جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان | تکلیف رتبه بندی این معلمان مشخص شد

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان | تکلیف رتبه بندی این معلمان مشخص شد
کدخبر : 11563
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان  اواخر آبان ماه سال گذشته  به تصویب رسید.  رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها ۳۰ درصد افراد در خصوص رتبه بندی اعتراض دارند که تا پایان خردادماه به آنها رسیدگی می شود.

رضامراد صحرایی بعد از ظهر شنبه در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه طی نشست صمیمی با معلمان نمونه و مدیران مدارس آموزش و پرورش که در دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: امسال در روز بزرگداشت معلم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا یادآور نقش معلمان در اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: معلمان مرجعیت خود را نه از دولت و نه فرد خاصی می‌گیرند بلکه برآمده از زحمات و اقدامات خالصانه خود بوده که در دولت سیزدهم به منظور قدردانی از زحمات این قشر اجرای طرح رتبه بندی معلمان در دستور کار اجرایی قرار گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان اقدام بزرگی بود که از سال ۱۳۹۰ مطرح شده اما هیچ دولتی جز دولت سیزدهم برای انجام این طرح ریسک نکرده است.

صحرایی ادامه داد: طرح رتبه بندی همانند مشق نانوشته‌ای بود که تا زمان اجرایی نشدن آن مشکلات موجود بروز نمی‌کرد و اجرای آن اگرچه امروز با مشکلاتی همراه است اما رفع این مشکلات در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد از معلمان نسبت به طرح رتبه بندی خود معترض بوده که تا پایان خرداد ماه با ارائه مدارک خواسته شده از آنها درصدد رفع آن خواهیم بود و طی روزهای آینده نیز معلم‌هایی که مشمول رتبه بندی نبوده و یا در بلاتکلیفی قرار دارند تعیین تکلیف خواهند شد.

صحرایی به اهمیت امتحانات پایان ترم دانش آموزان کنکوری تاکید کرد و افزود: امسال ۴۰ درصد کنکور متأثر از امتحانات بوده و برای کم کردن دخالت مافیای کنکور و نیز نشان دادن اهمیت دروس شخصیت ساز در سال‌های آینده تأثیر گذاری امتحانات افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در سال جاری تا سال ۱۴۰۳ برای واریز مستقیم سرانه‌ها به حساب مدیران را در دستور کار قرار داده و تصمیم بر این است که این مبالغ دیگر به آموزش و پرورش تحویل داده نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان