تعطیلی برخی از استان ها در کشور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ادارات اصفهان و ۱۵ شهرستان این استان امروز تعطیل است.

تعطیلی برخی از استان ها در کشور
کدخبر : 2681
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ادارات اصفهان و ۱۵ شهرستان این استان امروزتعطیل است.

منصور شیشه فروش شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دلیل استمرار افزایش آلودگی هوا، دستگاه‌های اداری و اجرایی، مدارس، دانشگاه‌ها در شهرستان‌های اصفهان، خوربیابانک، اردستان، نایین، شهرضا، زرین شهر، ورزنه، کوهپایه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، هرند، جرقویه، مبارکه، خمینی‌شهر، برخوار، فلاورجان امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: این تعطیلی شامل بانک‌ها، دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی و درمانی نمی‌شود.

محمدجواد اشرفی دوشنبه شب در بخش خبر سیمای خوزستان اظهار کرد: این تصمیم با توجه به استقرار توده گرد و غبار در بسیاری از شهرستان‌ها و پیش بینی پایداری شرایط جوی در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اتخاذ شده است.

ایرنا نوشت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۲۱ دوشنبه میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در شهرهای آبادان ۲۰۸، امیدیه ۵۴۷، اهواز ۸۲۵، ایذه ۶۹۶، بندرامام ۸۷۷، بهبهان ۵۴۹، حمیدیه ۶۳۵، رامشیر ۷۴۲، رامهرمز ۳۲۲، دشت آزادگان ۵۱۰، شادگان ۶۶۷، شوش و کرخه ۷۲۰، شوشتر ۶۸۶، گتوند ۵۰۱، ماهشهر ۷۷۴، مسجدسلیمان ۵۳۰ و هندیجان ۸۳۵ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

بر اساس این گزارش، سامانه پایش کیفی هوای کشور عصر دوشنبه شاخص کیفی هوای ۱۴ شهر استان را در شرایط خطرناک اعلام کرده بود.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به ماندگاری گرد و خاک و نفوذ توده گرد و خاک از کانون های عراق در اکثر مناطق استان از اوایل تا اواخر وقت امروز (سه شنبه) هشدار سطح زرد صادر کرد.

عملکرد کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در مواجهه با گرد و غبار اخیر با واکنش بسیاری همراه بوده است؛ این کارگروه چهار اطلاعیه برای فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی صادر کرد که در آن ابتدا تاخیر ۲ ساعته برای فعالیت ادارات ۱۲ شهرستان اعلام و بعد از آن تعطیلی پنج شهرستان و سپس تعطیلی ادارات سراسر استان در ساعت ۱۲ روز دوشنبه اعلام شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۵۳۲ بیمار دارای علایم تنفسی در پی وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان در شبانه روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه و زیر درمان قرار گرفتند.

از این تعداد بیمار ۴۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ ۶۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بیمارستانی زیر مراقبت قرار گرفتند.

به دلیل پیش بینی احتمال پایداری گرد و غبار توسط اداره کل هواشناسی استان یزد و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، هفتمین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا کلیه ادارات دولتی و فعالیت های آموزشی را تعطیل اعلام کرد.

براساس مصوبات هفتمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ که به صورت حضوری با ریاست معاونت هماهنگی امور َعمرانی استانداری و دیگر اعضای مرتبط تشکیل شد، تصمیمات ذیل برای امروز سه شنبه مورخ چهاردهم تیر اتخاذ شد؛

۱.کلیه ادارات دولتی تعطیل میباشند به غیر از مراکز امدادرسان شامل مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها، اورژانس ها، مراکز نظامی و انتظامی

۲.کلیه فعالیت های آموزشی تعطیل (آزمون های پایان ترم دانشگاه ها و مراکز آموزشی به روال معمول و در ساعات مقرر برگزار خواهد شد)

۳.بانک ها به غیر از شعب مرکزی و سرپرستی و شعب منتخب به انتخاب مدیر امور شعب بانک ها

۴.تمامی فعالیت ورزشی تعطیل

۵.توصیه به عدم حضور افراد در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

۶. تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان در کل استان آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

۷.اداره کل راهداری با هماهنگی فرمانداران و پلیس راه با توجه به شرایط دید منطقه و در زمان های بحران آمادگی لازم را جهت اعمال اقدامات محدود کننده را داشته باشند.

۸.توقف فعالیت عمرانی شهرداری ها اعم از فعالیت معادن شن و ماسه، سنگ شکن ها و ….

گفتنی است؛ بر همین اساس در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان