ریزش شدید قیمت سکه در بازار امروز | قیمت سکه تمام چند به فروش رسید؟

ریزش شدید قیمت سکه در بازار امروز | قیمت سکه تمام چند به فروش رسید؟
کدخبر : 11613
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه از سال 97 تا سال جاری نوساناتی داشته که  که این نوسانات  بیشترین عامل مؤثر در  تحریم‌ها و نوسانات شدید بوده است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند.

روز گذشته قیمت طلا و سکه افزایشی بود. این روند صعودی با کاهش قیمت انس جهانی طلا در پایان معاملات دیروز کمی تعدیل شد و سکه را از کانال ۳۵ میلیون تومانی و مثقال را از قله ۱۲ میلیونی پایین کشید.

صبح روز گذشته سکه وارد کانال ۳۵ میلیون تومانی شد و هر مثقال طلا نیز در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومانی سرگردان بود. در پایان معاملات اما، رشد قیمت طلا و سکه کمی تعدیل شد و به کانال ۳۴ میلیونی برگشت. مثقال نیز از ورود به کانال ۱۲ میلیون تومانی صرف‌نظر کرد.

قیمت سکه و طلا 12 اردیبهشت 1402

بازگشایی بازار فلز گرانبها روز گذشته مصادف شد با ورود قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومانی. تا میانه‌های معاملات روز گذشته انس جهانی طلا نیز افزایش داشت و توانست محدوده مقاومتی ۲۰۰۰ دلاری را بشکند.

اما بعد از ظهر دیروز انس‌ طلا کاهش قیمت داشت به نظر می‌رسد کاهش قیمت طلای جهانی توانست صعود سکه در بازار داخلی را کمی تعدیل کند. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا به قیمت ۱۹۸۱ دلار رسیده است.

طلا مالیات بر عایدی سرمایه را پیش‌خور کرده است؟

دیروز مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شد. دریافت این مالیات از معاملات انواع طلا از سوی قانون‌گذار تایید شده است. اما معامله‌گران بازار فلز گرانبها معتقدند موضوع این مالیات مدت‌هاست که مطرح است و اثرات روانی خود را بر جامعه گذاشته است.

از سوی دیگر موضوع ثبت و ضبط تمام مبادلات طلا در سامانه‌ای به نام تجارت در روزهای گذشته مطرح شد. فعالان بازار معتقدند این سامانه‌ی خرید و فروش، موجودی و نقل و انتقالات سکه و طلا را ردیابی و حرکت سرمایه را رصد می‌کند و زیرساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه همین سامانه تجارت است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی ۷۵۲ هزار تومان گران شد و با قیمت ۳۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان در پایان معاملات روز گذشته بسته شد. این قطعه دیروز به کانال ۳۵ میلیون تومانی ورود کرد اما با کاهش قیمت طلای جهانی نتوانست این محدوده را حفظ کند.

سکه بهار ۳۰۹ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه دیروز ۱۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه، با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز ۳۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب سکه‌ بهار  کاهش محدودی داشت. حباب سکه امامی ۵۴۲ هزار تومان گران شد و متعاقب رشد ۳۰۰ هزار تومانی سکه گرمی حباب این قطعه ۲۶۴ هزار تومان افزایش داشت. امروز حباب ربع سکه ۱۲۵ هزار تومان گران شد.

صبح دیروز قیمت طلا با روند افزایشی باز شد. هر مثقال طلا که در بیشتر زمان معاملات دیروز در کانال ۱۲ میلیون تومانی قرار داشت در پایان معاملات با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش محدودی داشت و با قیمت دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست دوم روز گذشته با قیمت دو میلیون و ۷۱۱ هزار تومان مبادله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان