سریع ترین پردازنده موبایل روی کدام گوشی ها است؟

گوشی‌های موبایل موجود در بازار دارای سیستم عامل‌های متفاوتی هستند که باعث می‌شود برخی از آن‌ها سریع‌تر و برخی کندتر عمل کنند. اگر به دنبال خرید یک گوشی با سرعت بالا هستید، باید تفاوت بین قطعاتی که در مدار داخلی آن قرار گرفته را بدانید که مهم‌ترین آنها مربوط به CPU‌ است. در این مطلب می‌خواهیم یک معرفی کوتاه از این تراشه داشته باشیم و در ادامه به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که در آنها از سریع ترین پردازنده موبایل استفاده شده‌است.

سریع ترین پردازنده موبایل روی کدام گوشی ها است؟
کدخبر : 12705
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سریع ترین پردازنده موبایل روی کدام گوشی ها است؟

گوشی‌های موبایل موجود در بازار دارای سیستم عامل‌های متفاوتی هستند که باعث می‌شود برخی از آن‌ها سریع‌تر و برخی کندتر عمل کنند. اگر به دنبال خرید یک گوشی با سرعت بالا هستید، باید تفاوت بین قطعاتی که در مدار داخلی آن قرار گرفته را بدانید که مهم‌ترین آنها مربوط به CPU‌ است. در این مطلب می‌خواهیم یک معرفی کوتاه از این تراشه داشته باشیم و در ادامه به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که در آنها از سریع ترین پردازنده موبایل استفاده شده‌است.

پردازنده گوشی یا CPU

پردازنده موبایل را با نام Central Procesing Unite نیز می‌شناسند. این عبارت به معنی واحد مرکزی پردازش بوده و قطعه مربوط به آن در تمام گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود. در واقع اصلی‌ترین دلیل کند یا تند بودن عملکرد گوشی مربوط به همین تراشه کوچک است و هرچه قدرت بالاتری داشته باشد، سرعت بیشتر و هرچه این قدرت پایین‌تر باشد، سرعت دستگاه کمتر می‌شود؛ این موضوع روی قیمت گوشی نیز موثر است.

کدام پردازنده موبایل از سرعت بالاتری برخوردار است؟

lllllllllllll

در میان انواع پردازنده‌هایی که در بازار موجودند، برخی دارای سرعت بالاتر و برخی پایین‌تر هستند. بعضی از آنها مخصوص گوشی‌های اپل و گروهی نیز برای مدل‌های اندروید ساخته شده‌اند. قبل از آنکه بخواهیم به معرفی گوشی‌های با تراشه سرعت بالا بپردازیم، می‌خواهیم توضیح کوتاهی را در مورد چند نمونه از CPUهای پر سرعت داشته باشیم:

بالاترین سرعت در گوشی‌های اندروید با پردازنده Qualcomm Snapdragon

این پردازنده امریکایی مخصوص گوشی‌های اندروید ساخته شده و دارای سه سری 6، 7 و 8 است. به دلیل مصرف بهینه و تولید گرمای کم، محبوبیت زیادی در بین کاربران خود پیدا کرده است. جدیدترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 است که بهترین تراشه برای گوشی‌های اندروید جدید به حساب می‌آید. این مدل نسبت به تراشه‌های قبلی، 35 درصد سرعت بالاتری را داشته و همچنین مصرف باتری آن تا 40 درصد کمتر شده است.

سرعت بالای گوشی‌های سری جدید اپل با Apple A16 Bionic

این پردازنده که برای اولین بار در گوشی آیفون 14 پرو دیده شد، در یک فرایند مدرن 4 نانومتری تولید شده و عملکرد آن در گوشی‌های این برند فوق‌العاده است. این تراشه با صرفه‌جویی 20 درصدی در میزان انرژی و باتری و سرعت عمل بالایی که دارد، توانسته رقیبان خود را کنار زده و به بهترین پردازنده موبایل برای گیم و کاربری‌های دیگر تبدیل شود.

Dimensity 9200، پرچمدار گوشی‌های اندرویدی

تراشه Dimensity 9200، اگر چه در مقایسه با تراشه اپل چندان سرعت بالایی ندارد، اما در میان بهترین سی پی یوهای 2022 قرار گرفته و به همین دلیل می‌توانیم آن را در لیست پرسرعت‌ها قرار دهیم. این CPU، با استفاده از لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده است.

گوشی‌های اپل در صدر جدول با بهترین عملکرد CPU

llllllllll

همه ما می‌دانیم که اپل گوشی‌های خود را با بهترین امکانات و کیفیت تولید کرده و در تمام آنها از قطعاتی استفاده شده که بهترین تجربه کاربری را برای علاقه‌مندان برند خود به همراه داشته باشد. به همین جهت اپل در گوشی‌های خود از تراشه‌های قدرتمندی استفاده کرده که توانسته بهترین سرعت را ایجاد کند. این برند در جدیدترین گوشی خود با نام آیفون 15 از سی پی یو Apple A17 Bionic استفاده کرده است. این قطعه، اولین تراشه تولید شده توسط کارخانه ریخته گری پیشرو TSMC است.

سریعترین گوشی‌های میان رده

به جز اپل برخی دیگر از گوشی‌های اندروید موجود در بازار نیز، سرعت بالایی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. تولید کنندگان این برند سعی کرده‌اند، تا از تراشه‌های قوی استفاده کنند که اگرچه نسبت به گوشی‌های آیفون کمی ضعیف‌ترند اما تا حد زیادی سرعت خوبی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. در میان این گوشی‌های می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره کنیم:

  1. گلکسی S23 ultra سامسونگ

سامسونگ گلکسی S23 اولترا، با تراشه Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 تولید و برای قطعات داخلی آن از 8 هسته استفاده شده‌است. این مدل اگرچه قیمت بالایی دارد، اما تجربه کاربری فوق‌العاده آن باعث شده تا بتواند به عنوان یک رقیب جدی برای گوشی‌های آیفون به حساب آید.

  1. گوشی شیائومی 11 لایت 5g ne

گوشی شیائومی 1 لایت 5G NE، نسبت به دو مدل تولید شده قبل از خود، دارای تراشه قوی‌تری است. احتمالا شیائومی با تولید این محصول قصد داشته تا باگ‌های سرعتی را از بین ببرد و در بخش تراشه آن از قطعات بهتری استفاده کرده‌است. در این گوشی می‌توانیم تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G را ببینیم که در گوشی‌های اندروید یکی از قوی‌ترین‌ها است.

  1. گوشی سامسونگ گلکسی FE S20

این مدل دومین گوشی پرسرعت میان رده از برند سامسونگ است. در این مدل نیز از تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G استفاده شده و نسبت به قیمتی که دارد، از سرعت خوبی برخوردار است.

  1. گوشی سامسونگ ردمی نوت 10 پرو

در آخر گوشی سامسونگ ردمی نوت 10 پرو، با تراشه Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G در لیست گوشی‌های میان رده‌ای قرار می‌گیرد که دارای سرعت عملکرد بالایی هستند.

سریعترین گوشی‌های اقتصادی

llll

در میان انواع گوشی‌های پر سرعتی که در بازار موجودند، برخی از آنها با وجود قیمت پایین و اقتصادی که دارند، از سرعت خوبی نیز برخوردار هستند. مطمئنا تراشه‌های به کار رفته شده در این مدل از گوشی‌ها به گونه‌ای نیست که بتوان آن را با مدل‌های میان رده یا محصولات اپل مقایسه کرد، اما با سطح قیمتی که دارند، بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. در میان این گوشی‌ها می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره کنیم:

  1. گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

این گوشی در سال 2021 وارد بازار شد و از همان موقع در میان گوشی‌های اقتصادی طرفداران زیادی را پیدا کرد. تراشه به کار رفته در این محصول Qualcomm Snapdragon 860 بود و به همین دلیل توانست سرعت بالایی را در عملکرد خود داشته باشد.

  1. پوکو X3 شیائومی

گوشی دوم در لیست ما از برند شیائومی انتخاب شده و با تراشه Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G، توانسته سرعت عمل بالایی را برای کاربران خود به همراه داشته باشد.

  1. پوکو M3 پرو شیائومی 5G

در این مدل از گوشی شیائومی نیز از قطعاتی استفاده شده که بهترین و سریع‌ترین عملکرد را در میان گوشی‌های ارزان قیمت داشته باشد. سی پی یوی به کار رفته در این محصول، تراشه MediaTek MT6833 Dimensity 700 است که با داشتن 8 هسته در میان قطعاتش قرار داده شده است.

  1. ردمی نوت 9 پرو شیائومی

آخرین گوشی پیشنهادی با سرعت عمل بالا مربوط به ردمی نوت 9 پرو شیائومی است. تراشه‌ای که در این محصول به کار رفته با نام Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G شناخته شده و جزو پر سرعت‌ترین قطعات موجود در بازار است.

کلام آخر...

در این مطلب به معرفی انواع تراشه‌های پر سرعت موجود در بازار پرداختیم و در مورد ویژگی‌های آن‌ها صحبت کردیم. مطمئنا تعداد گوشی‌هایی که دارای سرعت بالا هستند، بیشتر از این است و ما تنها توانستیم به بخشی از آنها اشاره کنیم. سرعت بالای یک گوشی، تبلت یا حتی سیستم‌های کامپیوتری باعث می‌شود تا حس بهتری را در زمان استفاده از آن داشته باشید. برای آن که بتوانید نوع تراشه به کار رفته در یک مدل خاص را ببینید، باید به جدول مشخصات آن مراجعه کنید. در این قسمت تمام اطلاعات مربوط به پردازنده و همچنین تعداد هسته و دیگر موارد را خواهید دید و می‌توانید یک ذهنیت کلی را از نوع محصولی که خریداری می‌کنید، داشته باشید. اگر شما هم از مدل گوشی‌هایی استفاده می‌کنید که دارای سرعت بالایی هستند و از تراشه‌های باکیفیت در تولید آن‌ها استفاده شده، می‌توانید اسامی آن‌ها را به این لیست اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان