دستگیری قاتل فراری پس از چند ماه

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زهک، عامل قتل مسلحانه جوانی ۳۴ساله پس از ۷ماه فرار به دام افتاد.

دستگیری قاتل فراری پس از چند ماه
کدخبر : 351
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پانزدهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ در پی قتل مسلحانه جوانی۳۴ ساله، در یکی از محورهای فرعی شهرستان "زهک" تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه مشخص شد مقتول که راننده یک دستگاه وانت نیسان بوده در محور مذکور مورد حمله مسلحانه فردی ناشناس قرار گرفته و بر اثر شلیک کلت کمری در دم کشته شده است.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان زهک پس از شناسایی هویت مقتول با حضور در محل سکونتش تحقیقات گسترده ای را آغاز، و با جمع آوری سرنخ های موجود موفق شدند عامل اصلی این جنایت،که جوانی ۳۱ ساله بوده را شناسایی و مشخص شد این فرد مدت ها با مقتول اختلاف و خصومت دیرین داشته و با انگیزه تسویه حساب شخصی او را در مسیر بازگشت به منزل با شلیک کلت کمری به قتل رسانده و سپس به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری قاتل فراری بودند، چند روز قبل اخباری مبنی بر حضور مجدد قاتل در استان و ترددش در سطح شهرستان زهک به دست آورده و تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی مخفیگاه او آغاز کردند.

سردار طاهری در ادامه گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از محلات شهرستان زهک شناسایی، و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از ۷ ماه فرار دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به جنایت ارتکابی خاطر نشان کرد: عامل این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۶۹۷ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در خبر دیگری از کشف ۶۹۷ کیلو گرم مواد افیونی در عملیات مقتدرانه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در زاهدان خبر داد.

سردار طاهری اظهار داشت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی، از فعالیت اعضای یک باند حرفه ای که قصد انتقال محموله مواد افیونی از یکی از مناطق شهرستان "زاهدان" به مرکز کشور را داشتند مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با پایش دقیق منطقه و رصد و کنترل مسیر حرکت قاچاقچیان، سرانجام شب گذشته اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در یکی از محورهای روستایی شهرستان زاهدان در حال انتقال محموله مواد افیونی بودند مشاهده و به آن ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی شروع به تیراندازی کردند که پس از ساعتی درگیری با توجه به حجم آتش تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود، با رها کردن خودرو های حامل مواد مخدر و با استفاده از تاریکی شب به ارتفاعات اطراف متواری شدند.

سردار طاهری عنوان کرد: در این عملیات جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو های به جا مانده از قاچاقچیان و پاک سازی منطقه درگیری ۶۹۷ کلیو مواد مخدر، شامل ۲۷۵ کیلو مرفین، ۲۸۲ کیلو حشیش و ۱۴۰ کیلو تریاک کشف کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای متواری این باند حرفه ای خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی استان با تمام توان در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش می کنند و این تلاش ایثارگرانه عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان