هشدار جدید پلیس فتا

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: مردم مراقب افراد سودجو در ثبت‌نام وام فرزندآوری باشند. احتمال دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

هشدار جدید پلیس فتا
کدخبر : 857
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهارکرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران اقدام می‌کنند. یکی از این موارد سوء‌استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز احتمال دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

براساس گزارش ایسنا، داود معظمی گودرزی با بیان اینکه در این روش مجرمین سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» و … توجه کاربران را جلب می‌کنند.

کلاهبرداران افراد را به صفحات دیگر هدایت کرده یا حتی در فضای گفت‌وگوی خصوصی اقدام به چت کردن با آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ بیان کرد: مجرمان در نهایت درخواست واریز وجه برای انجام امور اداری و بانکی کرده و اطلاعات شخصی متقاضیان را نیز دریافت می‌کنند،

او ادامه داد:‌ این مجرمان با چند شیوه می‌توانند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

شیوه نخست هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ است. ممکن است حتی مبالغ اندکی را برای ثبت‌نام درخواست کنند، اما این صفحات جعلی بوده و با کپی کردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنان خالی می‌شود.

معظمی گودرزی اضافه کرد:‌ در روش دیگر ممکن است مبلغی را به شیوه کارت به کارت دریافت کرده اما دیگر پاسخی به تماس‌ها ندهند.

همچنین ممکن است این افراد با دریافت اطلاعات شخصی و هویتی افراد اقدام به سوء‌استفاده از این اطلاعات کرده و برای آنان مشکلات دیگری را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب تبلیغات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را بخورند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت:‌ تنها سایت معتبر و مورد تائید بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات فرزندآوری، وب سایت ve.cbi.ir است.

شهروندان توجه داشته باشند که از مراجعه به لینک‌های دیگر خودداری کنند و همچنین به آدرس سایت نیز دقت کنند. چون ممکن است افراد سودجو با ایجاد آدرس‌های مشابه سعی در کلاهبرداری داشته باشند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان