برگزاری آزمون های کشوری بدون کاغذ

رییس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش به سمت برگزاری آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است؛ امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آن ها را موبایل، اسکرین و کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

برگزاری آزمون های کشوری بدون کاغذ
کدخبر : 897
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

عبدالرسول پورعباس امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل سازمان سنجش در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: دوره بیست و ششم در دو مرحله برگزار شد و در نهایت ۸۳ نفر برگزیده شدند.

دوره بیست و ششم المپیاد علمی دانشجویی در شهریور ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و ۸۳ نفر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت کردند.

به گفته وی المپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است. در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار شد و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

او گفت: از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد ۸۳ نفر برگزیده شدند که از این میان، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه ها قرار گرفته است.

دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه های دوم و سوم دانشگاه ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند.

او گفت: ضمن اعطای جوایز به برگزیدگان، ۱۵ نفر اول ۲۳ رشته به دانشگاه های برتر معرفی می شوند که می توانند بدون آزمون پذیرفته شوند. ۱۵ نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب ۹۰ درصد نمره می توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.

وی از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی و دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود.

رییس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری ۱۸ آزمون کشوری گفت: سازمان سنجش به سمت آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

او گفت: در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است و وزیر علوم در بازدیدی که از قرنطینه سنجش داشت بر این موضوع تاکید کرد. همکاران ما در قرنطینه ۶ ماه از سال نه نور آفتاب می بینند نه خانواده های خود را!

وی با تاکید بر عدالت محوری در عملکرد سازمان سنجش گفت: سنجش بین یک داوطلب از روستای دور افتاده با داوطلب تهرانی تفاوتی قائل نمی شود و این که مورد اعتماد مردم هستیم مایه افتخار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان