دیدنی های خیابان طبرسی مشهد

خیابان طبرسی مشهد یکی از محلات قدیمی این شهر است که به حرم مطهر رضوی منتهی می‌شود. مسافرانی که از شهرهای مختلف به مشهد سفر می‌کنند برخی از آن‌ها در هتل های این خیابان اقامت دارند. در این خیابان علاوه بر بارگاه متبرک امام رضا (ع)، دیدنی‌های دیگری نیز وجود دارند. بازارها و اماکن زیارتی و تاریخی این منطقه از مشهد به نوعی مهم‌ترین قسمت خیابان طبرسی هستند. اگر شما هم در سفر خود علاقه‌مند به بازدید از این اماکن هستید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دیدنی های خیابان طبرسی مشهد
کدخبر : 11700
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دیدنی های خیابان طبرسی مشهد

خیابان طبرسی مشهد یکی از محلات قدیمی این شهر است که به حرم مطهر رضوی منتهی می‌شود. مسافرانی که از شهرهای مختلف به مشهد سفر می‌کنند برخی از آن‌ها در هتل های این خیابان اقامت دارند. در این خیابان علاوه بر بارگاه متبرک امام رضا (ع)، دیدنی‌های دیگری نیز وجود دارند. بازارها و اماکن زیارتی و تاریخی این منطقه از مشهد به نوعی مهم‌ترین قسمت خیابان طبرسی هستند. اگر شما هم در سفر خود علاقه‌مند به بازدید از این اماکن هستید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی دیدنی های خیابان طبرسی مشهد

خیابان طبرسی مشهد جزو خیابان‌های محله نوغان است و از نقاط پرجمعیت آن به شمار می‌رود. دلیل نام‌گذاری این نام برای این خیابان، وجود مقبره شیخ طبرسی در جنب آن است. در این خیابان تعداد زیادی از هتل های مشهد و بعضی دیگر از اماکن دیدنی وجود دارد‌. فاصله خیابان طبرسی مشهد تا حرم مطهر امام رضا(ع) زیاد نیست و به راحتی می‌توان با وسایل نقلیه عمومی به آن دسترسی داشت. انتهای این خیابان به بست شیخ طبرسی حرم منتهی می‌شود که یکی از ورودی‌های حرم است. اگر در سفر خود به مشهد قصد بازدید از جاهای دیدنی و گردشگری نزدیک حرم را دارید، آشنایی با آن‌ها می‌تواند کمک خوبی به شما برای دسترسی راحت‌تر باشد.

 

1212

حرم مطهر رضوی در خیابان طبرسی

اولین مکانی که برای بازدید و زیارت از خیابان طبرسی مشهد می‌توانید انتخاب کنید، حرم مطهر امام رضا(ع) است. یکی از باشکوه‌ترین و معروف‌ترین اماکن زیارتی در مشهد و حتی ایران، حرم امام رضا(ع) است که در فصول مختلف سال زائران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بارگاه، دارای زیر مجموعه‌های مختلفی است که در آن واقع شده و از جمله آن‌ها می‌توان به موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد. هتل ‌های خیابان طبرسی مشهد علاوه بر خیابان امام رضا دسترسی سریعی به حرم دارند. صحن انقلاب مهمترین صحن حرم است که از طریق آن می‌توان به ضریح امام رضا(ع) دسترسی داشت. این صحن قدیمی‌ترین صحن حرم است که حدود ۶۷۴۰ متر مربع مساحت دارد و در دوران تیموریان و صفویان توسعه یافته است. صحن جامع رضوی نیز بزرگ‌ترین صحن حرم است که مراسم‌های مختلف و سخنرانی ‌ها در آن برگذار می‌شود و حدود ۱۱۷۵۰۰ متر مربع زیر بنا دارد.

گنبد خشتی در محله نوغان

پس از حرم امام رضا، امام زاده سید محمد یا همان گنبد شیخی یکی از زیارتگاه‌های شهر مشهد است که در نزدیکی حرم مطهر واقع شده و جزو دیدنی های خیابان طبرسی به شمار می‌رود. این گنبد خشتی آرامگاه یکی از سادات شهر مشهد و از اعقاب امام موسی بن جعفر (ع) است که در سال ۸۳۲ هجری قمری از دنیا رفته و احتمالا در همان زمان برای او مقبره ساخته شده است. هتل‌ های خیابان طبرسی به این مکان نزدیک هستند و برای مسافرانی که در این هتل ها اقامت دارند ویژگی مثبتی خواهد بود. این گنبد خشتی در ۵۰۰ متری حرم مطهر واقع شده که پس از زیارت امام رضا(ع) می‌توانید از این مکان دیدن کنید.

1212121212

مدرسه میرزا جعفر در خیابان طبرسی مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی خیابان طبرسی، مدرسه میرزا جعفر است که در سال ۱۰۵۹ هجری قمری توسط فردی به نام میرزا جعفر سروقدی تاسیس شده و هم اکنون جزئی از دانشگاه علوم اسلامی مشهد به شمار می‌رود. این مدرسه تاریخی در حرم امام رضا(ع) و در صحن انقلاب آن واقع شده و مورد توجه گردشگران زیادی است. یکی از مهمترین بخش‌های این مدرسه، کتابخانه آن است که علاوه بر کتاب‌های ارزشمند، معماری زیبا و منحصر بفردی را نیز به نمایش می‌گذارد. این کتابخانه در طبقه دوم مدرسه قرار دارد. بخش دیگر این مدرسه سرداب آن است که مدفن برخی از علما و بزرگان مانند شیخ حر عاملی، میرزا جعفر سروقدی و ملا میرزا شیروانی است. با رزرو هتل در نزدیکی حرم می‌توانید به راحتی از این اماکن بازدید کنید.

1222222222222222

مقبره عادلشاه افشار

مقبره عادلشاه افشار، برادر زاده نادر شاه افشار است که در کنار امام رضا (ع) قرار دارد از دیگر جاهای دیدنی خیابان طبرسی مشهد به شمار می رود. اگر در هتل ضیافت الزهرا مشهد اقامت دارید به راحتی می‌توانید از این مقبره بازدید کنید. مقبره او در گورستان خانوادگی نادری عادلشاه قرار دارد. عادلشاه از سال ۱۱۲۶ تا ۱۱۲۷ پادشاهی کرد و زمانی که به حکومت رسید تقریبا ۲۴ سال سن داشت. در زمان قتل نادرشاه افشار، عادلشاه مسئولیت قتل را بر عهده گرفت و خزائن او را از کلات به مشهد منتقل کرد. سرانجام در نبرد بین عادلشاه و برادر کوچکش ابراهیم خان، عادلشاه شکست خورد و به اسارت ابراهیم خان در آمد. عادلشاه در نهایت در مشهد به دستور ابراهیم خان اعدام شد

بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد یکی از بازارهای قدیمی و نزدیک به حرم و خیابان طبرسی مشهد است که قدمت آن به به زمان حکومت محمد رضا شاه باز می‌گردد. این بازار قدیمی توسط معماری به نام داریوش بوربور در دو طبقه ساخته شده و معماری آن به سبک سنتی و اسلامی است. دو طاق بزرگ در دو سوی بازار قرار دارد که با سبک معماری پلکانی طراحی شده و بسیار ساده و زیباست. هتل مدینه الرضا مشهد یکی از هتل های نزدیک به حرم و بازار امام رضاست. اگر برای خرید سوغاتی در یکی از هتل های نزدیک حرم و خیابان طبرسی مشهد اقامت داشته باشید براحتی می‌توانید به بازار رضا مراجعه کنید. از جمله غرفه‌هایی که در این بازار فعالیت می‌کنند می‌توان به فروشگاه زعفران، ادویه، پوشاک، پارچه، اسباب بازی، طلا، تسبیح و مهر و سجاده و نقره فروشی اشاره کرد. از دلایلی که باعث می‌شود مسافران از این بازار خرید کنند، قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی آن است.

بازار فردوسی نزدیک خیابان طبرسی در مشهد

از دیگر مراکز خرید خیابان طبرسی می‌توان به پاساژ فردوسی ۱ و ۲ اشاره که در بلوار مفتح واقع شده و از خیابان طبرسی دسترسی راحتی به آن وجود دارد. در بین هتل های مشهد علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، هتل مقدم مشهد نیز در نزدیکی حرم است که به پاساژ فردوسی نیز نزدیک است‌. این پاساژ یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در سطح شهر مشهد است که مسافران از آن استقبال می‌کنند. در این بازار فروشگاه‌های متنوعی در هر طبقه از جمله فروشگاه پوشاک بزرگسالان و کودکان، سیسمونی، بدلیجات، طلا و جواهر، لوازم آرایشی، لوازم عروس و داماد و... وجود دارد.

121212

این مرکز خرید دارای پارکینگ اختصاصی بزرگی است که می‌توانید برای پارک خودرو از آن استفاده کنید. هر طبقه از پاساژ فردوسی به فروش لوازم خاصی اختصاص پیدا کرده است. در طبقه همکف آن پوشاک بانوان و آقایان و در طبقه منفی یک فروشگاه‌های لوازم مربوط به کودکان و سیسمونی نوزادان قرار دارد. در بازار فردوسی ۲ نیز می‌توانید شاهد تنوع این محصولات به علاوه فروشگاه کیف و کفش باشید‌. با مترو می‌توانید به راحتی از ایستگاه خیابان طبرسی به پاساژ فردوسی دسترسی داشته باشید.

بازار ایثار مشهد

یکی از تفریحاتی که برای بانوان اهمیت زیادی دارد، خرید لباس و پوشاک است. بازار ایثار در نزدیکی خیابان طبرسی مشهد یکی از مراکزی است که برای خرید انواع مانتو به آن مراجعه کنید. این بازار یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای فروش مانتو در مشهد است و شهرت زیادی دارد. این مرکز خرید دسترسی راحتی به حرم رضوی دارد و اجناس آن بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه هستند. برای بازدید از این بازار از ساعت ۹ صبح تا اواخر شب می‌توانید مراجعه کنید. در کنار بازدید از دیگر جاهای دیدنی خیابان طبرسی، خرید از بازار ایثار را از دست ندهید.

بهترین هتل خیابان طبرسی مشهد

یکی از بهترین هتل‌ آپارتمان‌های خیابان طبرسی مشهد که به حرم امام رضا و دیگر جاهای دیدنی این منطقه نزدیک است، هتل آپارتمان شرق زیست را می‌توان نام برد که از هتل‌های ۳ ستاره به شمار می‌رود. این هتل ۹ طبقه دارای انواع واحدهای اقامتی است که از امکانات آن‌ها نیز می‌توان به یخچال، حمام، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع و اینترنت در اتاق اشاره کرد. در سه طبقه از این هتل فروشگاه و مرکز خرید وجود دارد. در طبقات دیگر پارکینگ، رستوران و استخر قرار دارد. از امکانات عمومی این هتل آپارتمان می‌توان به تاکسی سرویس، آسانسور، نمازخانه، لاندری، اینترنت لابی و چایخانه سنتی اشاره کرد. یک کافی‌شاپ نیز در آن وجود دارد که برای صرف عصرانه و نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌توانید از آن‌ استفاده کنید.

هتل آپارتمان شادتوس مشهد

اگر به دنبال هتل خوب در خیابان طبرسی مشهد و نزدیک به حرم هستید، هتل آپارتمان شادتوس نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این هتل در سال ۱۳۸۲ افتتاح گردیده و هم اکنون از زائران امام رضا (ع) پذیرایی می‌کند. برای رزرو انواع سوییت‌های این هتل آپارتمان می توانید از پرسنل و کارکنان خوش برخورد این هتل کمک بگیرید. فضای سبز، پارکینگ، آسانسور، لاندری، رستوران، کافی‌شاپ و... از امکانات عمومی این هتل آپارتمان هستند. این هتل علاوه بر اینکه به حرم رضوی نزدیک است، خدمات خوب و قیمت مقرون به‌ صرفه‌ای دارد. در رستوران ان انواع غذاهای ایرانی با مواد اولیه تازه طبخ ‌می‌شوند. اگر به دنبال هتل فولبرد قیمت مناسب هستید، انتخاب این هتل آپارتمان گزینه مناسبی است‌. هتل آپارتمان شادتوس در ابتدای خیابان طبرسی مشهد واقع شده است.

در پایان

در این مطلب با معرفی تمام جاهای دیدنی خیابان طبرسی مشهد مشهد همراه شما عزیزان بودیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود به مشهد از بازارها و اماکن دیدنی این منطقه بازدید کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو هتل در خیابان طبرسی می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید و از دیگر مطالب آن بهره‌مند شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان