ورود دوباره ریزگرد ها به ایران

در حالی که کشور هفته‌های گذشته درگیر مسئله گردوخاک بوده و هنوز آسمان کشور نفسی تازه نکرده اما دوباره قرار است ریزگردها به کشور برسند.

ورود دوباره ریزگرد ها به ایران
کدخبر : 360
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

باز هم ریزگرد‌ها در پایان هفته مهمان کشور در بسیاری از شهر‌های کشور می‌شوند.

ریزگردها مهمان ناخوانده‌ای هستند که باعث کاهش دید و افزایش میزان سطح آلودگی در برخی از مناطق کشور می‌شوند. در همین رابطه هشداری در سطح زرد برای افزایش ریز‌گرد‌ها و ایجاد اختلال در تردد پرواز‌ها در برخی از شهر‌های کشور صادر شده است.

هشدارهای سطح زرد در کشور صادر شده است

فریبا گودرزی گفت: ورود توده گردوخاک در کشور‌های همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه‌شنبه شروع شده و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد که باعث ایجاد کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی فردا (سه شنبه) استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان درگیر این توده گرد و خاک می‌شوند.

در روز چهارشنبه هم استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان درگیر می‌شوند.

او می گوید بر اثر این مخاطره در برخی از شهر‌های کشور، روز چهارشنبه شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پرواز‌ها خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان