارت گارانتی درون جعبه قراردارد. همچنین، لوگو روی جعبه، دفترچه راهنما و کارت گارانتی هک شده است. فونت هک شده روی جعبه باید با فونت روی کارت گارانتی و دفترچه یکی بوده و متفاوت دیده نشود.

در نمونه‌های تقلبی لوگو ناهموار بوده و سبک قلم آن بسیار ضخیم به نظر می‌رسد. در حالی که در جعبه ساعت‌های اصل، فونت بسیار زیبا و ظریف بوده و این ظرافت به وضوح دیده می‌شود. علاوه‌بر موارد فوق، لوگوی جعبه با آرم روی خود ساعت کاملاً یکسان بوده و در صورت تفاوت بین این دو باید به اصل‌بودن ساعت شک کنید. ظاهر جعبه نیز بسیار شکیل و زیبا بوده و هرنوع پارگی و یا خرابی نشان می‌دهد که جعبه اصل نیست.

بررسی دفترچه راهنما

برند سیکو یک برند جهانی بوده و ساعت‌های آن به کلیه نقاط جهان ارسال می‌شود. با توجه به این موضوع دفترچه راهنمای این ساعت به زبان‌های مختلف نوشته شده تا افراد بتوانند راهنمای کار با ساعت را مطالعه کنند. علاوه‌براین، محتوای دفترچه با فونت ظریف نوشته شده است.

بررسی موتور ساعت

از دیگر راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل، بررسی مشخصات موتور است. شماره مدل ساعت در پشت ساعت در دو مجموعه چهار رقمی وجود دارد. 4 رقم اول شماره کالبر موتور و چهار رقم دوم کد کیس عدد کالبر است.

بررسی صدای عقربه‌ها از راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل

عقربه‌های ساعت سیکو اصل از دیگر مواردی هستند که اصل یا فیک‌بودن ساعت را نشان می‌دهند. در ساعت‌های اصل، عقربه‌ها بدون سر و صدا کار کرده و در ساعت‌های فیک و تقلبی عقربه‌ها معمولاً سر و صدا دارند.

- بررسی لوگو و ظاهر ساعت سیکو

در تمام ساعت‌های سیکو، شما می‌توانید لوگو را روی ساعت مشاهده کنید. نام لوگو با ظرافت روی ساعت هک شده و از حروف بزرگ برای نوشتن نام لوگو روی ساعت استفاده شده است.

استعلام کد و شماره سریال

از دیگر راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل، استعلام کد و شماره سریال است. تنها کافیست که به سایت سیکو وارد شده و شماره سریال 6 رقمی را وارد قسمت مربوطه در سایت کنید و با بررسی مشخصات ساعت در ساعت به اصل‌بودن آن پی ببرید.

خلاصه

راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از مهمترین مواردی هستند که شما حتماً باید آن‌ها را بدانید. ساعت‌های سیکو از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین ساعت‌های جهان هستند که در ژاپن تولید می‌شوند. خرید این ساعت‌ها به‌دلیل افزایش قیمت آن‌ها در گذر زمان یک نوع سرمایه‌گذاری به شرط خرید ساعت‌های اصل خریداری می‌شود. در این مقاله بهترین روش‌ها برای تشخیص ساعت‌های اصل از فیک بیان شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان