استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت دکتر سیمین ناصری را تسلیت گفت.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت
کدخبر : 404
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در بخشی از پیام «رضا داوری اردکانی» رئیس فرهنگستان علوم آمده است: «دکتر سیمین ناصری، استاد پیش‌کسوت بهداشت محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای گران‌قدر کارگروه واژه‌گزینی تخصصی مهندسی محیط‌زیست فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود».

سیمین ناصری، متولد بهمن ۱۳۳۰ در تهران، تحصیلات کارشناسی رشته مهندسی شیمی و پتروشیمی را در دانشگاه پلی تکنیک (صنعتی امیرکبیر) گذراند. پس از آن با بورس تحصیلی به فرانسه رفت و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و دکتری تخصصی مهندسی شیمی (علوم و تکنیک‌های فرآیند‌های شیمیایی) را در دانشکده پلی‌تکنیک شهر تولوز (Toulouse) فرانسه مدرک (ENSIGC) را اخذ کرد و در سال ۱۳۵۷ برای خدمت به کشورش؛ ایران بازگشت.

سیمین ناصری از سال ۱۳۸۴ عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم بود و در سال‌های عضویت در فرهنگستان در برنامه‌ها و فعالیت‌های این فرهنگستان مشارکت مؤثر داشت. ناصری چندین دوره ریاست شاخه بین گروهی محیط زیست فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت و در سال‌های اخیر نیز با همکاری دیگر بانوان عضو فرهنگستان علوم، شورای زنان در علم و فناوری را تشکیل داد و در برنامه‌ها و فعالیت‌های این شورا نیز مشارکت داشت. سیمین ناصری همچنین چندین سال عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود و در بخش واژه‌گزینی مرتبط با محیط زیست در آن فرهنگستان فعالیت داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان