دریافت تاریخچه پلاک خودرو برای بیمه

دریافت تاریخچه پلاک خودرو برای بیمه
کدخبر : 18013
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پس از فروش وسیله نقلیه تخفیفات بیمه به مالک جدید منتقل می‌شود یا برای مالک قبلی باقی می‌ماند؟ در پاسخ این سوال باید گفت، تاریخچه پلاک خودرو یا موتور سیکلت، به دارندگان وسایل نقلیه کمک می‌کند تا بتوانند حتی پس از فروش خودرو همچنان از تخفیفات بیمه استفاده کنند.

 

در سال های گذشته، تخفیفات بیمه متعلق به خودرو بود. به این معنی که در صورت تعویض پلاک یا فروش خودرو، به مالک جدید تعلق می‌گرفت اما امروزه با تغییر کردن قانون بیمه شخص ثالث این تخفیفات متعلق به مالک است. فردی که قصد فروش خودرو خود را دارد در صورت استعلام تاریخچه پلاک خود می‌تواند همچنان شامل تخفیفات بیمه باشد و حتی این تخفیفات را به پلاک‌های دیگر خود یا اعضای درجه یک خانواده انتقال دهد.

برای استعلام بیمه نامه و جزئیات آن می توانید از راهنمای استعلام بیمه شخص ثالث از آدرس زیر استفاده کنید:

https://www.shahrekhabar.com/adv/170107780589184

نحوه دریافت تاریخچه پلاک خودرو چگونه است؟

drfgvdrtg

برگه تاریخچه پلاک خودرو، مدرکی است که انتقال پلاک شما به شخص دیگر را تایید می‌کند تا شما بتوانید تخفیفاتی که طی سال ها، از طریق بیمه شخص ثالث و رانندگی محتاطانه بدست آوردید را به پلاک دیگری که به نام خودتان است منتقل کنید. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توانیم تاریخچه پلاک خودروی خود را دریافت کنیم؟

برای برخورداری از تخفیفات بیمه شخص ثالث، در صورتی که قصد فروش خودرو یا موتور سیکلت خود را دارید باید برای دریافت تاریخچه پلاک خودرو، به مرکز تعویض پلاکی که انتقال در آن صورت گرفته مراجعه کنید.

دریافت تاریخچه پلاک خودرو تنها به صورت حضوری و با همراه داشتن مدارک هویتی (کارت ملی) ، در مراکز تعویض پلاک ممکن است. متأسفانه در حال حاضر هیچ روشی جهت دریافت تاریخچه پلاک خودرو به صورت آنلاین در دسترس نیست.

چگونه می‌توان از تاریخچه پلاک خودرو برای تخفیف بیمه استفاده کرد؟

اکثر کسانی که به دنبال دریافت تاریخچه پلاک خودرو خود هستند از این مدرک برای دریافت تخفیفات بیمه استفاده می‌کنند. از این رو می‌توان گفت کاربرد اصلی تاریخچه پلاک خودرو، انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث است. برای اینکه مشمول این تخفیفات شوید، باید در قدم اول با مراجعه به مرکز تعویض پلاکی که انتقال در آن صورت گرفته و با ارائه کارت ملی اقدام به دریافت برگه تاریخچه پلاک خودرو کنید، سپس با به همراه داشتن مدارک پلاک جدید خودرو و مدارک صاحب جدید خودرو به مرکز بیمه مورد نظر رفته و درخواست خود را جهت انتقال تخفیف بیمه به پلاک جدید ثبت نمایید.

یکی از مواردی که به تازگی اهمیت بالایی پیدا کرده است، اختصاص سهمیه بنزین به خودروی شما است. برای بررسی میزان سهمیه بنزین و وضعیت کارت سوخت خودروی شما نیز می توانید با کد ملی از  سایت های مربوطه استعلام بگیرید.

چنانچه شما هم علی رغم داشتن بیمه شخص ثالث و برخورداری از تخفیفات آن قصد فروش خودرو یا موتور سیکلت خود را دارید، می‌بایست با دریافت تاریخچه پلاک خودروی خود از مراکز تعویض پلاک و تحویل مدارک مالک و پلاک جدید به مرکز بیمه اقدام به این امر نمایید. تاریخچه پلاک خودرو به شما کمک می‌کند تا پس از فروش خودرو بتوانید تخفیفات بیمه خود را به پلاک جدیدی که به نام خودتان یا اعضای درجه یک خانواده‌تان است انتقال دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان