مدارس در این شهر تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تعطیلی مدارس ۱۲ شهرستان استان به دلیل وقوع گرد و غبار خبر داد. وضعیت تهران نارنجی شد و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

مدارس در این شهر تعطیل شد
کدخبر : 534
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 اشرفی گفت: با تصمیم ستاد کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان، کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، شادگان ، دشت آزادگان، هویزه، بهبهان و هندیجان امروز سه‌شنبه تعطیل است.

او می‌گوید: همچنین کارکنان اداراتی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله عروقی، آسم و قلبی هستند می‌توانند با توجه به وقوع گرد و غبار در محل کار حاضر نشوند.

پدیده گرد و غبار از یکشنبه در برخی شهرهای خوزستان آغاز شد و شاخص کیفی هوای خرمشهر را در این روز در شرایط خطرناک قرار داد.

روز گذشته نیز ۱۸ شهرستان درگیر پدیده گرد و غبار بودند که در ساعت ۱۳ میزان گرد و غبار در امیدیه به ۳۱ برابر حد مجاز، در ساعت ۱۰ صبح در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز و در ساعت ۸ صبح در خرمشهر و آبادان به ۱۲ برابر حدمجاز رسید.

با وجود انتقاد در فضای مجازی، اما کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان، دوشنبه برای مدارس و ادارات تعطیلی اعلام نکرده است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته جاری به تناوب همزمان با افزایش ابر و احتمال بارندگی در مناطق شرقی و شمالی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید، توفان‌ لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان قابل انتظار است.

به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین شاخص کیفیت هوای تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۹ در وضعیت نارنجی و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان