برنامه سفر 4 روزه از تهران به شمال

وقتی حرف از سفر و طبیعت‌گردی پیش می‌آید، قطعاً سفر به خطه سرسبز شمال یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود چراکه در همان ابتدای مسیر، در بدو ورود به شمال کشور، طبیعت زیبا و بی‌نظیرش هرکسی را به خود مجذوب خواهد کرد.

برنامه سفر 4 روزه از تهران به شمال
کدخبر : 10607
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وقتی حرف از سفر و طبیعت‌گردی پیش می‌آید، قطعاً سفر به خطه سرسبز شمال یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود چراکه در همان ابتدای مسیر، در بدو ورود به شمال کشور، طبیعت زیبا و بی‌نظیرش هرکسی را به خود مجذوب خواهد کرد. اگر پایتخت‌نشین هستید و می‌خواهید تعطیلات خود را به‌دوراز شلوغی‌ها و هوای آلوده بگذرانید، چمدانتان را ببندید و با سفر از تهران به شمال، اوقات خود را در کنار دریای زیبای خزر یا در جنگل‌های سرسبز شما بگذرانید. شمال کشور از آن دسته از مقاصد گردشگری است که هر گوشه‌ای از آن را نگاه کنید طبیعت فوق‌العاده زیبایی را خواهید دید، بنابراین برای بازدید از همه جاذبه‎های گردشگری شمال قطعاً در سفر کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست؛ اما نگران نباشید در ادامه با یک برنامه 4 روزه، سفر از تهران به شمال شروع می‌کنیم و از جاذبه‌های دیدنی در طول مسیر دیدن خواهیم کرد؛ همچنین شما می‌توانید به ساری یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمالی کشور سفر کنید و با اقامت در بهترین هتل های ساری، سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

روز اول: از جاده چالوس تا نمک‌آبرود

جمله معروف از مسیر لذت ببر را حتماً شنیده‌اید؛ سفر از تهران به شمال از آن مقاصدی است که در مسیر باید کنار بزنید و از طبیعت زیبا و هوای خوب لذت ببرید. برای سفر از تهران به شمال مسیرهای متعددی همچون چالوس و هراز وجود دارد، اما ما در این سفر، جاده معروف چالوس را انتخاب کرده‌ایم. توصیه می‌کنم صبح زود حرکت کنید صبحانه را در دل طبیعت و در جاده زیبای چالوس نوش جان ‌کنید.

جاده چالوس

جاده چالوس، یکی از پرطرفدارترین ظ است که از کرج عبور می‌کند و به استان مازندران منتهی می‌شود؛ این جاده دارای پیچ‌وخم و همچنین تونل‌های زیادی است اما به خاطر چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا در مسیر کرج – چالوس، اغلب مسافران برای سفر از تهران به شمال، این جاده را ترجیح می‌دهند؛ البته در نظر داشته باشید در ایام پر سفر ترافیک‌های سنگینی در این جاده برقرار است.

آبشار هفت‌چشمه یا ارنگه

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چالوس، آبشار هفت‌چشمه است که در کیلومتر 18 جاده چالوس در نزدیکی روستای ارنگه واقع‌شده است. آبشار هفت‌چشمه از چند آبشار کوچک و بزرگ در کنار هم تشکیل‌شده است که ارتفاع بزرگ‌ترین آبشار 7 متر است؛ این آبشار در یک دره و در دل صخره‌های سنگی قرارگرفته است که منظره زیبا و باصفایی را خلق کرده است.

برای رسیدن به آبشار هفت‌چشمه در کیلومتر 18 جاده چالوس با دیدن تابلو روستای ارنگه به سمت راست بپیچید، سپس ماشینتان را کمی جلوتر از رستوران هفت‌چشمه پارک کنید و در آخر باکمی پیاده‌روی به آبشار خواهید رسید.

بازار نوشهر

از جاده چالوس مسیرتان را تا شهر سرسبز شمالی نوشهر ادامه دهید؛ بی‌شک نوشهر را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای شمالی دانست که جاذبه‌های گردشگری و روستاهای زیادی را در دل خود جای‌داده است که قطعاً نمی‌توان در یک روز از همه آن بازدید کرد. گشت‌وگذار در بازار نوشهر، یکی از محبوب‌ترین تفریحات مسافران است چراکه عطر بوی میوه‌ها و سبزی‌های محلی و تکاپوی مردم مازنی حال و هوای وصف‌نشدنی را در بازار نوشهر به وجود آورده است.

1

پلاژ سیترا

مگه می‌شود در سفر از تهران به شمال به دریا نرفت و آب‌تنی نکرد! یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی نوشهر، منطقه توریستی پلاژ سیترا است که امکان شنا و تفریحات آبی در دریای خزر را در همه روزهای سال فراهم کرده است. این مجموعه از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی همچون والیبال ساحلی، جت اسکی، قایق‌سواری، رستوران، عکاسی، هتل و... برخوردار است.

پارک جنگلی سی‌سنگان

پارک جنگلی سی‌سنگان از آن دسته از جاذبه‌هایی است که مسافران در سفر از تهران به شمال، نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهند؛ این پارک با پوشش گیاهان متنوع، در نزدیکی دریا و 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع‌شده است.

نمک‌آبرود دهکده سرگرمی شمال

برای رسیدن به مقصد بعدی می‌بایست حدود 30 دقیقه رانندگی کنید تا از نوشهر به دهکده توریستی و تفریحی نمک‎آبرود برسید؛ یکی از بهترین تجربه‌هایی که فقط در نمک‌آبرود می‌توانید کسب کنید، تله‌کابین معروف آن است. در تله‌کابین نمک‌آبرود گردشگران قرار است سفری طولانی را بر فراز جنگل و دریا سپری کنند.

 

تفرجگاه ساحل نمک‌آبرود

اگر در سفر از تهران به شمال به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز آبی هستید، حتماً به ساحل نمک‌آبرود سری بزنید؛ این تفرجگاه علاوه بر ساحل بی‌نظیرش به دلیل تفریحات متنوع همچون قایق‌سواری، ماهیگیری، پاراسل، شاتل، جت اسکی و... در میان گردشگران بسیار محبوب واقع‌شده است.

روز دوم: سلمانشهر و کلاردشت زیبا

سلمانشهر معروف به متل قو یکی از شهرهای تفریحی شمالی بشمار می‌رود؛ اغلب مسافران در سفر به مازندران زمانی را برای تفریح در این ساحل آرامش‌بخش اختصاص می‌دهند و همین استقبال پرشور مسافران باعث شده در این شهر امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی ازجمله مراکز خرید، پلاژ ساحل، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، رستوران و کافه، اسکی روی آب، قایق‌های تندرو، پاراسلینگ، شاتل دریایی، پاراسل و هاورکرافت وجود داشته باشد.

اگر دوست داشتید زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانید با اقامت در هتل سلمانشهر خاطرات فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

دشت‌های سرسبز کلاردشت

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر از تهران به شمال را فقط برای دریایش دوست دارید، بهتر است از رفتن به کلاردشت صرف‌نظر کنید، چراکه در کلاردشت دریایی وجود ندارد اما قطعاً با دیدن طبیعت زیبایش شگفت‌زده خواهید شد و جای خالی دریا را احساس نخواهید کرد. در ادامه به رویایی تر‎ین جاذبه‌های دیدنی کلاردشت خواهیم پرداخت.

دهکده مازیچال، جایی در حوالی ابرها

اگر به دنبال مقصدی متفاوت، جایی در آسمان‌ها در نزدیکی ابرها هستید، بی‌درنگ به سمت مازیچال کلاردشت بروید و از تماشای ابرها در زیر پایتان متحیر شوید. در نظر داشته باشید در دهکده مازیچال خبری از هتل‌های مدرن و لوکس نیست و افرادی که می‌خواهند در این روستا اقامت داشته باشند باید با تجهیزات مناسب، کمپینگ را در دل طبیعت تجربه کنند.

رودباک از روستاهای کلاردشت

در کلاردشت روستاهای زیبا و زیادی وجود دارد که هرکدام با طبیعت منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری شمال کشور بشمار می‌روند. در دامنه علم‌کوه و رشته‌کوه البرز، روستایی خوش آب‌وهوا به نام رودباک واقع‌شده است که طبیعت زیبا و چشم‌نواز باعث محبوبیت آن در میان مسافران شده است. اگر به روستای رودباک کلاردشت سفرکرده‌اید، مطمئن باشید به‌هیچ‌وجه حوصله‌تان سر نمی‌رود چراکه در روستا و اطراف روستا جاذبه‌های زیادی همچون آبشار، کوه، رودخانه و... دارد که می‌تواند شما را شما را سرگرم کند. اگر اهل کوهنوردی هستید بهتر است بدانید این منطقه دارای فدراسیون کوهنوردی فعالی است و همیشه میزبان کوهنوردان می‌باشد.

جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد

واقعاً حیف است اگر در سفر از تهران به شمال، از زیباترین جاده‌های ایران دیدن نکنید؛ جاده رویایی کلاردشت به عباس‌آباد به‌قدری زیبا و شگفت‌انگیز است که دلتان نمی‌خواهد به انتهای آن برسید. این جاده توسط درختان زیاد احاطه‌شده است که این سرسبزی درختان، جلوه خاصی را به این جاده بخشیده‌اند و همین امر باعث شده جاده کلاردشت به عباس‌آباد از مشهورترین جاده‌های شمال کشور باشد.

روز سوم: عباس‌آباد و تنکابن

پس از عبور از جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد به یکی دیگر از شهرهای زیبای مازندران، عباس‌آباد خواهیم رسید. عباس‌آباد به جنگل‌هایش معروف است؛ اما بهتر است بدانید این منطقه علاوه بر جنگل، جاذبه‌های فوق‌العاده زیبایی را در دل خود جا کرده است که هرکسی در سفر از تهران به شمال باید از آن دیدن کند.

پارک ملی خشکه‌داران، تنها جنگل جلگه‌ای

پارک ملی خشکه‌داران تنها جنگل جلگه‌ای بشمار می‌رود که به خاطر وجود تنوع زیاد پوشش گیاهی، گونه‌های جانوری و درختان کهن این جنگل به‌عنوان آثار طبیعی بسیار ارزشمند است از همین رو جنگل خشکه‌داران جزو مناطق حفاظت‌شده، است. اگر از جنگل نوردی و اتراق در دل جنگل لذت می‌برید، کافیست بار سفرتان را ببندید و با کمپینگ در این جنگل روحتان را تازه کنید.

توضیحات متا:

وقتی حرف از سفر و طبیعت‌گردی پیش می‌آید، قطعاً سفر به خطه سرسبز شمال یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود چراکه در همان ابتدای مسیر، در بدو ورود به شمال کشور، طبیعت زیبا و بی‌نظیرش هرکسی را به خود مجذوب خواهد کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان